معرفی "50 زن تاثیرگذار ایرانی" به زبان انگلیسی

کتاب "50 زن تاثیرگذار ایرانی" از زنانی که در هنر، علوم، ورزش، آموزش و امور خیرخواهانه فعالیت می‌کنند به شکلی هنری تقدیر کرده است.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از هنر آنلاین، کتاب "50 زن تاثیرگذار ایرانی" شامل تصویرسازی پرتره از پنجاه زن در عرصه‌های مختلف فرهنگی، هنری، ورزشی، علمی، سیاسی، اجتماعی و امور خیرخواهانه است که به همراه بیوگرافی کوتاهی به زبان انگلیسی از هر شخصیت منتشر شده است این کتاب را روشنک روزبهانی نویسندگی و تصویرسازی کرده است.

ایده اصلی این کتاب از پروژه دانشگاه این نویسنده با نام "هویت" آغاز شد. کتاب "50 زن تاثیرگذار ایرانی" شامل بیوگرافی پنجاه زن موفق یا پیشگام در عرصه‌های مختلف هنر، علوم، سیاست تا آموزش، نیکوکاری و ورزش هستند.

هر دو صفحه کتاب دارای یک تصویر است که به سبک منحصر به فردی به تصویر کشیده شده. این تصاویر شبیه به زندگی هر زن با نقوش سنتی گل‌های ایرانی و الگوهای هندسی قاب گرفته شدند. در کنار هر پرتره، زندگینامه و ویژگی‌های هر زن ارائه شده است. رسانه‌هایی هستند که زنان ایرانی را غالباً با تصاویر غیرانسانی، چهره‌هایی غیرقابل شناسایی و... روایت می‌کنند که با پالت‌های رنگی زیبا روزبهانی در تضاد کامل است.

هدف روزبهانی از انتشار این کتاب، معرفی زنان ایرانی موفق در همه عرصه‌ها به انگلیسی‌زبانان است تا تصور اشتباهی که از زن ایرانی دارند را اصلاح کنند. همچنین ایرانی‌های نسل دوم و سوم که در خارج از کشور زندگی می‌کنند و با زبان فارسی آشنا نیستند را از وجود چنین میراثی آگاه کند.

روزبهانی معتقد است به تصویر کشیدن این زنان کمک می‌کند که نوجوانان و جوانان ایرانی و غیرایرانی الگوهای مثبتی داشته باشند. زنان ایرانی در همه عرصه‌ها با توجه به همه موانع و محدودیت‌های که سر راهشان قرار می‌گیرد فعالیت کرده‌اند و حتی در عرصه‌های جهانی مطرح شده‌اند.

روشنک روزبهانی در مورد این کتاب به MEE گفته است: "مراسم تجلیل از زنان برجسته زیادی از سراسر جهان را دیده‌ام، اما زنان ایرانی معمولا در چنین پروژه‌هایی گنجانده نشده‌اند. بنابراین من تصمیم گرفتم که از تصاویر خود برای برجسته ساختن برخی زنان پیشگام کشورم که بخشی اساسی از میراث فرهنگی من را تشکیل می‌دهند استفاده کنم. "

از نظر روزبهانی، روند انتخاب این شخصیت‌ها یکی از پیچیده‌ترین کارها بوده است: " من یک لیست طولانی از نامزدهایم از اقشار مختلف داشتم و سعی کردم در این اثر متناسب با فعالیت، سن و سوابق سیاسی- اجتماعی تنوع داشته باشم. سپس این لیست را با برخی از محققان مختلف در زمینه مطالعات زنان، ایرانشناسی و رسانه‌ها به اشتراک گذاشتم تا نظر خود را اعلام کنم. "

روزبهانی برای انتشار کتاب خود، از طریق کیک‌استارتر (Kickstarter) که یک شرکت عام‌المنفعه برای کمک به پروژه‌های نوآورانه در زندگی بشر است اقدام کرد و تنها در طی 12 ساعت از راه‌اندازی صفحه خود روزبهانی به هدف اولیه خود یعنی 1850 پوند رسید و در پایان 404 حامی در مجموع 10458 پوند به پروژه او کمک کردند.

روزبهانی در طی این کارزار پیام‌های بسیاری را از مردم سراسر جهان دریافت کرد: "آنها به من می‌گفتند که چقدر این کتاب مورد نیاز است و چقدر خوب است که زنان ایرانی را به عنوان الگوهای قوی و الهام‌بخش معرفی می‌کنم. "

کد خبر: 3848

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 9 =