البرهان: اقداماتم کودتا نیست و لغو نمی‌شود

فرمانده ارتش سودان تاکید کرد که هرگز در هیچ یک از کابینه‌هایی که پس از دوره انتقالی تشکیل شوند، شرکت نخواهد کرد.

به گزارش آتیه‌آنلاین، عبدالفتاح البرهان، فرمانده ارتش سودان در گفتگو با شبکه الجزیره اظهار کرد: هرگز در هیچ یک از کابینه‌هایی که پس از دوره انتقالی تشکیل شوند، شرکت نخواهم کرد.

البرهان در ادامه این گفتگو ضمن تکذیب مسؤول بودن ارتش سودان در قتل معترضان گفت: ارتش سودان شهروندان را به قتل نمی‌رساند و کمیته‌های تحقیقات برای افشای آنچه رخ داده وجود دارند.

فرمانده ارتش سودان افزود: نیروهای پلیس تظاهرات را برهم زده و گاز اشک‌آور شلیک کردند، تظاهرات مسالمت‌آمیز حقی قانونی است و هرگز اجازه تحریک به آشوب را نخواهیم داد.

فرمانده کل ارتش سودان گفت، اقداماتی که ۲۵ اکتبر انجام داده کودتا نیست و مذاکرات با گروه‌های سیاسی مختلف برای تشکیل دولت مدنی و مستقل درحال انجام است.

وی تأکید کرد که هرگز تصمیماتی را که ۲۵ اکتبر گرفته بود، لغو نخواهد کرد و از تلاش‌های جامعه جهانی برای حمایت از دوره انتقالی قدردانی می‌کند.

البرهان با هرگونه تهدیدات مخالفت و تأکید کرد که هرگز در دولتی که بعد از دوره انتقالی تشکیل شود مشارکت نخواهد کرد.

وی گفت: تظاهرات مسالمت‌آمیز حق مشروع سودانی‌هاست و هرگز اجازه تحریک به فتنه را نمی‌دهیم. ائتلاف گروه‌های آزادی و تغییر شامل ۱۰۰ عضو سیاسی است و تصمیم گیری تنها به دست چهار نفر است. ارتش سودان شهروندان را نمی‌کشد و کمیته‌های تحقیقاتی تشکیل شده است.

البرهان ۲۵ اکتبر در سودان وضعیت فوق‌العاده اعلام کرده و شورای حاکمیتی که ریاست آن را بر عهده داشت و نیز کابینه این کشور به ریاست عبدالله حمدوک را منحل کرد، حمدوک نیز مدت کوتاهی بازداشت بود و در ادامه به منزلش منتقل شده و در آنجا حبس خانگی شد.

اتحادیه معلمان سودان اعلام کرد، ۸۷ تظاهرکننده بدون حکم بازداشت شدند و یک معلم زن در جریان برهم زدن تظاهرات پایش شکست.

همزمان با این تحولات در سودان اقدامات منطقه‌ای و بین‌المللی برای دستیابی به راه‌حلی برای بحران سیاسی سودان ادامه دارند.

کد خبر: 34222

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 8 =