دورهمی‌های شب یلدا بیماری کرونا را تشدید می‌کند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با ابراز نگرانی از دورهمی‌های شب یلدا گفت: دورهمی‌های این شب در نیمه دوم دی‌ماه منجر به تشدید جدید بیماری کرونا می‌شود.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از  ایلنا، محمودرضا مرادی رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در حاشیه نشست ستاد استانی مقابله با کرونا ظهار داشت: طی هفته گذشته در همه‌ شاخص‌های کرونا از جمله مرگ و میر، بستری‌ها و تست‌های مثبت روند کاهشی داشتیم که این روند کاهشی با همکاری خوب مردم و همراهی مسئولان میسر شده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر به جز سه شهرستان ثلاث باباجانی، دالاهو و قصرشیرین بقیه شهرستان‌های استان در وضعیت نارنجی هستند، افزود: فاصله نارنجی به قرمز شدن بسیار شکننده است و اگر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی صورت نگیرد، باید منتظر افزایش امار مبتلایان باشیم و دوباره به وضعیت قرمز بیماری باز می‌گردیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی با ابراز نگرانی از دورهمی‌های شب یلدا، گفت: با توجه به اینکه میزبانان شب یلدا معمولا بزرگترهای خانواده از جمله پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها هستند، اگر در این شب دورهمی‌ها برگزار شود و به دیدن بزرگترها برویم قطعا در نیمه دوم دی ماه با افزایش تعداد مرگ و میر و بستری‌های کرونا مواجه خواهیم شد.

مرادی تصریح کرد: افزایش آمار مرگ و میرها و مبتلایان باعث برقراری محدودیت‌های بیشتری می‌شود که از لحاظ اقتصادی به مردم فشار مضاعف تری وارد خواهد کرد.

وی با بیان اینکه محدودیت‌ها همچنان در شهرهای نارنجی و زرد استان در این هفته نیز تداوم دارد، گفت: از مردم تقاضا داریم مراسم شب یلدای امسال را به صورت مجازی و یا با تماس تلفنی برگزار کنند.

رئیس دنشگاه علوم پزشکی کرمانشاه ابراز امیدواری کرد با رعایت مردم و آمدن واکسن کرونا سال آینده همه مراسم ها به خوبی و شادمانی برگزار شود.

کد خبر: 3360

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 3 =