استقلال- نفت آبادان / پیش‌درآمد شاگردان فرهاد برای دربی

تیم فوتبال استقلال در فاصله یک هفته مانده به رویارویی با پرسپولیس به مصاف تیم نفت آبادان خواهد رفت.

به گزارش آتیه آنلاین، دو تیم استقلال تهران و نفت مسجد سلیمان از ساعت ۱۶  امروز در چارچوب هفته هفتم لیگ برتر فوتبال مقابل هم صف آرایی خواهند کرد. تیم استقلال که چند تساوی پی در پی را در هفته‌های گذشته تجربه کرده است، در تلاش خواهد بود تا بتواند طلسم این تساوی‌ها را بشکند و با یک پیروزی شیرین خارج از خانه بتواند به استقبال دیدار دربی برود.

هر ۲ تیم در هفته گذشته مسابقات لیگ برتر نتوانستند به برتری برسند.تیم صنعت‌نفت در تهران برابر میزبانش پرسپولیس تن به شکست یک بر صفر داد و استقلال نیز در سیرجان  مقابل گل‌گهر با تساوی صفر بر صفر متوقف شد.۲ تیم در شرایطی رو در روی هم قرار می‌گیرند که در هفته‌های اخیر نتایج خوبی کسب نکرده‌اند. استقلال پس از امتیازهای مهمی که در هفته‌های اخیر از دست داد برای پیروزی به آبادان سفر خواهد کرد تا خودش را برای برگزاری شهرآورد بزرگ پایتخت آماده کند.

صنعت‌نفت هم با هدایت علی‌رضا منصوریان در دیدارهای قبلی تنها چهار امتیاز کسب کرده و در جدول رده‌بندی شرایط خوبی ندارد.همچنین آبی‌ها از بازی در آبادان خاطرات چندان خوبی ندارند. بازی استقلال و نفت آبادان در ۲۲ اردیبهشت‌ماه ۹۹ با جنجال همراه بود، تیم مجیدی  در شرایطی به تساوی رسید که در نیمه دوم تیم برتر زمین بود و بارها تا یک قدمی فتح دروازه حریف پیش رفت و یک مرتبه موفق شد گلزنی کند اما اکبریان در یک صحنه، گل صحیح استقلال را مردود اعلام کرد تا جنجال بزرگی شکل بگیرد.

با توجه به اینکه استقلال شنبه هفته آینده باید مقابل پرسپولیس قرار بگیرد، اهمیت پیروزی در این بازی دو چندان می‌شود و آبی‌ها باید قابلیت کسب برتری در بازی پیش از دربی را داشته باشند. داشتن یک روحیه مطلوب که می‌تواند حاصل پیروزی در این میدان باشد، استقلال را با اقبال بیشتری برای رسیدن به ۳ امتیاز دربی مواجه خواهد ساخت. بنابر این فرهاد مجیدی اگر می‌خواهد جنگ بقا روی نیمکت استقلال را نبازد، باید حساب آن بازی را هم بکند و تیمش را با استراتژی مناسبی راهی میدان بازی با صنعت نفت آبادان کند.

صنعت نفت آبادان و استقلال از سال ۱۳۵۲ تا کنون در رقابت‌های مختلف ۴۸ بازی با هم انجام داده‌اند که ۲۱ برد برای استقلال و ۱۱ برد برای صنعت نفت به دست آمده و ۱۵ بازی نیز با تساوی به پایان رسیده است.

از نکات جالب توجه اینکه ۲۰ بازی لیگ برتری این دو تیم فقط ۲ بازی با تساوی به پایان رسیده است و سایر دیدارها برنده داشته است. از آخرین برد صنعت نفت ۴ سال می‌گذرد و آنها آخرین مرتبه با تک گل جاسم کرار در سال ۹۶ استقلال را شکست دادند. استقلال نیز در ۳ بازی اخیر خود در آبادان ۲ برد و ۱ مساوی به دست آورده که هر سه بازی تحت هدایت فرهاد مجیدی بوده است.

دو تساوی استقلال و صنعت نفت در لیگ برتر نیز دارای نکات جالبی است. یکی از این مساوی‌ها در دیداری جنجالی از هفته بیست و نهم لیگ هجدهم به دست آمد. جایی که آبی‌های پایتخت روی پاس خوب قایدی و ضربه تمام کننده روح‌الله باقری به گل برتری رسیدند ولی الوندی کمک داور جنجالی آن دیدار به اشتباه پرچم خود را بالا برد و اعتقاد داشت پیش از اینکه قایدی به باقری پاس بدهد، توپ از زمین بازی بیرون رفته است. آن بازی جنجالی نیز توسط محمدرضا اکبریان قضاوت شد، داوری که قرار است امروز داور این دیدار باشد.

دیگر تساوی صنعت نفت و استقلال نیز در دیدار رفت فصل گذشته و در استادیوم آزادی به دست آمد؛ جایی که آبی‌های پایتخت توسط سیداحمد موسوی به گل نخست بازی رسیدند و در دقیقه ۸۲ محمد طیبی گل تساوی را وارد دروازه رشید مظاهری کرد. در آن مسابقه نیز صنعت نفت توسط طالب ریکانی به گل رسید که به اشتباه توسط کمک داور آفساید تشخیص داده شد و چنانچه این دو اتفاق در این دو بازی رخ نمی‌داد، هیچ نتیجه تساوی‌ای در دیدارهای دو تیم ثبت نمی‌شد.

کد خبر: 36727

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 4 =