برنامه گالری‌ها در آستانه آخرین ماه پاییز

این روزها و در آستانه آخرین ماه پاییز گالری‌ها و مراکز فرهنگی تهران با برپایی نمایشگاه‌های مختلف هنری، میزبان علاقه‌مندان به هنر و فرهنگ هستند.

به گزارش آتیه آنلاین، این روزها به دنبال واکسیناسیون عموم مردم، گالری ها با رعایت پروتکل ها تلاش می کنند با برپایی نمایشگاه های حضوری و مجازی به حیات خود ادامه دهند. از روز جمعه نیز نگارخانه‌های تهران با نمایش آثار هنرهای تجسمی در رسانه‌هایی همچون عکس، حجم، خوشنویسی و نقاشی میزبان علاقه‌مندان هستند. گزارش پیش‌رو شرحی است از فعالیت گالری‌ها و موزه های هنری که امکان بازدید از آن‌ها فراهم است.

ژکوندهای هنرمند ایتالیایی برای دیوارهای یک گالری

نمایشگاه هنرمند ایتالیایی جانی فورنارِزیو با عنوان «ژکوند» در گالری ویستا به تماشا است. نمایشگاه حاضر متشکل از مجموعه‌ی ژکوندها و ویتروویو (طراحی انسان و نسبت های طلائیش از شناخته‌شده‌ترین هنرمند ایتالیایی لئوناردو داوینچی) است که به روش‌های متنوعی توسط این هنرمند تولید شده است. این آثار اقتباسی در عین حال که به تاریخ هنر ایتالیا اشاره می‌کند، به برداشت‌های مختلف هنرمند نیز تاکید می‌کند. ژکوند هنرمند ایتالیایی تا هشتم آذرماه ۱۴۰۰ در گالری ویستا برپاست.

نمایشگاه گروهی نقاشی «گستره طبیعت» در سینما ملت

نمایشگاه گروهی نقاشی «گستره طبیعت» جمعه، ۲۸ آبان ماه با حضور ۲۲ هنرمند در گالری پردیس سینمایی ملت برگزار شد.در این نمایشگاه ۳۰ اثر از ۲۲ هنرمند چون: فرح ابوالقاسم، طاهره افضلی، ژاله اکبری، سعید امدادیان، میلاد جهانگیری، حسین خوش رفتار، علی رستگار، میثم رسولی نژاد، فرشته ستایش، جلال شباهنگی، الهام فاطمی، زهرا قیاسی، بهنام کامرانی، نجمه کزازی، ابراهیم گنجیان، فرهاد مفوض، مهتا معینی، کتایون مقدم، نازیلا مقدم، منوچهر نیازی، احمد وکیلی و آرمان یعقوب‌پور به نمایش گذاشته شده است. علاقمندان می‌توانند برای بازدید از نمایشگاه «گستره طبیعت» روز جمعه، ۲۸ آبان ماه از ساعت ۱۸ الی ۲۱ و از ۲۹ آبان تا ۱۹ آذر ماه هر روز از ساعت ۱۱ الی ۱۹ به گالری پردیس ملت واقع در خیابان ولیعصر (عج)، ابتدای بزرگراه آیت‌اله هاشمی رفسنجانی (نیایش)، پردیس سینمایی ملت، طبقه منفی ۲ مراجعه کنند.

«سکوت» در نگارخانه بهارک

نمایشگاه انفرادی عکس فرزاد جمشید دانایی به نام «سکوت»، روز جمعه، ۲۸ آبان ماه ۱۴۰۰ با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شامل پوشش دستکش و ماسک در نگارخانه بهارک افتتاح شد.در بیانیه این نمایشگاه چنین آمده است: «وقتی کلمات واضح نیستند، من باید روی عکس‌ها تمرکز کنم. وقتی تصاویر هم کافی نیستند، باید با سکوت خشنود شوم. اَنسل آدامز (Ansel Adams). در هیاهوی گفتگوهای بازیگران روی صحنه، لحظات سکوت وجود دارد که هر کدام، معانی متفاوتی را به ذهن متبادر می سازند: اشتیاق، اضطراب، اعتراض، خفقان، ترس و حتی مرگ. رساترین سکوت های روی صحنه در نمایش‌های سال‌های اخیر برگزیده شده است تا در فقدان کلمات، سکوت در قالب تصویر به سخن درآید.»

«سکوت» ساعت ۱۹ روز چهارشنبه، ۳ آذر ماه ۱۴۰۰ پس از ۶ روز به فعالیت خودش خاتمه خواهد داد و علاقه‌مندان می‌توانند برای بازدید از این نمایشگاه به نگارخانه بهارک در میدان ونک، ده ونک، خیابان شهید صابری، کوچه یکم، پلاک یک مراجعه کنند.

خانه هنرمندان ایران میزبان سه نمایشگاه جدید

نمایشگاه‌های «تنگنای»، «یاد استاد» و «حرف و گفت» از روز جمعه ۲۸ آبان‌ماه در گالری‌های خانه هنرمندان ایران آغاز به کار کرده است.

