اظهارات معاون وزیر درباره حضور هواداران در ورزشگاه

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای گفت: حضور تماشاگران در بازی استقلال و نساجی به صورت آزمایشی بود و با توجه به بررسی‌های صورت گرفته این بازی را انتخاب کردیم.

مهدی علی‌نژاد معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای در خصوص تصمیم گرفته شده برای حضور تماشاگران در بازی استقلال مقابل نساجی مازندران در ورزشگاه آزادی اظهار داشت: حدود بیست و یک ماه حضور تماشاگران در رویدادهای ورزشی به دلیل شیوع ویروس کرونا نداشتیم . اوایل اسفند سال 1398 با هماهنگی که با ستاد ملی مقابله با کرونا انجام شد مسابقات بدون حضور تماشاگر انجام شد.

وی افزود: با توجه به اینکه از ابتدای آذرماه طرح محدودیت‌های هوشمند قرار است در کشور اجرا شود با هماهنگی ستاد مقابله با کرونا و کمیته امنیتی اجتماعی این ستاد قرار شد به صورت آزمایشی مسابقه دو تیم استقلال و نساجی با حضور تماشاگران برگزار شود. این اتفاق به صورت آزمایشی بود و با توجه به بررسی‌های صورت گرفته این بازی را انتخاب کردیم. هیچ‌گونه تبعیضی بین تیم‌ها و رشته‌های مختلف نداریم و تنها این بازی به عنوان بازی آزمایشی برای ورود تماشاگران به ورزشگاه انتخاب شد.

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان خاطرنشان کرد: هدف ما این بود که نقاط ضعف را در این مسیر شناسایی کنیم. با هماهنگی صورت گرفته با شورای تامین استان، سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال خوشبختانه این کار انجام شد و پنج هزار تماشاگر در بازی این دو تیم حضور داشتند. نقاط ضعفی که در این راستا بود ارزیابی کردیم و دراین خصوص با مسئولین مربوطه جلسه‌ای را برگزار کردیم.

علی‌نژاد اظهار داشت: قرار شد با همکاری فدراسیون، حراست وزارت ورزش و جوانان، سازمان لیگ، مدیران عامل دو باشگاه استقلال و پرسپولیس و مسئولین شرکت توسعه نواقص را برطرف کنیم و بتوانیم بعد از اینکه طرح محدودسازی هوشمند ابلاغ شد در آذرماه با رعایت پروتکل‌ها و اینکه افرادی که می‌خواهند به ورزشگاه بیایند حتما باید دو دوز واکسن را زده باشند شاهد حضور تماشاگران باشیم.

وی ادامه داد: قصد ما این است که برای ورود تماشاگران به ورزشگاه راستی‌آزمایی انجام دهیم و با استفاده از ظرفیت 30 درصدی ورزشگاه‌ها حضور تماشاگران را داشته باشیم. تداوم این موضوع نیازمند همکاری همه دستگاه‌های ذیربط است و خود هواداران نیز باید همه پروتکل‌ها را رعایت کنند که دچار اشکالات بعدی نشویم.

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای افزود: امروز که با همت دولت و عزیزانمان در وزارت بهداشت واکسیناسیون جمعی تا حد قابل قبولی شکل گرفته و قرار است محدودیت‌ها تغییراتی داشته باشد و کسانی که واکسیناسیون شده‌اند شرایط بهتری داشته باشند، هدف ما این است که امکان حضور تماشاگران را در ورزشگاه‌ها ایجاد کنیم و بتوانیم نشاط را بین آحاد جامعه و خود ورزشکاران رقم بزنیم.

وی گفت: سعی می‌کنیم این اتفاق ابتدا در حوزه باشگاهی صورت بگیرد و بعد از آن با هماهنگی های صورت گرفته در سطح ملی نیز شاهد حضور تماشاگران باشیم. لازمه آن رعایت همه اصول و پروتکل‌ها است که در رده ملی نیز حضور تماشاگران بلامانع باشد.

کد خبر: 35662

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 14 =