نیازمند حرکت عمومی هدفمند برای ایجاد تحول هستیم

رییس سازمان بسیج مستضعفین، انضباط اسلامی را متفاوت از غربی دانست و گفت: برای ایجاد تحول نیاز به حرکت عمومی هدفمند و منضبط داریم.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از ایرنا، آیین رونمایی از آغاز عملیات اجرایی طرح تحقق محله اسلامی در سالن شهید فهمیده سازمان بسیج مستضعفین با حضور سردار غلامرضا سلیمانی رییس سازمان بسیج مستضعفین و حجت‌الاسلام محمدرضا تویسرکانی نماینده ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین برگزار شد.

سردار سلیمانی در این نشست گفت: این روزها هفته‌ مبارک شجره طیبه الهی، بسیج است که از همین جا این هفته را به رهبر معظم انقلاب و ملت بزرگ ایران تبریک عرض می‌کنم.

رییس سازمان بسیج مستضعفین افزود: خدا را شاکر هستیم که این توفیق نصیب ما شد که در هفته بسیج طرح تحقق محله اسلامی را با حضور شما پیش قراولان انقلاب اسلامی آغاز کنیم.

سردار سلیمانی با بیان این که در گام دوم انقلاب اسلامی قرار داریم، ادامه داد: بیانیه گام دوم از محضر امام مسلمین رهبر معظم انقلاب اسلامی صادر شده که سند راهبردی و نقشه راه گام دوم انقلاب اسلامی محسوب می‌شود.

وی اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران فرمودند که الگوی جمهوری اسلامی ایران از سوی امام راحل برای ایران صادر شده است که ۹۸ درصد مردم با آن موافقت کرده‌اند. این الگو یک الگوی منحصر به فرد و برآمده از مکتب اسلام است.

سردار سلیمانی با اشاره به این که این الگو عاریه گرفته شده از دموکراسی غربی نیست، خاطرنشان کرد: شاید این سخنرانی بارها باید شنیده شود تا وقوف کامل به همه مشخصه‌ها و زوایای الگوی امام راحل به عنوان یک الگوی منحصر به فرد برای اداره کشور و برای رشد و سلامت و موفقیت یک ملت بزرگ به دست آید.

وی نظام جمهوری اسلامی ایران را نظام امام و امت دانست و گفت: مطالب بسیار زیادی در همین جمله است. در غرب احزاب هستند که مردم را سازماندهی می‌کنند و با توجه به گرایشی که دارند دولت‌ها را جهت می‌دهند.

رییس سازمان بسیج مستضعفین تصریح کرد: در الگوی جمهوری اسلامی ایران در این نظام علوی و عاشورایی که برآمده از اسلام ناب است، یک تشکیلات بزرگ و مردم پایه برای تحقق همه زوایا به نام بسیج وجود دارد.

سردار سلیمانی با تاکید بر اینکه وقتی می‌گوییم بسیج به معنای یک مجموعه خارج از مردم نیست، یادآور شد: ما برای ایجاد تحول نیاز به حرکت عمومی هدفمند و منضبط داریم. انضباط اسلامی با انضباط غربی متفاوت است.

وی مطرح کرد: برای عبور از وضع موجود وظیفه تشکیلات انقلاب اسلامی که بسیج است، سنگین می‌شود.

رییس سازمان بسیج خاطرنشان کرد: بسیج یک تشکیلات یک بعدی یا جهت اوقات فراغت نیست. بسیج مظهر مردم‌سالاری اسلامی و دینی است. مردم باید براساس دین مبین اسلام سالار خودشان باشند.

به گفته سردار سلیمانی بسیج یعنی ملت ایران و در منظومه فکری حضرت آقا حداقل ۸ تا ۱۰ میلیون جوان انقلابی پای کار باید در این مجموعه فعال شوند تا بتوانند در این حرکت عمومی پیش قراول باشند.

وی با بیان اینکه آنجایی که بر دیوان سالاری تکیه کردیم عدم توفیق وجود دارد، تصریح کرد: آنجایی که ما از نظام امام و امت پیروی کردیم موفقیت داشته‌ایم مثل دوران دفاع مقدس که حضرت امام راحل دفاع را مردم پایه کردند و هر کدام از مردم که می‌خواستند وارد میدان نبرد شوند به راحتی می‌توانستند جای خودشان را پیدا کنند.

کد خبر: 35891

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 4 =