پرفروش‌ترین ماجراجویی‌نویس آفریقا درگذشت

«ویلبر اسمیت» نویسنده اهل آفریقای جنوبی که آثار معروفش در ژانر ماجراجویی در جهان پرفروش بودند، در ۸۸ سالگی درگذشت.

به گزارش آتیه آنلاین از ایرنا،  ویلبر اسمیت نویسنده زاده زامیبیا که در سال ۱۹۶۴ میلادی با اولین رمان خود وقتی شیر غذا می‌خورد (When the Lion Feeds) به شهرت جهانی رسید، عصر دیروز (شنبه، ۲۲ آبان ۱۴۰۰) در ۸۸ سالگی در منزلش در کیپ تاون چشم از جهان فروبست.

اسمیت در طول حیات خود ۴۹ کتاب منتشر کرد که بیش از ۱۴۰ نسخه از آنها در جهان به فروش رفته است. از جمله آثار موفق وی می‌توان به رود مقدس، آواز فیل‌ها و سرنوشت شکارچی اشاره کرد.

زندگی شخصی این نویسنده آفریقایی تبار شبیه شخصیت‌های ماجراجوی داستان‌هایش بود. این نویسنده هم یک شکارچی بزرگ بود، هم خلبانی می‌کرد و هم غواصی.

رمان وقتی شیر غذا می‌خورد که او را به عنوان یک ماجراجویی‌نویس موفق به جهان معرفی کرد، درباره یک مرد جوان است که در سایه جنگ‌های زولو و هجوم مردم به ناحیه‌ای که طلا در آن کشف شده، در یک مزرعه پرورش دام در آفریقای جنوبی زندگی می‌کند. این داستان که در مدت کوتاهی پس از انتشار پرفروش شد، براساس تجربیات خود اسمیت نوشته شده است. وی در سال ۲۰۱۳ در یک گفت و گو با بی بی سی انگلیسی گفت در سن ۱۳ سالگی به شیری که به حیوانات مزرعه پدرش حمله کرده بود، شلیک کرده است.

موفقیت رمان اول اسمیت به او این شانس را داد تا برای الهام گرفتن و ماجراجویی کردن به جاهای دوردست سفر کند و کتاب‌هایش را براساس تحقیقات و مشاهدات نابش بنویسد.

این نویسنده در ژانویه سال ۱۹۳۳ در زامیبیا متولد شد و نامش را از ویلبر رایت، مخترع اولین هواپیمای موتوردار جهان، گرفت. جزئیات بیشتر درباره زندگینامه این نویسنده توانا را می‌توانید در کتاب در لئوپارد راک بخوانید که در سال ۲۰۱۸ به قلم خودش به بازار کتاب آمد.

کد خبر: 34824

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 11 =