وقفه‌ی بیست روزه؛ استراحت یا آفت؟

تیم فوتبال پرسپولیس در شرایطی راهی قطر شد که مدت زیادی از میدان مسابه دور بود. این دوری تاثیراتی روی روند این تیم خواهد گذاشت.

به گزارش آتیه آنلاین، این روزها صدر اخبار روز ورزش به تیم فوتبال پرسپولیس ایران اختصاص دارد. تیمی که قرار است بار دیگر فینال لیگ قهرمانان آسیا را تجربه کند و این بار قصد دارد با جام قهرمانی به ایران بازگردد و افتخاری تازه را به کارنامه درخشان‌ش بیفزاید. تیمی که حالا با هدایت مربی جواب خود یحیی گل‌محمدی خود را آماده نبرد با سخت ترین چالش روزهای اخیرش می‌کند و باید منتظر ماند و دید می‌تواند هواداران خود را به داشتن یک قهرمانی مهم در قاره کهن مفتخر کند یا خیر.

موضوعی که برخی کارشناسان، اهالی فوتبال و حتی هواداران  را در مسیر تصاحب این جام قهرمانی نگران کرده است اما، دور بودن سرخ پوشان پایتخت از شرایط مسابقه و برگزار نشدن مسابقات اخیر این تیم است. اتفاقی که شاید اهالی خوشبین فوتبال آن را فرصتی برای استراحت سرخپوشان پایتخت قلمداد کنند، اما اکثریت بر این باورند که این دوری از شرایط مسابقه آفتی برای شاگردان یحیی گل محمدی خواهد بود و امیدوارند که این موضوع به ضرر تیم پرسپولیس در جدال تصاحب جام قهرمانی آسیا نشود.

تیم فوتبال پرسپولیس تهران پیش از سفر به قطر ، کشوری که میزبانی فینال قهرمانی آسیا را بر عهده دارد، آخرین بار زمانی نزدیک به پانزده روز قبل و در دهم آذر در چارچوب مسابقات لیگ برتر فوتبال مقابل تیم فوتبال شهرخودرو مشهد به میدان رفت.

پس از این مسابقه که در هفته چهارم لیگ برگزار شد، دو دیدار بعدی این تیم در مسابقات لیگ برتر فوتبال لغو شد. شاگردان یحیی گل محمدی برای بازی با نساجی حاضر نشد به قائمشهر سفر کند، دلیل باشگاه برای این سرپیچی از قانون و عدم سفر به شهر ِ تیم میزبانش این بود که مبادا بازیکنانش پیش از فینال لیگ قهرمانان آسیا در حین سفر به کرونا مبتلا شوند و تیم را با مشکلی جدی مواجه کنند.

پس از آن هم بازی هفته ششم مقابل ذوب‌آهن در تهران هم به دلیل ابتلای اکثریت سبزپوشان اصفهانی به کرونا در آخرین لحظات لغو شد تا به میدان نرفتن شاگردان یحیی به دو هفته کشیده شود.

با حسابی سرانگشتی و در شرایطی که فینال لیگ قهرمانان آسیا روز 29 آذر برگزار خواهد شد، این سوال مطرح می‌شود که براستی 19 روز دوری از میادین مسابقه به نفع تیم یحیی خواهد بود یا به ضرر آن‌ها تمام می‌شود؟

یحیی گل‌محمدی، سرمربی پرسپولیس چندی قبل خودش مدعی شده بود که ترجیح می دهد تیمش در شرایط برگزاری مسابقات به قطر برود، او در یکی از مصاحبه‌های شروع فصل گفت که ترجیح می‌دهد تیمش پیش از فینال آسیا در کوران مسابقات باشد و این بازی‌ها فرصتی است تا ترکیب تیمش را بدون آل‌کثیر، پهلوان و امیری، سه بازیکن محرومش محک بزند. از آن طرف پیروانی که این روزها سمت سرپرستی پرسپولیس را بر عهده دارد، مستقیما عنوان می‌کند که عدم برگزاری این دو بازی شرایط را برای تیمش سخت کرده است: «ما نیاز به برگزاری مسابقه داریم. متأسفانه به جز بازی با ذوب آهن، بازی قبلی برابر نساجی کنسل شد و می‌توانستیم با این بازی شرایط را بهتر کنیم.»

این ادعای پیروانی اما کمی متناقض است. آن هم به این دلیل که بازی مقابل تیم نساجی قائمشهر نه به دلیل کرونا و مشکلات مربوط به آن که به خواست خود پرسپولیسی ها لغو شده است. پس اعتراض به تعطیلی این بازی و مشکلاتی که برای تیم پرسپولیس بوجود خواهد آورد از سوی مسئولان تیم، منطقی به نظر نمی‌رسد. آنها خودشان خواستند که به قرنطینه بروند و بنا به ادعای خودشان تصمیم گرفتند در شرایط ایزوله تیم را نگه دارند.

البته این را هم باید در نظر داشت که شاید مسئولان پرسپولیس، در آن زمان تصور نمی‌کردند که بازی با ذوب‌آهن هم لغو شود و بیش از دو هفته بدون بازی بمانند. پیروانی همچین مدعی شده است که آنها به جای بازی ذوب‌آهن قرار است یک بازی درون تیمی با حضور داور رسمی برگزار کنند.

با این حال بازی‌های تمرینی جای مسابقه رسمی را نمی‌گیرد و این ریسک وجود دارد که بازیکنان در این دو هفته از شرایط مسابقه دور شوند. ولی این رویه مدتی است تغییر کرده و دور شدن از شرایط مسابقه هم مضرات خودش را دارد. از طرف دیگر نمی‌توان بازیکن را درون زرورق نگه داشت و احتمال مصدومیت در تمرینات هم کمتر از مسابقه نیست.

تیمی مانند پرسپولیس که همین مدت اخیر در لیگ قهرمانان آسیا تجربه 7 مسابقه آن هم در زمانی کمتر از 20 روز را داشت و توانست از آن فشردگی مسابقات دست پر خارج شود، برایش عادی نخواهد بود که با شرایط فعلی و 20 روز بدون هیچ مسابقه ای ، پا به فینال قهرمانی آسیا بگذارد.

با تمام این اوصاف اگر بخواهیم به درستی به نتیجه برسیم که دوری 20 روزه از مسابقات به نفع سرخ پوشان خواهد بود و یا به این تیم ضربه خواهد زد، باید منتظر برگزاری فینال بمانیم و عملکرد پرسپولیس را در آن مسابقه که مهم ترین دیدار این تیم در سال گذشته است، شاهدی بر درستی و غلطِ  تمام تحلیل های این روزها خواهد بود.

کد خبر: 3535

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 5 =