جذب ۲۶۸ میلیون دلار سرمایه خارجی دستاورد ۴ ماهه اول دولت

بهادری جهرمی، سخنگوی دولت در نشست خبری گفت:  ۱۷۵ طرح سرمایه گذاری خارجی به ارزش ۳/۳ میلیارد دلار از ۲۱ کشور مختلف جهان در سازمان سرمایه گذاری در همین حدود ۴ ماه مصوب شده است و ۲۶۸میلیون دلار تاکنون جذب سرمایه گذاری خارجی محقق شده است که با این سیر صعودی شاهد افزایش این امر خواهیم بود.

به گزارش آتیه آنلاین، بهادری جهرمی، سخنگوی دولت در اولین نشست خبری رسمی خود در جمع خبرنگاران گفت: آقای رییس جمهور بر لزوم تحول علم بنیان تاکید دارند و بدون شک هر گونه اقدام و تحولی که مبتنی بر علم نباشد سلیقه ای خواهد بود و ماندگار نیست.

وی افزود: در این هفته مهمترین خبر دولت، تقدیم لایحه بودجه ۱۴۰۱به مجلس بود.  سعی شده مطالب و موارد در خصوص بودجه بیان شود و شبهات هم تبیین شود.

سخنگوی دولت با بیان این که جهت گیری دولت در حوزه بودجه ۱۴۰۱ کمک و برنامه ریزی در جهت تحقق رشد ۸ درصدی است، گفت: دولت به تنهایی قادر نخواهد بود این رشد را محقق سازد به همین دلیل جهت گیری اصلی فعال سازی و جلب مشارکت بخش خصوصی و عمومی‌ و مردم است.

بهادری جهرمی بیان کرد: دولت تلاش می‌کند تا مردم رشد ۸ درصدی را برای کشور رقم بزند و با طراحی های لازم زیرساخت ها را برای این اقدام برای بخش خصوصی و عمومی فراهم می‌کند.

وی افزود: دولت با طراحی یک بودجه اجرایی و با محدود کردن تکالیف بانک ها و خط قرمز قرار دادن روش های خلق پول، سعی در مهار تورم دارد تا با ایجاد شرایط ثبات اقتصادی، امکان فعالیت را برای فعالان بخش خصوصی برای تحقق این رشد اقتصادی رقم بزند.

سخنگوی دولت ادامه داد: صندوق پیشرفت و عدالت از نکات مثبت این بودجه است، این صندوق در سطح ملی و استانی به تحقق رشد ۸درصدی با مشارکت بخش خصوصی کمک می‌کند.

بهادری جهرمی مطرح کرد: با تمرکز بر فرار مالیاتی سعی شده تا درآمد مالیاتی بالایی محقق شود تا برای پروژه های عمرانی و توسعه ای صرف شود. در حوزه عمرانی شاهد یک تحرک جدی در سال آتی خواهیم بود. دولت بنای کلنگ زنی جدید ندارد بلکه رسالت اصلی خود را تکمیل طرح های نیمه تمام قرار داده است.

وی افزود: افزایش میزان پرداختی به کمیته امداد و بهزیستی معادل دو برابر پرداخت کارمندان افزایش یافته است. تشکیل صندوق مسکن محرومان یکی دیگر از تدابیر دولت برای تحقق عدالت اجتماعی در بودجه ۱۴۰۱ است.

سخنگوی دولت با بیان این که اولویت اصلی در پروژه های عمرانی به حل مشکلات کم آبی و خشکسالی اختصاص یافته است؛ گفت: برای طرح مسکن ملی زیر ساخت های لازم برای تامین اراضی در طول سال آتی به استعداد همان ۴ میلیون تدارک دیده شده است و در مرحله تولید و تامین مسکن، آغاز اجرای دو میلیون مسکن از این ۴ میلیون پیش‌بینی شده است که حداقل ۳۰ درصد آن تا پایان سال به اتمام خواهد رسید.

بهادری جهرمی در خصوص هجمه ها به اقدامات دولت از سوی برخی جریان ها گفت: اولویت اصلی دولت کار برای مردم است، جهت گیری دولت این است که درگیر حواشی نشود، این دولت از نقد دلسوزانه استقبال می‌کند.

وی ادامه داد: از تذکر اصحاب رسانه و مردم با روی باز استقبال می کنیم و می پذیریم و مورد بحث و بررسی قرار می دهیم.  دولت در برابر اصلاحات ضروری مقاومت نخواهد کرد. بانیان وضع موجود باید پاسخگویان وضع موجود باشند، بدنه اجتماعی مردم و نخبگان می توانند نقدهایی داشته باشند که دولت و بانیان وضع موجود باید پاسخگو باشند.

سخنگوی دولت در خصوص فعال سازی دیپلماسی اقتصادی گفت: در همین حدود ۴ ماه هر چند که زمان کوتاهی برای به نتیجه رسیدن است، اما شاهد دستاوردهای بزرگ در حوزه تعاملات در کشور های همسایه بودیم.  آغاز عضویت در پیمان شانگهای، اجلاس سران اکو و سوآپ گازی که منعقد شد، از جمله آنها است،  در آزادسازی بخش های زیادی از ارزهای دولتی، دولت موفقیت های چشم گیری داشته است.  

بهادری جهرمی گفت: ۱۷۵ طرح سرمایه گذاری خارجی به ارزش ۳/۳ میلیارد دلار از ۲۱ کشور مختلف جهان در سازمان سرمایه گذاری در همین حدود ۴ ماه مصوب شده است و ۲۶۸ میلیون دلار تاکنون جذب سرمایه گذاری خارجی محقق شده است که با این سیر صعودی شاهد افزایش این امر خواهیم بود.

بهادری جهرمی گفت: دولت در زمینه ساخت یک پالایشگاه جدید و توسعه پالایشگاه ها برنامه جدی دارد و  ۳۰۰ میلیون دلار برای توسعه پالایشگاه آبادان در نظر گرفته است.

روایت‌ها از مذاکرات وین تحریف می‌شود

وی در خصوص گفت‌وگوهای برجامی در وین گفت: هدف جمهوری اسلامی ایران از مذاکرات از ابتدا روشن بود، تحریم های ظالمانه ای علیه ایران وضع شده است که دولت نسبت به برداشتن واقعی این تحریم ها مصمم و جدی است زیرا سلب حقوق حقه مردم است، طبیعتاً بانیان تحریم ها تمام تلاش خود را برای استمرار تحریم ها خواهند داشت و بر تحریم ها مستمرا می افزایند. کسانی که میز مذاکره را ترک می‌کنند علاقه ای به روایتگری صحیح از میز مذاکره ندارند و از هر ابزاری برای ارایه روایت های نادرست استفاده می کنند.  

وی ادامه داد: اخیرا واکنش مذاکره کننده ارشد روسی را شاهد بودیم، که از تحریف ها گلایه کرد. روایت ها از مذاکرات وین تحریف می‌شود. دولت ایران روایت صحیح از مذاکرات را در دستورکار خود دارد.

وی در همین راستا افزود: تمامی پیشنهادهای هیات مذاکره کننده ایرانی در چهار چوب همان توافق صورت گرفته قبلی است و هدف گیری ما لغو موثر تحریم ها است. ایران برای دستیابی به توافق سریع بسیار مصمم و جدی است.

کد خبر: 39113

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 5 =