«قهرمان»مردم را به سالن‌های سینما کشاند

فیلم تازه اصغر فرهادی در سه روز اول اکران توانست رکورد فروش را که پیش از این در دست «دینامیت» بود، به نام خودش ثبت کند.

به گزارش آتیه آنلاین، اصغر فرهادی تنها فیلمساز ایرانی برنده اسکار که دو بار با «جدایی نادر از سیمین» و «فروشنده» جوایز اسکار بهترین فیلم خارجی‌زبان را به دست آورده است، «قهرمان» فیلم نهم خود را با بازیگران و عوامل ایرانی ساخت. ضمن اینکه محسن تنابنده، امیر جدیدی و فرشته صدرعرفایی همراه سارینا دختر فرهادی بازیگران «قهرمان» هستند، چند بازیگر بومی از شیراز نیز در این فیلم حضور دارند که یکی از آن‌ها نقش محوری در داستان دارد. در فیلم قهرمان رحیم با بازی امیر جدیدی در واقع قهرمان داستان است که به دلیل عدم پرداخت بدهی‌اش در زندان است. در حالی که او به مرخصی می‌آید، زنی که او را خیلی دوست دارد، رحیم را متقاعد می‌کند بدهی اش را از محل کیف پر از پولی که او پیدا کرده است، پرداخت کند. تصمیم رحیم پیامدهایی را به همراه دارد که او را به قهرمان داستان تبدیل می‌کند.

در واقع ساخت فیلم قهرمان به‌دلیل شیوع کرونا مدتی با وقفه روبه‌رو شد؛ اما با فراهم شدن شرایط ساخت، فرهادی ترجیح داد در مراحل ساخت خللی وارد نشود و فیلم‌برداری در شیراز انجام گیرد. زمستان سال گذشته گروه تولید فیلم قهرمان پس از پایان فیلمبرداری  برای انجام کارهای فنی فیلم راهی تهران شدند تا مراحل تدوین و صداگذاری انجام گیرد اما در نهایت  با توجه به وسواس فرهادی در مراحل فنی فیلم‌هایش، «قهرمان» به جشنواره فیلم فجر نرسید.در این میان اما ۱۵ تیرماه، هفتادوچهارمین دوره فستیوال فیلم کن با یک سال تاخیر و با تمهیدات ویژه کرونایی در شهر ساحلی کن در جنوب شرقی فرانسه آغار به کار کرد و فیلم قهرمان ساخته اصغر فرهادی که یکی از سه نماینده سینمای ایران در هفتادوچهارمین جشنواره کن بود و در بخش رقابتی با ۲۳ فیلم از کشورهای مختلف برای کسب نخل طلا رقابت می کرد، در کنار محفظه شماره ۶ یوهو کاسمانین به طور مشترک جایزه بزرگ جشنواره را ازآن خود کرد.پس از آن بود که  بسیاری از منتقدان عنوان کردند «قهرمان» بهترین فیلم سال‌های اخیر فرهادی است و از آن مهم‌تر شانس سومین اسکار را برای اصغر فرهادی هم‌چنان حفظ خواهد کرد.اما طبق قوانین معمول آکادمی، فیلم ها برای حضور در شاخه بهترین فیلم بین المللی اسکار ۲۰۲۲، باید در حد فاصل بین اول ژانویه تا ۳۱ دسامبر ۲۰۲۱ (۱۲ دی ۱۳۹۹ تا ۱۰ دی ۱۴۰۰) در کشور مبدا حداقل هفت روز اکران سینمایی  داشته داشته باشند. همچنین کمپانی پخش آمازون نیز اعلام کرده که قصد دارد فیلم را برای پنجره فصل جوایز ۲۰۲۲ در آمریکا و کانادا، اکران کند که احتمالا در فاصله میانه پاییز و اوایل زمستان امسال، «قهرمان» در آمریکا و کانادا اکران خواهد شد.

در همین راستا «قهرمان» اصغر فرهادی که به‌تازگی نیز به‌عنوان نماینده ایران در اسکار معرفی شده است، اکران رسمی خود را از چهارشنبه (۵آبان) آغاز کرد. فیلمی که در سه روز اکران توانست رقمی معادل یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان را به دست آورد فروشی که در صورت ادامه می‌تواند تحولی جدی در وضعیت گیشه ایجاد کند.آمارها نشان می دهد که بیشتر از ۷۰هزار نفر با خریدن بلیت‌های (به‌طور میانگین) ۲۵هزار تومانی به تماشای  این فیلم نشسته‌اند و اکنون قهرمان  توانسته جایگاه «دینامیت» به کارگردانی مسعود اطیابی را پس از ۴ ماه تصاحب کند.

«دینامیت» نیز با بیش از ۱۶ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان فروش در ۴ ماه اخیر ، در هفته گذشته، یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان از گیشه به دست آورد. اگرچه برای شرایط کرونایی بد نیست، ولی نشان دهنده افت فروش این فیلم کمدی، به نسبت ماه نخست اکران فیلم است.«درخت گردو» هم که دو ماه است روی پرده آمده، در هفته گذشته ۲۵۸ میلیون تومان فروخت که برای یک درام تلخ، عدد بدی نیست اما نسبت به دو هفته گذشته کاهش فروش داشته است.فیلم سینمایی «پوست» با کارگردانی بهمن و بهرام ارک نیز که اکران خود را ۱۷ روز است که آغاز کرده، هفته گذشته با فروش ۱۴۴ میلیون تومانی، در جایگاه سوم گیشه هفتگی قرار گرفت.

اگرچه پاندمی کرونا، عادت سینما رفتن را از سر بسیاری از ایرانی‌ها انداخته اما این روزها به دنبال سرعت واکسیناسیون در کشور و اکران فیلم قهرمان اکثر سینماهای تهران و دیگر شهرها با حضور دوباره مخاطبان و تماشاگران جانی تازه گرفتند و حالا می‌توان دوباره به بازگشت روزهای خوش سینما امیدوار بود.

کد خبر: 33404

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 1 =