تحقق اهداف توسعه‌ای با حل مشکلات واحدهای تولیدی

یک کارشناس بازار کار با بیان اینکه اشتغال و تولید با زمینه‌های اجرایی در بنگاه‌های مشکل‌دار تامین و تضمین شده است، گفت: این بنگاه‌ها با تمهیدات و حمایت‌های خاصی می‌توانند به گذشته موفق برگردند و توسعه این واحدها می‌تواند اهداف توسعه‌ای و اشتغال را محقق کند.

علیرضا حیدری در گفت‌وگو با آتیه آنلاین اظهار داشت: دولت با تمهیدات خاص در خصوص بازپرداخت تسهیلات و هزینه‌های جاری بنگاه‌های اقتصادی و با حمایت‌های همه‌جانبه از فعالیت‌های اقتصادی و بنگاه‌هایی که با مشکلات مختلف مواجه هستند، می‌تواند بستر فعالیت مجدد و توسعه این مراکز تولیدی را آماده کرده و در مسیر رونق تولید با حمایت از کارگاه‌ها و سرمایه‌گذاران، اشتغال را نیز رونق بخشد.

وی اضافه کرد: باید توجه داشت که با برطرف کردن مشکلات حوزه تولید در کارگاه‌هایی که مشکلات مختلفی را تجربه می کنند، راه اندازی مجدد قطار تولید و رونق و توسعه اقتصادی اتفاق خواهد افتاد.

وی در ادامه تصریح کرد: اگر بدنبال اولویت بندی در خصوص حفظ اشتغال موجود و یا ایجاد اشتغال جدید باشیم، حمایت از بنگاه های اقتصادی و تولیدی دارای مشکل، می تواند در اولویت قرار گیرد.

این کارشناس اقتصادی همچنین بیان داشت: در بلندمدت به طور طبیعی باید گردش سرمایه، ورود سرمایه گذاری جدید، ایجاد سرمایه، شکل گیری واحدهای جدید تولیدی و همچنین اشتغال به تبع این شرایط و نیز توسعه اقتصادی و افزایش تولید ناخالص داخلی را مدنظر قرار دهیم و این روند منافاتی با سیاست ها و برنامه هایی در راستای حفظ اشتغال موجود ندارد.

حیدری در ادامه با اشاره به اینکه با توجه به محدودیت منابع و عدم امکان در انجام کارهای بزرگ در حوزه تولید وجود ندارد و به عبارتی سرمایه های بزرگ قابلیت شکل‌گیری و انباشت ندارند، عنوان کرد: تصور این است که با پیش فرض اینکه شرکت های تولیدی امکان ادامه یا توسعه فعالیت را دارند و متغیرهای ناظر بر تولید در آنها مهیا است و فقط نیازمند کمک ها و مساعدت های مقطعی دارند، اولویت می تواند برای این دسته از بنگاه ها باشد.

کد خبر: 40211

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 7 =