تیم‌های آسیایی پیشرفت قابل توجهی داشتند

مربی و کارشناس بسکتبال معتقد است تیم‌های بسکتبال آسیا سطح خود را ارتقا داده‌اند و توانسته‌اند پیشرفت قابل توجهی داشته باشند.

مهران حاتمی، مربی بسکتبال ایران در گفت‌وگو با آتیه آنلاین، در خصوص وضعیت تیم ملی بسکتبال ایران اظهار داشت: مسابقات انتخابی جام جهانی بسکتبال در شرف برگزاری است و این مسابقات برای تمام تیم‌های بسکتبال آسیا و جهان که سودای رسیدن به جام جهانی و حضور در این تورنمنت مهم را دارند حائز اهمیت است. تیم ملی ایران نیز خود را آماده حضور در این مسابقات می‌کند و قطعا تنها یک  هدف را دنبال می‌کنیم و آن هم رسیدن به جام جهانی است. 

حاتمی درباره اولین مسابقه تیم ملی بسکتبال ایران در نخستین پنجره انتخابی جام جهانی،تصریح کرد: ما در گام نخست باید به مصاف تیم ملی بحرین برویم. تیمی که نسبت به ادوار و سال‌های قبل قدرتمندتر شده است و رقیب آسانی برای بسکتبال ایران به شمار نمی‌رود. البته باید این را در نظر داشت که تمام تیم‌های آسیایی از سال‌های قبل تا کنون در مسیر پیشرفت قرار گرفته‌اند و توانسته‌اند سطح خود را ارتقا دهند و مدعی باشند. 

وی افزود: موضوع دیگری که باید به آن اشاره کنم این است که تیم ملی بحرین از بازیکنان غیر بومی و خارجی هم در ترکیب تیمش استفاده می‌کند موضوعی که شرایط این تیم را بهتر کرده و به موفقیتش کمک می‌کند. ما تمام توان خود را به کار خواهیم گرفت که در گام نخست و در رویارویی با بحرین بهترین نمایش خود را ارائه دهیم و تیم برنده این بازی باشیم. هرچند به خوبی می‌دانیم که بحرین تیم ضعیفی نیست و کارمان برابر این تیم ساده نخواهد بود. 

حاتمی خاطر نشان کرد: اولین بازی همیشه اهمیت زیادی دارد و می‌تواند روی توان روحی تیم تاثیر مثبتی بگذارد. تیم ما در حال حاضر در اردوهای ملی به سر می‌برد و بازیکنان چه آن‌هایی که لژیونر هستند و چه نفرات داخلی در لیگ‌های خود به میدان رفته و از نظر بدنی شرایط ایده آلی دارند. با این حال کادر فنی تیم ملی در تلاش خواهد بود که بتواند به بهترین میزان از هماهنگی رسیده و در اولین بازی به یک پیروزی دلچسب برسد و ادامه مسیر انتخابی جام جهانی را به خوبی سپری کند.

مربی تیم ملی بسکتبال ایران درباره اینکه چرا حامد حدادی و صمد نیکخواه بهرامی در اردوی تیم ملی حضور ندارند، گفت: خب در حال حاضر شرایط اینگونه است اما همه ما میدانیم که این دو بازیکن چقدر مهره‌های تاثیرگذاری هستند و چقدر می‌توانند به بهبود وضعیت تیم کمک کنند. امیدوارم شرایطی مهیا شود که بتوانیم برای بار دیگری از این دو بازیکن تاثیر گذار و ارزنده در ترکیب تیم ملی ایران بهره ببریم. 

کد خبر: 35600

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 1 =