پسکوف:
انتقال تجهیزات نظامی ناتو از طریق بندر یونانی نگران‌کننده است

سخنگوی کرملین از نگرانی‌های مسکو نسبت به انتقال تجهیزات نظامی ناتو از طریق بندر یونانی «الکساندروپلیس» خبر داد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از تاس، «دیمیتری پسکوف»، سخنگوی کاخ کرملین اعلام کرد که تمرکز سربازان آمریکایی و ناتو در خاک یونان و انتقال تجهیزات نظامی از طریق بندر «الکساندروپلیس» نگرانی‌هایی را برای روسیه ایجاد می‌کند.

پسکوف در گفت‌وگو با یک شبکه یونانی پیش از دیدار «ولادیمیر پوتین»، رئیس‌جمهوری روسیه و «کیریاکوس میتسوتاکیس»، نخست‌وزیر یونان که در تاریخ هشتم دسامبر در شهر سوچی روسیه برگزار شد، گفت: «مشکل بسیار ساده است. بیشتر، ناتو و سربازان آمریکایی در قلمرو شما متمرکز هستند. شما در حال انتقال صدها و هزاران واحد تجهیزات نظامی از طریق بند اسکندروپولیس و سراسر آن هستید. شما در حال باز کردن پایگاه‌های نظامی جدید برای ناتو هستید، در حالی که ناتو ما را دشمن می‌خواند و مدعی است که بازدارندگی روسیه یک وظیفه بزرگ برای او است. این برای ما نگرانی است و شما باید آن را درک کنید».

پسکوف در پاسخ به پرسش خبرنگار این شبکه مبنی بر اینکه یونان نیز نگران سامانه‌های موشکی اس-۴۰۰ روسیه و تحویل آنها به ترکیه است، گفت: «‌اس-۴۰۰ سامانه‌های دفاعی هستند و آنچه از طریق بندر الکساندروپولیس منتقل می‌شود، تجهیزات دفاعی محسوب نمی‌شود».

کد خبر: 38599

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 9 =