گالری‌های تهران میزبان هنردوستان در روزهای بارانی

روز گذشته چندین نمایشگاه هنری با رعایت پروتکل‌های بهداشتی افتتاح شد تا هنرمندان عرصه هنرهای تجسمی آثار هنری خود را در معرض دید قرار دهند.

به گزارش آتیه آنلاین، این روزها با توجه به کاهش آمار ابتلا به ویروس کرونا گالری ها با رعایت پروتکل ها تلاش می کنند با برپایی نمایشگاه های حضوری و مجازی به حیات خود ادامه دهند. از روز گذشته نیز نگارخانه‌های تهران با نمایش آثار هنرهای تجسمی در رسانه‌هایی همچون عکس، حجم، خوشنویسی و نقاشی میزبان علاقه‌مندان هستند. گزارش پیش‌رو شرحی است از فعالیت گالری‌ها و موزه های هنری که امکان بازدید از آن‌ها فراهم است.

نمایشگاه «آوای رمه» در گالری شیرین

نمایشگاه‌ آثار امیرحسین میرجلالی با عنوان «آوای رمه» در گالری شیرین برپاست. میرجلالی درباره این نمایشگاه می گوید: این مجموعه شامل ۵۱ اثر است که هم اکنون ۲۹ کار از آن‌ها به نمایش در آمده است. از دو سال پیش در میان کارهای دیگری که انجام می‌دادم کار روی این مجموعه را نیز آغاز کردم تا به تکامل رسید. من از نقاشانی هستم که چندین مجموعه در سبک‌های مختلف را کنار هم کار می‌کنم. همیشه دنبال فضاهای نو می‌روم و از اینکه چالش‌های جدید را تجربه کنم ترسی ندارم و دنبال کارهای جدید می‌روم. میرجلالی ادامه داد: لایه‌هایی از تفکرات فلسفی همیشه در ذهن من وجود دارد. کارهایم روایت گونه و مفهومی هستند و سعی می‌کنم این روایت را به صورت سمبلیک و معلق با بیننده در میان بگذارم. این مجموعه برگرفته از یک جمله از کتاب «چنین گفت زرتشت» اثر نیچه است و منجر به این شد که من انگیزه بگیرم تا در میانه مجموعه‌های دیگری که کار می‌کردم، آثار جدیدی را به وجود آورم که هم از نظر سوژه و هم تکنیک متفاوت از کارهای دیگرم است.

نمایشگاه تکه‌ها در گالری اُ

«تکه‌ها» نام‌ نمایشگاه انفرادی فرزاد مجیبی است که در گالری اُ به نشانی تهران، خیابان سنایی، خیابان شاهین (خدری)، پلاک ۱۸، طبقه اول در حال برگزاری است. این نمایشگاه تا ۱۸ آبان ماه ادامه دارد و همه روزه به جز روزهای شنبه و یکشنبه از ساعت ۱۶ تا ۲۱ پذیرای بازدیدکنندگان است.

فرهنگسرای نیاوران میزبان دو نمایشگاه نقاشیخط

نمایشگاه انفرادی آثار نقاشیخط مهشید صابری پور با عنوان «مونس جان» ۱۴ آبان ماه در گالری شماره ۲ به همت فرهنگسرای نیاوران برپا شد. در این نمایشگاه ۳۰ اثر نقاشیخط از این هنرمند در معرض دید عموم قرار گرفت. نمایشگاه مونس جان دنیای پر هیاهوی ذهن مهشید صابری‌پور است که گاهی آرام است و طناز و گاهی پر از ابهام... م. مونس جان نگاه نقاش است به دنیای حروف، کلمات و رنگ‌ها، دنیایی که در نهایت او را به آرامش می‌رساند و این همان چیزیست که برایش تلاش می‌کند.

همچنین فرهنگسرای نیاوران میزبان دومین نمایشگاه نقاشیخط عبدالله مقدسی خواهد بود. نمایشگاه آثار نقاشیخط عبدالله مقدسی ۱۴ آبان ماه در گالری شماره ۱ به همت فرهنگسرای نیاوران برپا خواهد شد. نمایشگاه با ۱۵ اثر نقاشیخط از این هنرمند، با عنوان آیه‌های مقدس و استفاده از کلام الهی؛ خاصه بسم الله است که در معرض دید عموم قرار گرفت. این آثار به لحاظ فرم و فضا و همچنین ابعاد بزرگ و در واقع کاملاً آوانگارد، شخصی و به دور از هرگونه نزدیکی به نمونه‌های رایج در ایران و جهان ارزیابی شده است.

نمایشگاه «چوب‌خط» در گالری نگر

نمایشگاه آثار عین‌الدین صادق‌زاده با عنوان «چوب خط» نیز در گالری نگر برپاست. صادق زاده با بیان اینکه ۱۵ مجسمه در این مجموعه به نمایش درآمده است، گفت: من سال‌هاست که در حوزه تجسمی فعالیت می‌کنم و تجربیات بسیار متنوعی در نقاشی و خط داشتم و همیشه سعی کردم توانایی و خلاقیت خودم را محک بزنم. اما در فضای نقاشی و خوشنویسی با دو سطح ارتباط داریم و حجم به واسطه داشتن سه بُعد جذابیت دیگری دارد، به همین دلیل تصمیم گرفتم وارد حوزه مجسمه‌سازی شوم. صادق زاده ادامه داد: نام این نمایشگاه را چوب خط گذاشتم چون هم اشاره به استفاده از چوب و خوشنویسی دارد و هم تداعی کننده چوب‌خط به معنی ابزاری ساده و بسیار قدیمی برای شمارش است. این مجموعه حاصل دو سال کار است و کلمه «همه» در آن‌ها تکرار شده است. من می‌خواستم روی با هم بودن تاکید کنم و بگویم یک دست صدا ندارد و در هر کاری باید همه باهم باشیم.

