«پایتخت» فراتر از محبوبیت، بر مدار حاشیه!

فصل ششم سریال پایتخت در فرودین ماه سال جاری پخش شد؛ اما این سریال در شرایطی مبهم به پایان رسید و وعده داد شد که ادامه سریال وقسمت آخر آن پس از اتمام یا کاهش شیوع ویروس کرونا تولید و پخش خواهد شد؛ حالا ابن روزها خبرها حکایت از آن دارد که با وجود آنکه هنوز حواشی این سریال حل نشده است قرار است فصل هفتم این سریال برای نوروز ساخته شود.

به گزارش آتیه آنلاین، مجموعه تلویزیونی پایتخت به کارگردانی سیروس  مقدم سریالی است که سال ها در جذب مخاطب موفق بوده است، کاری که صدا و سیما مدت ها بود در انجام آن ناتوان شده بود. در واقع از دلائل محبوبیت‌ پایتخت را می توان پرداختن به یک زندگی کاملاً محلی، بدون تجملات، نزدیک به طبقه متوسط جامعه و همزادپنداری مخاطب با آن دانست و به همین خاطر تقریبا بیشتر مردم ایران طرفداران پروپا قرص این سریال هستند.

از ساخت سری اول تا سری چهارم این سریال همه مردم آن را با عشق و لذت دنبال می کردند اما فصل پنجم سریال «پایتخت» پُرحاشیه‌ترین فصل این سریال بود؛ در این فصل شرایط سخت خانواده «معمولی»، با «داعش» و مسائل جنگ منطقه‌ای آمیخته شد؛ موضوعی که با توجه به همکاری این سریال با موسسه رسانه‌ای «اوج» باعث ایجاد حاشیه‌های زیادی شد. جدل‌های سیاسی، اعتراض‌ برخی از بازیگران به سانسور بخش‌هایی از این سریال، ایفای نقش منشی رییس شبکه تلویزیونی «جم»، طرح مسائل جنگی در یک سریال نوروزی و ... مواردی است که این سریال نوروزی را تا مدت ها به یکی از موضوعات اصلی شبکه‌های اجتماعی و گفتمان مردمی تبدیل کرده بود.

در اواخر سال ۹۸ و در شب هایی که همه ایرانی ها در خانه به سر می برند و ویروس کرونا هر لحظه بر شیوع آن افزوده می شود وقتی خبر پخش سری ششم این سریال منتشر شد باز هم عده ای زیادی از طرفداران این مجموعه خوشحال بودند اما این بار شرایط مانند سالهای قبل پیش نرفت  و تغییرات عمده در شخصیت پردازی ها مخاطبان را دل آزرده کرد.

«پایتخت ۶» با شوخی‌های سطحی و گاه خارج از عرف آن دچار ضعف زیادی در فیلمنامه شده بود، شوخی‌هایی که گاهی در بعضی از پروژه‌های تجاری سینمایی در سال‌های اخیر شاهد بودیم. با این حال از مردم حتی یک قسمت پایانی جمع‌کننده هم دریغ شد و علی‌رغم توضیح ناظر کیفی این سریال مبنی بر برجسته‌سازی نکات مثبت در قسمت پایانی، ساخت و تولید این قسمت به زمان نامشخصی در آینده حواله داده شد و سری ششم مجموعه «پایتخت» در شرایطی گنگ به پایان رسید.

پایتخت ۷ در نوروز ۱۴۰۰

این روزها اما خبرهایی از ساخت فصل هفتم سریال پایتخت و آغاز پیش تولید این سریال به گوش میرسد که با اتفاقاتی جدید در انتخاب بازیگران همراه است.

مهران احمدی بازیگر نقش بهبود فریبا در سریال «پایتخت» در یک گفت‌وگوی لایو اینستاگرامی با بیان اینکه اطلاعات چندانی درباره فصل هفتم این سریال ندارد گفت: «من هم مثل بقیه خبرهایی درباره فصل هفتم شنیدم که گویا توافقاتی بین مدیران شبکه و سازنده‌ها شده است. من هم احتمالا نباشم، چون قراردادهایی دارم و باید آن‌ها را دنبال کنم.»

همچنین حذف نقش سارا و نیکا و بازگشت نقش بابا پنجعلی با بازی علیرضا خمسه، مهمترین تغییراتی است که در همین گمانه زنی ها برای فصل هفتم از سریال «پایتخت» برشمرده می شود. خواهران فرقانی که از کودکی در این سریال حضور داشتند، کم کم با ورود به دنیای نوجوانی شروع به انتشار تصاویر و رفتارهای خارج از عرف از خود کردند و کار را به جایی رساندند که گفته می شود در فصل هفتم بنا نیست حضور داشته باشند. در پی انتشار ویدئویی از خواهران فرقانی که حذفشان از پایتخت ۷ را تایید می کرد، برخی بازیگران این سریال  از جمله  مهران احمدی و بهرام افشاری نسبت به این خبر واکنش نشان دادند.

دستمزد ۵ میلیاردی نقی معمولی در پایتخت ۷

از طرفی دیگر پس از آنکه خبر ساخت فصل هفتم سریال پایتخت رسانه‌ای شد بعضی رسانه‌ها درخواست دستمزد ۵ میلیاردی «محسن تنابنده» یکی از بازیگران مهم این سریال را شرط حضور او برای فصل هفتم این مجموعه عنوان کردند. دستمزد ۵ میلیاردی برای سریالی ۱۵ قسمتی تقریبا هر قسمت بیش از ۳۳۰ میلیون تومان می‌شود! اگرچه هنوز صحت و سقم این خبر مشخص نشده است اما واقعیت این است که در تلویزیون پرداخت چنین دستمزدی هم درست نیست و هم اینکه بسیاری از معادلات را بر هم می‌زند.

پایتخت برای تلویزیون یک سرمایه است، این سریال آنقدر جداب است که با وجود بارها بازپخش، بازهم در نظرسنجی‌های سیما میزان مخاطب زیادی دارد. به همین خاطر لازم است عوامل این سریال به یک بازنگری برسند تا این مجموعه بتواند دوباره محبوب خانواده های ایرانی شود.

کد خبر: 3483

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 0 =