نمایشگاه عکس «تنگنای» با نمایش آثاری از شروین شیرکوبی با محوریت موضوع کرونا از سه‌شنبه ۲۵ آبان در ویترین گذر هنر محوطه بیرونی خانه هنرمندان ایران آغاز به کار کرده است و تا ۲۵ آذر ماه از مخاطبان خود میزبانی می‌کند.نمایشگاه «یاد استاد» با نکوداشت استاد اصغر کفشچیان مقدم طراح و نقاش فقید نیز به همت صفورا استکی از روز جمعه ۲۸ آبان ماه در گالری استاد ممیز خانه هنرمندان ایران آغاز به کار کرد و امکان بازدید از آن تا ۸ آذر ماه همه روزه به جز شنبه‌ها از ساعت ۱۵ تا ۲۰ ادامه دارد.نمایشگاه «حرف‌وگفت» نیز شامل آثاری از علی ورامینی است که از جمعه ۲۸ آبان در گالری زمستان خانه هنرمندان ایران آغاز به کار کرد و تا ۸ آذر و در ساعات بازدید ۱۵ الی ۲۰ پذیرای هنرمندان و علاقه‌مندان به هنرهای تجسمی خواهد بود.

«بتن مرمر من است» در گالری هما

«بتن مرمر من است» نام نمایشگاه انفرادی نجمه پاشایی است که در گالری هما درحال برگزاری است و تا دوم آذر ماه همه روزه از ساعت ۱۶ الی ۲۰ به نشانی تهران، خیابان کریم خان زند، خیابان سنایی، کوچه چهارم غربی، پلاک ۸، واحد یک پذیرای بازدیدکنندگان است.

نمایشگاه «آذرگان» در گالری نقش جهان تهران

نمایشگاه هنرهای تجسمی رشته نقاشی «آذرگان» روز جمعه ۲۸ آبان با مشارکت ۲۲ هنرمند رشته‌های نقاشی و مجسمه‌سازی در گالری نقش جهان پایتخت افتتاح شد. در افتتاحیه این نمایشگاه که با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران، صورت گرفت، آثاری از سعیده آرین، فاطمه ابراهیمی، رضا براتی، سوسن بهارستانی، زیبا بندر، نجمه جعفری، یاسمن خوشه چرخ، خدیجه رجبی، نگار سلیمیان، یوسف شجری اقدم، هانی شرار، شهرام شفاهی، حمید جعفری شکیب، مرتضی شمیسا، مریم صمدی، مرجان طومارخانی، الناز غریبی، نیلوفر قیصری، مهدیس کاوه مهر، شقایق مشهدی مهدی، محبوبه میرعبدل برزی، بهداد نجفی اسدالهی در رشته های نقاشی و مجسمه سازی به نمایش در آمده است.

«آذرگان» از ۲۹ آبان تا پنج آذر امسال از ساعت ۱۶ الی ۱۹ در گالری نقش جهان به آدرس نیاوران، بین میدان یاسر و تجریش، کوچه همایون فر، کوچه سعدی، کوچه حافظ، محمودی ۲، پلاک ۹ با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی پذیرای عموم علاقه مندان است.

میزبانی فرهنگسرای نیاوران از نمایشگاه عکس حامد کاتوزی

نمایشگاه حامد کاتوزی ۲۸ آبان در گالری شماره ۲ فرهنگسرای نیاوران برپا شد. این نمایشگاه با ۱۴ عکس از این هنرمند، برای بازنمایی مفهوم ناظر بر زندگی به صورت عمود و از بالا گرفته شده‌اند و از ۲۸ آبان تا ۶ آذر در گالری شماره ۲ فرهنگسرای نیاوران برپاست. علاقمندان می‌توانند جهت بازدید از نمایشگاه در روزهای عادی از ساعت ۱۰ تا ۱۸ و در روزهای تعطیل از ساعت ۱۴ تا ۱۸ به فرهنگسرای نیاوران مراجعه کنند.

نمایشگاه «نوای زروان» در آرت سنتر

مجموعه نقاشی‌های هیرو شیخ‌الاسلامی با عنوان «نوای زروان» جمعه ۲۱ آبان ۱۴۰۰ در آرت سنتر روی دیوار رفتند. هیرو شیخ‌الاسلامی درباره شکل‌گیری مجموعه‌ «نوای زروان» گفت: شکل‌گیری این مجموعه از سال ۱۳۹۸ آغاز شد. در این مدت سه سال حدود ۳۰ تابلو نقاشی کشیدم که در نمایشگاه پیش رو ۱۵ تابلو از همین مجموعه روی دیوار قرار می‌گیرد. او درباره تأثیر موسیقی بر نقاشی‌هایش تأکید کرد: من در خانواده‌ای بزرگ شده‌ام که موسیقی در آن جریان دارد. علاقه‌مندان می‌توانند هر روز از ساعت ۱۱ تا ۲۱ به باغ انجمن خوشنویسان، بلوار اندرزگو، سلیمی شمالی، آرت‌سنتر مراجعه کنند.

 نمایشگاه دیوار در گالری طراحان آزاد

نمایشگاه انفرادی فرشید ملکی نیز که از جمعه ۱۴ آبان  افتتاح شد تا سه شنبه ۲ آذر در گالری طراحان آزاد برپاست. گالری طراحان آزاد به نشانی تهران، خیابان ولیعصر (عج)، خیابان فتحی شقاقی، میدان سلماس، پلاک ۵ همه روزه به جزء روزهای پنجشنبه از ساعت ۱۶ الی ۲۰ پذیرای بازدیدکنندگان است.

نمایشگاه مهدی سحابی در موزه هنرهای معاصر تهران

نمایشگاه انفرادی مروری بر آثار مهدی سحابی نیز تا یکشنبه ۲۸ آذر در موزه هنرهای معاصر تهران به نشانی خیابان کارگر شمالی، جنب پارک لاله، موزه هنرهای معاصر برپاست.

کد خبر: 35678

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 1 =