چین قوانین امنیت ملی برای سرمایه گذاری خارجی را منتشر کرد

دولت چین امروز قوانین مربوط به بازبینی سرمایه‌گذاری‌های خارجی بر مبنای مسائل مربوط به امنیت ملی را منتشر کرد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از خبرگزاری رویترز، چین امروز (شنبه) قوانین مربوط به بازبینی سرمایه‌گذاری‌های خارجی بر مبنای مسائل مربوط به امنیت ملی را منتشر کرد؛ تدابیری به صورت بالقوه گسترده که پکن تاکید دارد منجر به انزواگرایی اقتصادی نمی‌شوند.

این سیستم بررسی که از سوی کمیسیون اصلاح و توسعه ملی چین اعلام شد، به پوشش سرمایه‌گذاری‌های خارجی در بخشهای نظامی و اکتساب اکثریت سهام در بخشهایی همچون انرژی، منابع طبیعی، کشاورزی، فن آوری اینترنت و خدمات مالی می پردازد.

این کمیسیون اعلام کرد: چین تنها با تقویت حصار محافظ در برابر خطرات امنیتی می‌تواند پایه‌های محکم دور جدیدی از گشایش را گسترده‌تر، وسیعتر و عمیق‌تر بنا کند.

این کمیسیون خاطرنشان کرد، این در راستای عرف بین‌المللی بوده و به متعادل سازی مزایای اقتصادی گشایش بیشتر همراه با الزام مربوط به اطمینان حاصل کردن از امنیت ملی، کمک می کند.

این خبر در حالی اعلام شده که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در هفته های آخر ریاست جمهوری خود به تنشها با چین دامن زده است. واشنگتن اقدام به اضافه کردن نام ده‌ها شرکت چینی به فهرست سیاه تجاری خود طی روز جمعه کرد.

کمیسیون اصلاح و توسعه ملی چین بیان داشت، انتشار قوانین سرمایه‌گذاری معادل انزواگرایی اقتصادی یا عقب نشستن از سیاستهای گشایش نیست. این کمیسیون تاکید کرد، گشایش دادن بدون محافظت، قابل دوام آوردن نیست.

این کمیسیون گفت، اقتصاد های بزرگ مثل آمریکا، اتحادیه اروپا، استرالیا، آلمان و ژاپن اقدام به ایجاد مکانیزمهای بررسی سرمایه‌گذاری خارجی متعلق به خود یا بهبود این مکانیزمها در سالهای اخیر کرده‌اند.

بر اساس این گزارش، سیستم جدید نهادی مختص به بازبینی‌های امنیتی تحت ریاست کمیسیون اصلاح و توسعه ملی و وزارت بازرگانی ایجاد خواهد کرد. این قوانین که در عرض 30 روز اجرایی می شوند، به دنبال انتشار یک قانون مربوط به سرمایه گذاری خارجی طی سال گذشته میلادی با هدف گسترش دسترسی به بازر برای سرمایه گذاران خارجی مطرح می شوند.

کمیسیون مذکور گفت، قانون سرمایه گذاری خارجی مربوط به سال گذشته میلادی تصریح ساخت که چین یک مکانیزم بررسی برای سرمایه گذاری خارجی ایجاد خواهد کرد و شرکتهای خارجی و انجمنهای تجاری منتظر این قوانین جدید بوده‌اند تا بتوانند تصمیمات مربوط به سرمایه‌گذاری را اتخاذ کنند.

کد خبر: 3950

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 7 =