روسیه:داعش مراکز خود در افغانستان را تقویت می‌کند

معاون نماینده دائم روسیه در سازمان ملل اعلام کرد داعش در حال تقویت کردن پتانسیل میدانی خود در افغانستان است.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از خبرگزاری تاس، معاون نماینده دائم روسیه در سازمان ملل گفت، گروه تروریستی داعش در حال ایجاد پتانسیل خود در افغانستان به منظور ترویج فعالیت‌های افراط‌گرایانه در کشورهای آسیای مرکزی است.

آنا یوستیگنیوا، معاون نماینده دائم روسیه در سازمان ملل در جریان دیدار شورای امنیت درباره اوضاع افغانستان گفت: این کشور به صورت منظم هدف حملات مرگبار و تروریستی قرار دارد و متاسفانه این حملات در سال‌های اخیر به صورت روزانه انجام می‌شوند.

وی ادامه داد: این یک شاهد دیگر درباره حضور عناصر تروریستی مختلف در افغانستان است. داعش در بسیاری از این حملات با مقیاس بزرگ دست دارد.

این دیپلمات روس همچنین گفت: ما شاهد هستیم که شاخه افغانستانی این گروه تروریستی نه تنها مخفی نشده بلکه در حال ایجاد پتانسیلی برای ترویج فعالیت‌های تروریستی در آسیای مرکزی است.

وی همچنین هشدار داد: حقیقت این است که گروه‌های مختلفی از شبه نظامیان خارجی که بسیاری از آنها تجربه فعالیت در سوریه و عراق را داشته‌اند، به عملیات در افغانستان ادامه می‌دهند. در میان سایر رویدادهای ناراحت کننده، می‌توان به حمله به دانشگاه کابل و حمله موشکی به پایتخت افغانستان اشاره کرد.

کد خبر: 3844

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 1 =