نقض حریم آب‌های قطر برای دومین‌بار از سوی بحرین

مقامات قطری اعلام کردند یک قایق تندرو صیادی بحرینی را به دلیل ورود غیرقانونی به حریم آب‌های منطقه‌ای این کشور توقیف کردند.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از الخلیج الجدید، مقامات قطری اعلام کردند یک قایق تندرو صیادی بحرینی را به دلیل ورود غیرقانونی به حریم آب‌های منطقه‌ای این کشور توقیف کردند و اقدامات لازم را در خصوص آن اتخاذ کردند.

این دومین رویداد در نوع خود ظرف یک ماه گذشته است.

وزارت کشور قطر امروز (یکشنبه) در صفحه این وزارتخانه در شبکه اجتماعی توئیتر اعلام کرد: «نیروهای گشتی مسئول حفظ امنیت سواحل و مرزهای آبی، این قایق بحرینی را در منطقه "فشب الدیبل‌" در داخل مرزهای آبی قطر در فاصله یک و سه دهم مایل دریایی توقیف کردند.»

بر اساس این گزارش، یکی از سرنشینان این قایق دارای تابعیت بحرینی، اما سایر همراهان وی تبعه یکی از کشورهای آسیایی هستند که در حال ماهیگیری در آب‌های قطر بودند. افراد بازداشت شده به همراه موارد کشف و ضبط شده به دادستانی ویژه جهت تکمیل اقدامات قانونی علیه آنان تحویل داده شدند.

‌برخی از منابع فاش کردند که برخی از طرف‌های بحرینی در حال شدت بخشیدن به اختلافات خود با قطر و گشودن پرونده مربوط به اختلافات گذشته دو کشور بر سر مرزهای دریایی هستند که پس از صدور حکم از سوی دادگاه بین‌المللی لاهه پرونده آن به طور کامل بسته شد.

دادگاه لاهه در ۱۶ مارس ۲۰۰۱ با صدور حکمی حاکمیت بر جزایر «حوار» و جزیره «قطعه جراده» را به بحرین بخشید و قطر نیز بر جزایر جنان، حداد جنان، الزباره و فشت الدیبل‌ حاکمیت یافت.

کد خبر: 3411

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 5 =