ویترین شلوغ آذر

بعد از ۱۸ ماه رُکود و سکون سینما در روزهای کرونایی، حالا در سومین ماه پاییز با اعتماد دوباره صاحبان فیلم به پرده نقره‌ای، سینمای ایران رنگ تازه‌ای می‌گیرد.

به گزارش آتیه آنلاین،به نظر می رسید پاندمی کرونا، عادت سینما رفتن را از سر بسیاری از ایرانی‌ها انداخته اما از زمانی که روند واکسیناسیون در کشور سرعت گرفت،دوباره امیدها به بازگشت روزهای خوش سینما زنده شد. از ابتدای پاییز امسال فیلم‌های سینمایی «قهرمان» با کارگردانی اصغر فرهادی، «منصور» با کارگردانی سیاوش سرمدی، «پوست» با کارگردانی برادران ارک و «تومان» ساخته مرتضی فرشباف روی پرده سینما رفتند و بر اساس آمار منتشر شده در هفته‌ای که گذشت ۵۰۰ هزار نفر مخاطب این فیلم‌ها بودند.حالا  ترافیک اکران‌ها به آذرماه رسیده و فیلم‌های زیادی در صف اکران برای روزهای باقی مانده پاییز قرار دارند؛ فیلم‌هایی که هرکدام از آنها، باتوجه به ویژگی‌های خاصی که دارند، می‌توانند در زمان اکران موفق عمل کنند و کمک بزرگی به این سینمای نیمه جان کنند.

«آتابای»

فیلم سینمایی «آتابای» از روز سوم آذرماه اکران خود را در سینماهای سراسر کشور آغاز کرد.این فیلم که جدیدترین ساخته «نیکی کریمی» است  در سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر نامزد سیمرغ پنج رشته و همچنین به عنوان فیلم برگزیده منتقدان ماهنامه فیلم انتخاب شده است.آتابای، به تازگی در اولین حضور بین‌المللی خود در آسیا پاسیفیک به نمایش گذاشته شد و این هفته در بخش مسابقه جشنواره کمبریج به رقابت می پردازد.گروه بازیگران فیلم را هادی حجازی فر، سحر دولتشاهی، جواد عزتی، دانیال نوروش، یوسفعلی دریادل، مه لقا می‌نوش، معصومه ربانی نیا و میرمجید حسینی تشکیل می دهند.فیلمنامه این اثر توسط هادی حجازی فر به زبان ترکی آذربایجانی نگاشته شده و فیلمبرداری اثر در استان آذربایجان غربی صورت گرفته است.

«شهر گربه‌ها»

«شهر گربه‌ها» به کارگردانی سید جواد هاشمی از چهارشنبه سوم آذرماه روانه پرده سینماهای سراسر کشور شد.علیرضا خمسه ،نیوشا ضیغمی، یوسف تیموری، فرهاد آییش،امین زندگانی، امیر غفارمنش، میر طاهر مظلومی، الیکا عبدالرزاقی،مریم سعادت، داریوش موفق، رضا بنفشه خواه ،محمد هادی عطایی، سعید بحرالعلومی، ایرج طایفه، علی شایانفر، فرزانه زهره‌وند، ساناز نادری، داریوش پیرو و دونالد ترامپ در این فیلم به ایفای نقش پرداخته اند.در خلاصه داستان «شهر گربه‌ها» آمده است: گربه های گربستان به طمع رسیدن به آرزوهای خود قصد دارند با شرکت در مسابقه ای که دسیسه مشاور حاکم شهر گربه هاست، شرکت و به شهر گربه ها عزیمت کنند، غافل از اینکه حاکم به کمک تحقیقات و کشفیات گرفسور تصمیم دارد عمر آنها را گرفته و به خودش اضافه کند حاکم شهر گربه ها با این کار بیشتر از همه گربه ها عمر خواهد کرد، اما شنگول و گربه های دیگر با نقشه ای به کمک گرفسور که تحت فشارهای حاکم خسته شده است، سرانجام موفق می‌شوند عمرهای گرفته شده را از حاکم پس گرفته و به گربه ها بازگردانند.

جواد هاشمی درباره این فیلم خود در نشستی در جشنواره کودک گفته بود: من سعی کردم هم برای کودکان و هم برای بزرگسالان فیلم بسازم. سعی کردم در کشوری که آمار بالای مهاجرت دارد، تلنگری به کودکان بزنم تا کشورشان را بسازند. می‌خواستم به کودکان بگویم اگر از ایران بروید شاید اتفاقات خوبی نیفتد.»

