امتحانات نیم‌سال اول دانش‌آموزان مازندران مجازی برگزار می‌شود

 رییس اداره سنجش و پایش کیفیت آموزشی آموزش و پرورش مازندران گفت که امتحانات نیم سال نخست تمامی دانش‌آموزان عادی استان به صورت غیرحضوری و بر بستر فضای مجازی برگزار می‌شود.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایرنا، سید طاهر موسوی افزود: امتحانات نیم سال نخست تحصیلی برای تمامی دانش آموزان عادی در سه پایه تحصیلی ابتدایی، متوسطه اول و دوم به صورت غیرحضوری و در فضای مجازی برگزار خواهد شد.

وی همچنین به آزمون های حضوری نیز اشاره کرد و گفت: این آزمون ها فقط برای دانش آموزان با شرایط خاص است که آموزش و پرورش همه آنها را مشخص کرده است.

رییس اداره سنجش آموزش و پرورش مازندران همچنین اظهار داشت: بر اساس دستور العمل برای دانش‌آموزان پایه اول و دوم مقطع ابتدایی به لحاظ اهمیت دروس خواندن و نوشتن و ریاضی، آزمون عملکردی فقط در این ۲ درس به‌صورت حضوری و با حفظ و رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی و گروه‌بندی دانش‌آموزان برگزار می شود.

وی افزود: دانش آموزانی پایه دوازدهم سال گذشته که شهریور و خرداد ماه امسال در یک یا چند درس موفق به اخذ نمره قبولی نشدند نیز باید به صورت حضوری در آزمون مربوط به دروس کسری خود شرکت کنند.

موسوی گفت : آزمون نوبت نخست برای دانش آموزان طرح جامع ایثارگران، پایه نهم بزرگسالان و آموزش از راه دور نیز به صورت حضوری برگزار خواهد شد.  

وی افزود : بر اساس دستور العمل زمان برگزاری امتحانات داخلی نوبت اول و دوم متوسطه از ششم تا ۲۴ دی و امتحانات شاخه فنی‌ و حرفه‌ای به‌جز هفت رشته خاص از ششم تا ۱۷ دی فرصت تعیین شده است.

این مسئول گفت : در دوره ابتدایی نیز مدارس از ۱۵ دی به مدت ۲ هفته فرصت دارند گزارش پیشرفت تحصیلی - تربیتی نوبت اول را تکمیل و به ادارات آموزش و پرورش گزارش کنند.

وی تاکید کرد : در شرایطی که امکان حضور فیزیکی دانش‌آموزان به دلیل شیوع کرونا وجود نداشته باشد، آزمون به‌صورت غیرحضوری و با مسئولیت معلم و نظارت مدیر مدرسه انجام می‌شود.

مازندران در سال تحصیلی جاری ۵۰۸ هزار دانش آموزان در سه مقطع ابتدایی، متوسطه اول و متوسطه دوم دارد که با توجه به شیوع ویروس کرونا حدود ۹۳ درصد از آنها به صورت غیر حضوری تحصیل می کنند.

کد خبر: 3934

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 14 =