هیچ کلانشهری در ایران به اندازه اصفهان آلوده نیست

 مدیرکل محیط زیست اصفهان گفت: آلودگی هوای هیچ کلانشهری در ایران به اندازه اصفهان نیست و برای مثال در ۹ ماه نخست امسال کمترین روز پاک مربوط به این خطه بوده است.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایرنا، ایرج حشمتی روز سه‌شنبه در شورای ترافیک استان اصفهان در سالن اجتماعات استانداری افزود: در حقیقت باید بگوییم حال هوای اصفهان خوب نیست و اوضاع امسال از سال گذشته هم بدتر است.

وی با بیان‌اینکه وضعیت حتی تهرانِ هم از اصفهان بهتر است، ادامه داد: بحران آلودگی هوای این منطقه به امسال و پارسال ارتباط ندارد بلکه بیش از یک دهه غفلت را نشان می‌دهد.

مدیرکل محیط زیست اصفهان با اشاره به اینکه در صورت بیشتر و  به روز بودن دستگاه‌های سنجش آلاینده‌ها، وضعیت شاخص‌های اعلامی شهر اصفهان از این هم بدتر بود، اظهار داشت: اطلاعات کنونی هم از وضعیت به مراتب بدتر اصفهان در مقایسه با دیگر کلانشهرها حکایت دارد.

حشمتی با بیان اینکه کاهش آلودگی هوا در اصفهان، فراتر از ملاحظات استانی و مستلزم تصمیمات ملی است، تصریح کرد: همانطور که برای بحران ریزگردهای خوزستان، اتخاذ تصمیمات و فعالیت‌های کشوری را شاهد بودیم در باره اصفهان نیز باید چنین راهبردی در نظر گرفته شود.

وی با اشاره به ضرورت همت همه‌جانبه برای رفع این بحران خاطرنشان کرد: برای مثال اکنون باید روی ۷۰۰ اتوبوس شهری در اصفهان فیلتر جاذب دود و آلاینده نصب شود اما این کار هنوز محقق نشده است.

مدیرکل محیط زیست اصفهان با اشاره به محدودیت‌های کرونایی اضافه کرد: افزایش شدید آلودگی هوای اصفهان در روزهای اخیر در حالی بوقوع پوسته که مدارس و دانشگاه‌ها غیرحضوری هستند و بسیاری از جلسات اداره‌ها لغو شده است.

شورای ترافیک استان اصفهان امروزبا حضور مسوولان دستگاه‌های اجرایی مرتبط  و شهرداری به ریاست معاون امور عمرانی استانداری اصفهان در سالن اجتماعات استانداری برگزار شد.

 مرکز پایش و کنترل هوای اداره‌کل حفاظت محیط زیست، روز سه‌شنبه وضعیت آلودگی اصفهان را در همه ایستگاه‌ها، قرمز و میانگین شاخص کیفیت هوا را ۱۷۷ اعلام کرد.

بر اساس اعلام مرکز پایش و کنترل کیفیت هوای اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان، میانگین کیفیت هوای کلانشهر اصفهان در ایستگاه‌های خیابان استانداری با شاخص ۱۸۲، میدان احمدآباد ۱۸۴، خیابان دانشگاه ۱۹۴، خیابان پروین ۱۶۱ و بزرگراه خرازی ۱۶۵ در وضعیت قرمز و ناسالم برای عموم مردم قرار دارد.

میانگین شاخص کیفیت هوا در شهر اصفهان، امروز با ثبت عدد ۱۷۷ بر مدار قرمز قرار گرفت و به این ترتیب اصفهان هوایی ناسالم برای همه گروه‌های سنی دارد و درواقع امروز آلوده‌ترین روز کلانشهر از آغاز سال جاریست.

کد خبر: 3683

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 5 =