خاموشی زمستان ناشی از کمبود سوخت است

مدیرعامل شرکت برق حرارتی گفت: خاموشی فصل زمستان ناشی از کمبود ظرفیت نیروگاه‌ها نیست بلکه به دلیل کمبود سوخت است.

محسن طرزطلب در گفت‌وگو با آتیه آنلاین درباره احتمال وقوع خاموشی در زمستان پیش رو بیان کرد: ما تمام تلاش خود را به کار می‌گیریم که این اتفاق رخ ندهد اما اگر در زمستان هم ناگزیر به اعمال خاموشی شدیم، این مسئله ناشی از کمبود سوخت در نیروگاه‌ها است.

مدیر عامل شرکت برق حرارتی افزود: در حال حاضر پیک مصرف حدود ۴۰ هزار مگاوات است و برنامه تولیدی ما بالای ۵۲ تا ۵۳ هزار مگاوات است

به گفته طرزطلب، اقدامات زیادی برای پر کردن مخازن سوخت نیروگاه‌ها در دست پیگیری است و هر روز جلساتی با شرکت پالایش و پخش و سازمان حفاظت محیط زیست برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: نیروگاه‌های کشور در سال گذشته ۱۴ میلیارد متر مکعب سوخت مصرف کردند که ۹ میلیارد متر مکعب آن گازوئیل و بقیه مازوت بود.

مدیرعامل شرکت برق حرارتی استفاده از نیروگاه‌های با راندمان بالا را گامی در راستای جلوگیری از مصرف مازوت اعلام کرد و افزود: اگر در زمینه تامین سوخت دچار مشکل شدیم، به شرط وجود شرایط مساعد محیط زیستی، امکان استفاده از مازوت در نیروگاه‌ها هم بررسی خواهد شد.

وی افزود: با استفاده از نیروگاه‌های با راندمان بالا، میزان مصرف سوخت در کشور کاهش می‌یابد.

طرزطلب گفت: نیاز سالانه نیروگاه‌ها به سوخت در فصل زمستان ۲۲۵ میلیون لیتر یا متر مکعب است. زمستان سال قبل حدود ۱۹۲ تا ۱۹۳ میلیون متر مکعب سوخت برای نیروگاه‌های کشور تامین شد.

وی ادامه داد: از آنجا که میزان تولید گاز در کشور افزایش نیافته است، کمبود گاز رخ داده در کشور ناشی از افزایش میزان مصرف است. اولویت مسئولان وزارت نفت تامین نیازهای بخش خانگی است، بنابراین فشارهای ناشی از کسری سوخت عموما به صنعت برق منتقل می‌شود.

کد خبر: 33341

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 3 =