استقلال- سپاهان؛ پیکار مدعیان در دهمین ایستگاه

دو تیم استقلال و سپاهان که هر دو مدعی عنوان قهرمانی در مسابقات لیگ برتر فوتبال هستند، در هفته دهم به مصاف هم خواهند رفت.

به گزارش آتیه آنلاین، مسابقات لیگ برتر فوتبال ایران، به ایستگاه دهم خود رسید و امروز رقابت‌هایی در چارچوب این هفته از مسابقات برگزار خواهد شد. در این بین بدون شک دیدار دو تیم استقلال و سپاهان حساس ترین مصاف هفته دهم خواهد بود. دیداری که همیشه جذابیت‌های خاص خود را دارد و جنجال‌هایی را معمولا در جریان جدال این دو تیم شاهد هستیم. 

تیم استقلال در شرایطی به این میدان می‌رسد که با ۱۷ امتیاز در جایگاه چهارم جدول قرار دارد و اگر پیروز باشد دست‌کم ۲۴ ساعت در صدر جدول قرار خواهد گرفت. سپاهان نیز با کسب پیروزی در این بازی ۲۲ امتیازی خواهد شد و در حاشیه امن‌تری قرار خواهد گرفت. تساوی نیز جز آنکه دیگر مدعیان را خوشحال کند محصول دیگری برای دو تیم نخواهد داشت، هر چند که منجر به صدرنشینی سپاهان ولو برای ۲۴ ساعت خواهد شد.

 استقلال و سپاهان فارغ از محاسبات امتیازی اما همواره تقابل‌های جذابی داشته‌اند و رویارویی این دو تیم چشم‌های بسیاری را متوجه خود خواهد کرد. برخی این بازی را مهم‌ترین بازی بعد از دربی می‌دانند که استدلال چندان بیراهی هم نیست، چرا که هر دو تیم سوابق روشنی در لیگ برتر دارند و با قهرمانی‌های پی در پی بارها ظرفیت‌های خود را به رخ فوتبال ایران کشیده‌اند اما پر واضح است که دو تیم در سال‌های اخیر درد مشترکی را تجربه کرده‌اند و هرگز قهرمانی‌های پرسپولیس خوشایندشان نبوده است. در حقیقت هم استقلال و هم سپاهان در جنگی مشترک با پرسپولیس قرار دارند و از سوی دیگر نیز خود می‌خواهند پایان دهنده اقتدار و قهرمانی‌های پی در پی پرسپولیس در لیگ برتر باشند.با این دیدگاه نباید تردید داشت که تقابل دو تیم در میدان امروز بسیار جذاب خواهد شد هر چند که ممکن است یک نگاه احتیاط‌آمیز از سوی دو مربی سبب کندی حرکت دو تیم هم بشود اما در حالت طبیعی نباید این بازی فاقد جذابیت باشد و به دلیل برخورداری از ابزار هجومی مناسب قابلیت کسب پیروزی در این میدان را خواهند داشت.

سپاهان با ۱۳ گل زده وضعیت مطلوب‌تری در فاز هجومی دارد و چنانچه خط حمله‌اش مانند بازی‌های قبل خوب کار کند، شاید بتواند بعد از هفته‌ها قفل دروازه استقلال را بشکند. استقلال نیز با ۳ گلی که در بازی با پیکان به ثمر رساند قدری وضعیت هجومی خود را ارتقا بخشید اما گلزنی در این بازی اهمیت بیشتری دارد و آبی‌ها اگر موفق به گشودن دروازه سپاهان شوند با اعتماد به نفس بیشتری در بازی‌های آتی حاضر خواهند شد. در واقع برای فرهاد مجیدی و شاگردانش این بازی حکم پرتاب به روزهای بهتر را خواهد داشت و چنانچه برنده بازی با سپاهان باشند در بهترین حالت ممکن این روزها قرار خواهند گرفت.

استقلال که بعد از 5 تساوی متوالی، هفته گذشته با برد آشتی کرد! در صورت پیروزی در بازی فردا، به صورت موقت به صدر جدول خواهد رفت و حتی این شانس را دارد که در صورت رقم خوردن نتایج باب میلش در سایر بازیها، صدرنشین لیگ در پایان هفته دهم باشد.

سپاهان برای رسیدن به صدر جدول – برای حداقل 24 ساعت – به یک مساوی در این بازی احتیاج دارد اما محرم نویدکیا اصلا علاقه‌ای به مساوی ندارد و حاضر است تیمش ببازد اما مساوی نکند! او فردا قطعا تیمش را برای برد به میدان خواهد فرستاد تا سومین برد متوالی‌اش مقابل استقلال را کسب کند.

کد خبر: 39141

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 3 =