نمایشگاه آثار سحابی در موزه هنرهای معاصر

نمایشگاه مروری بر آثار مهدی سحابی با حضور هنرمندان و مسئولان هنری ساعت ۱۷ سه شنبه ۱۱ آبان ماه در موزه هنرهای معاصر تهران افتتاح شد. در این نمایشگاه ۱۲۶ اثر نقاشی، حجم، میکس مدیا، عکس و... از مهدی سحابی تا ۲۸ آذر ماه به نمایش گذاشته می‌شود و کتاب آثار این هنرمند نیز منتشر خواهد شد.

فقط برای چشمان شما در گالری باوان

نمایشگاه انفرادی کیمن مه‌آبادی با عنوان «فقط برای چشمان شما» جمعه ۱۴ آبان تا دوشنبه ۱ آذر در گالری باوان به نشانی خیابان مطهری، خیابان لارستان، خیابان عبده، پلاک ۷ برپاست.

نمایشگاه نستعلیق‌های سیدمحمد احصائی در گالری گلستان
 نمایشگاه مشق‌های نستعلیق سید محمد احصائی با کیوریتوری بهزاد حاتم عصر جمعه چهاردهم آبان در گالری گلستان افتتاح شد.  این چهارمین «دیدار هنرمند» است که بهزاد حاتم، منتقد هنری برگزار می‌کند، او برای معرفی این نمایشگاه این متن را منتشر کرده است: زمستان ۱۳۸۹، کرونا آمد، درها بسته شد و بسیاری که بیرون از خانه کاری نداشتند، در قرنطینه ماندند. یکی از آنان محمد احصائی استاد بزرگ خوشنویسی.  او به تازگی کار بزرگ خوشنویسی قرآن که نزدیک به ده سال به درازا کشیده بود، را به پایان رسانده بود. احصائی این قرآن را با خط محقق نوشته بود و این کار بزرگ ده سال او را از خوشنویسی با خط نستعلیق که تخصص اوست دور نگاه داشته بود.  نمایشگاه مشق شب‌های محمد احصائی تا ۲۶ آبان در گالری گلستان دایر خواهد بود.

نقاشی‌های شاهرخ ایرانی‌زاد در خانه فرهنگ و هنر

نمایشگاه نقاشی‌های شاهرخ ایرانی‌زاد با عنوان «وسوسه‌های پنهان» در خانه فرهنگ و هنر معیار روی دیوار رفته است.شاهرخ ایرانی‌زاد درباره این نمایشگاه می‌گوید: ۳۳ تابلو از نقاشی‌هایم را به همراه یک مجسمه در این نمایشگاه به نمایش گذاشته‌ام. تکنیک این نقاشی‌ها اکلریلیک روی بوم است. وی ادامه می‌دهد: محتوای نقاشی‌هایم در این نمایشگاه به وسوسه‌های پنهانی اختصاص دارد که انسان‌ها درگیرش هستند. نقاش گمان می‌کند که حتی نفس کشیدن هم وسوسه‌ای برای زیستن است. همین تپش قلب هم وسوسه‌ای پنهان است که باعث حرکت انسان و جریانی است که ما آن را زندگی می‌نامیم.علاقه‌مندان به هنر نقاشی می‌توانند هر روز(به جز شنبه‌ها) از ساعت ۱۶ تا ۲۰ به خانه فرهنگ و هنر معیار در تهران، خیابان شریعتی بالاتر از پل صدر، جنب کوچه‌ی هدایت، پلاک ۱۷۳۶ مراجعه کنند.

نمایشگاه گروهی گلیچ در ساختمان کندوان

سومین دوره نمایشگاه گروهی ‌پلتفرم۱۰۱ با عنوان‌ «گلیچ: زیبایی‌شناسی پیکسل» به کیوریتوری محمدعلی فاموری، جمعه ۱۴ آبان ۱۴۰۰ در ساختمان کندوان بنیاد پژمان گشایش یافت.در «زیبایی‌شناسی پیکسل» فاموری آثار ویدئوآرت ۲۷ آرتیست، عبارتند از: آبارکا، آرش معصوم، آرزو رمضانی، عقیق افخمی، کریس کر، دیوفنگ، الناز محمدی، عرفان عشوریون، فرانکو پالیوف، هرناندو اوریتا، محمدعلی فاموری، محمد عبدالله‌زاده، مونیکا ‌میهالی، نازیلا کریمی، ندا دست‌افکن، نیما منصوری، پریسا پاک‌ضمیر، پرنیان دنیاری، رامین سعیدیان، رضا فاموری، ساباتو ویسکنتی، صادق مجلسی، شالالا سلام‌زاده، شهاب شاه‌علی، سوتوره بلو(بریتانی نیکلز)، شیرین کرمی‌مفرد و یانت ویللامدینا را بر مبنای مفهوم «گلیچ» گردآوری کرده است.

نمایشگاه «گلیچ: زیبایی‌شناسی پیکسل» تا ۲۱ آبان ۱۴۰۰ در ساختمان کندوان به نشانی خیابان حافظ، خیابان غزالی، شماره۱۷ ادامه خواهد داشت.

کد خبر: 33793

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 0 =