«جوجه تیغی»

دهم آذر هم «جوجه تیغی» که فیلمی کمدی است، اکران می‌شود، این فیلم اولین تجربه مهاجر در زمینه کارگردانی فیلم سینمایی است.او که تجربه تهیه کنندگی فیلم «اسرافیل» را هم در کارنامه دارد، قرار بود به عنوان تهیه کننده در فیلم جوجه تیغی باشد اما در نهایت هم کارگردانی هم تهیه کنندگی را برعهده گرفت.حامد کمیلی، پانته‌آ پناهی‌ها، هادی کاظمی، آناهیتا درگاهی، هومن برق نورد و پژمان بازغی، نازنین بیاتی به همراه هادی عطایی فر، مهتاب ثروتی، آیدا ماهیانی، صحرا اسدالهی، آرزو نبوت و با حضور نگار فروزنده، امید روحانی، مهراب قاسم‌خانی و نوشین تبریزی در این فیلم بازی داشته‌اند.

«بندر بند»

همچنین سینماهای سراسر کشور از ۱۰ آذرماه میزبان فیلم سینمایی «بندر بند» به کارگردانی منیژه حکمت می‌شوند.این فیلم همچنین به طور همزمان در سینماهای «هنروتجربه» نیز روی پرده می‌رود.در خلاصه داستان «بندر بند» آمده است: یک بند کوچک موسیقی از شهرستان های دور جنوب ایران قصد دارند بعد از مدت‌ها در یک کافی‌شاپ در تهران وارد یک رقابت غیر رسمی شوند. مهلا به همراه سایر اعضای بندر بند، همسرش و یکی از نزدیکترین دوستان‌شان سفر خود را از یک استان جنوبی به تهران آغاز می‌کنند، آن هم درست زمانی که همه داشته‌های خود را در سیل از دست داده‌اند…این فیلم سینمایی که پخش بین‌المللی آن برعهده شرکت ایریماژ است، تاکنون در بیش از سی رویداد سینمایی ازجمله جشنواره‌های تورنتو، زوریخ، میل ولی، هاینان و…به نمایش در آمده و جایزه بهترین فیلم جشنواره کلکته و جایزه نتپک جشنواره فیلم‌های کوهستانی اولجو را دریافت کرده است.رضا کولغانی، امیرحسین طاهری، مهلا موسوی و پگاه آهنگرانی بازیگران «بندر بند» هستند.

«بی همه چیز»

«بی همه چیز» ساخته محسن قرایی مقدم از ۱۷ آذرماه، روانه پرده سینماهای سراسر کشورمی شود. فیلم سینمایی «بی‌همه چیز» در سی و نهمین جشنواره فیلم فجر اکران شد و توانست یکی از موفقترین آثار این دوره از جشنواره فیلم فجر لقب گیرد، فیلمی که در میان منتقدان از آرا مثبت بالایی برخوردار شد و از جمله امیدهای اکران محسوب می شود. پرویز پرستویی، هدیه تهرانی، هادی حجازی فر، باران کوثری، مهتاب نصیرپور، پدرام شریفی، لاله مرزبان، بابک کریمی، فرید سجادی حسینی، زهیر یاری، عیسی یوسفی پور، خسرو پسیانی، مهدی صباغی، عرفان ناصری، محسن نوری، مهران وثوقی، رویا بختیاری، اسدالله منجزی، آسیه سلطانی، نسیم فروغ، سارا افشار، امیر شاه علی، محمدمهدی بخشی گروه بازیگران «بی همه چیز» را تشکیل می دهند.

«تی تی»

«تی تی» ساخته آیدا پناهنده نیز که شانس بسیاری در جذب مخاطب دارد از ۲۴ آذرماه به سینماها می آید. داستان عجیب فیلم درباره استادی است که قصد دارد تا پایان‌نامه خود را راجع به پایان عمر جهان به اثبات برساند و در این مسیر با مادری مواجه می‌شود که می‌خواهد لیاقت انسانیت را داشته باشد.

پارسا پیروزفر، الناز شاکردوست، هوتن شکیبا، سودابه جعفرنژاد، امیر حامد، مهدی فریضه، هیلدا کردبچه، رضا عموزاد، زینب شعبانی، هانیه کاظمی، مهرانه به‌نهاد و... فهرست بازیگران این اثر سینمایی را تشکیل می‌دهند.

کد خبر: 36315

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 2 =