تاکید آلمان بر فعال‌سازی مذاکرات نرماندی

صدراعظم جدید آلمان تاکید کرد، باید مذاکرات صلح اوکراین در فرمت نرماندی با هدف حل و فصل جنگ در این کشور دوباره فعال شود.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، اولاف شولتس، صدراعظم جدید آلمان، در پی مذاکراتش با ماتئوش موراویسکی نخست وزیر لهستان در کنفرانسی مطبوعاتی گفت:‌ می دانیم که فعالیتهای نگران کننده ای در مرزهای اوکراین وجود دارند و بنابراین این حائز اهمیت است که اروپا مشترکا تصریح کند که قرار نیست ما با این وضعیت کنار بیاییم و ما با اتفاقاتی که هم اکنون در آنجا رخ میدهند مخالفیم.

وی در کنفرانس مطبوعاتی مذکور تاکید کرد: غیرقابل نقض بودن مرزها چیزی است که دو کشور ما – لهستان و آلمان – به عنوان اعضای اتحادیه اروپا روی آن تاکید داریم و همه می توانند روی این حقیقت که ما قرار نیست با نقض این مرزها کنار بیاییم حساب باز کنند.

صدراعظم آلمان افزود: استفاده از همه فرصت‌ها برای کاستن از تنش اوضاع مهم است.

شولتس بیان کرد:‌ این امر به ویژه در مورد فرمت نرماندی صادق است و باید بیشتر از آن برای یک همکاری خوب و به عنوان یک چشم انداز و ابزاری برای گفتگو استفاده کرد. این که در مدت اخیر پیشرفت کافی از این بابت حاصل نشده است خیلی بد است اما ما باید اکنون روی فعال کردن آن در آینده تمرکز کنیم. بنابراین ما درباره آن در نشست شورای اتحادیه اروپا بحث خواهیم کرد.

همچنین ماتئوش موراویسکی، پس از دیدارش با اولاف شولتس در ورشو گفت، این سران دولت های لهستان و آلمان درباره تحریم های جدید در آینده علیه بلاروس گفتگو کردند.

موراویسکی در این کنفرانس مطبوعاتی مشترک گفت: ما در مورد وضعیت مرز شرقی خود صحبت کردیم. من موضوع تاکتیکهای تغییر یافته حکومت (الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهور بلاروس) در مورد استفاده از مردم به عنوان سپر انسانی در هر شب را مطرح کردم. ما همچنین در مورد تحریم های بالقوه احتمالی آتی (علیه بلاروس) که باید طی نشست شورای اتحادیه اروپا هم درباره آنها صحبت کرد به بحث پرداختیم. تحریمهای اقتصادی واقعی.

موراویسکی افزود: ما مصمم هستیم از مرزهای شرقی خود دفاع کنیم.

کد خبر: 38940

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 5 =