توافق گانتز و نتانیاهو بر سر مهلت تمدید بودجه

احزاب آبی‌-سفید و لیکود بر سر مهلت تمدید بودجه سالیانه رژیم صهیونیستی توافق کردند.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از هاآرتص، حزب آبی سفید به ریاست «بنی گانتز» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی با حزب لیکود به ریاست «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر این رژیم بر سر تمدید زمان بررسی و ضرب‌الاجل تصویب لایحه بودجه سالیانه به توافق رسیدند.

حزب آبی سفید در این‌باره اعلام کرد که با تمدید یک هفته‌ای ضرب‌الاجل سه‌شنبه برای تصویب بودجه سالیانه موافقت کرده است؛ اقدامی که می‌تواند زمینه توافق دو حزب و جلوگیری از برگزاری انتخابات جدید را فراهم کند.

این حزب در عین حال تهدید کرده است که چنانچه هر کدام از این لوایح بودجه به تصویب کنست نرسد، این نهاد منحل شده و انتخابات سراسری جدید برگزار می‌شود.

زمان برگزاری این انتخابات، ۲۳ مارس ۲۰۲۱ اعلام شده است.

حزب آبی و سفید در بیانیه ای اعلام کرد امروز دوشنبه پیش نویس قانونی ارائه می شود که طبق آن بودجه سال ۲۰۲۰ ، ۳۱ دسامبر سال جاری و بودجه ۲۰۲۱ نیز ۵ ژانویه همان سال تصویب می‌شود و در صورت عدم تصویب این لوایح، کنست منحل و انتخابات برگزار می‌گردد.

این حزب همچنین اعلام کرد این توافق نهایی نیست و در صورت عدم تفاهم دو طرف بر سر چارچوب اجرایی این توافق ممکن است کنست روز سه‌شنبه منحل شود.

شبکه کان نیز اعلام کرده است که انتظار می‌رود نتانیاهو و گانتس در ساعات آینده در مورد سایر موضوعات‌، به ویژه انتصابات سیستم قضایی و موضوع نخست‌وزیر دوره‌ی ، به توافق برسند.

نتانیاهو دنبال تصویب بودجه یک ساله است در حالی که گانتس بر بودجه دو ساله اصرار دارد.

کد خبر: 4046

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 1 =