زالی: ۹ هزار پرستار دچار عوارض طولانی و فرسایشی کرونا هستند

فرمانده ستاد عملیات مدیریت کرونا در کلان شهر تهران گفت: ۹هزار پرستار دچار عوارض طولانی و فرسایشی کرونا هستند و باید به مشکلات آنان رسیدگی کرد؛ کسانی که به ظاهر بیماری را پشت سر گذاشته‌اند اما همچنان با عوارض آن دست و پنجه نرم می‌کنند.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایرنا، علیرضا زالی در برنامه «مهر و صبر» تجلیل از ۱۴ نفر از پرستاران در موزه هنرهای دینی امام علی(ع) ضمن تبریک روز پرستار اظهار داشت: بیش از ۱۴۵هزار پرستار از روزهای آغاز کرونا تاکنون به این بیماری مبتلا شده‌اند و ۱۵۵ شهید هم تقدیم ملت ایران کرده‌اند.

وی گفت: در بین مدافعان سلامت، سپیدپوشان عرصه پرستاری جایگاهی متفاوت و ممتاز دارند، کار پرستاری با یک نگاه مهرورزانه عجین است و اهمیت ویژه‌ای دارد.

براساس این گزارش به نقل از سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، زالی افزود: اوج این رشادت را در همه‌گیری کووید ۱۹ مشاهده کردیم که پرستاران ایرانی از همان روزهای اول مسئولانه وارد عمل شدند و صحنه‌های زیبایی خلق کردند. در شرایطی که حتی دسترسی به ماسک و گان هم وجود نداشت و شرایط بسیار سخت بود. در روزهای اول وسایل حفاظتی کافی وجود نداشت و در این مدت بر خلاف سایر مشاغل، دورکاری هم برای کادر درمان متصور نبود.

فرمانده ستاد عملیات مدیریت کرونا در کلان شهر تهران بیان کرد: پرستاری ذاتاً شغل سختی است و با وجود برخی نامهربانی‌ها که با این قشر صورت گرفته و مشکلات صنفی زیادی دارند، آنان همچنان در صحنه هستند و مردم را تنها نگذاشته‌اند، امیدوارم مجموعه دولت و مجلس دست به دست هم دهند و به مطالبات به حق پرستاران رسیدگی کنند.

کد خبر: 38660

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 2 =