خانه‌تکانی به سبک ِ تبریزی‌ها

دو تیم تراکتور سازی تبریز و ماشین سازی تبریز اقدام به برکناری سرمربیان خود کردند.

به گزارش آتیه آنلاین، نتایج ضعیف تیم فوتبال تراکتورسازی تبریز از ابتدای لیگ برتر فوتبال، این پیش بینی را ممکن کرده بود، که مدیران این تیم تبریزی خیلی برای کسب چنین نتایجی صبر نخواهند کرد و دیر یا زود منصوریان ِ جوان را از کار بر کنار خواهند کرد.

ماجرای اخراج منصوریان البته مربوط به همین هفته پنجم نیست، بلکه زمزمه‌های اخراج این مربی دو هفته قبل به گوش رسید. با این حال کسب پیروزی برای تراکتورسازی تبریز به نظر می رسد اخراج این مربی را به تعویق انداخت اما از همان دو سه هفته ابتدایی شنیده ها حاکی از این بود که مدیران باشگاه تراکتورسازی برای متوقف کردن ِ روند نتیجه نگرفتن تیم‌شان به دنبال تغییر و تحول در کادر فنی هستند.

اینکه تراکتور سازی تبریز از پنج مسابقه تنها توانست ۶ امتیاز بدست بیاورد اتفاق قابل تحملی برای تبریزی های عشق فوتبال نبود و انگار تساوی مقابل فولاد مانند تیر خلاصی بود که به قلب ِ عمر کوتاه مربیگری ِ منصوریان زده شد و به سرعت او با حکم اخراج مواجه شد. البته این بار نخست نیست در که در فوتبال ایران شاهد برکناری مربیان آن هم در همان هفته های ابتدایی هستیم و چراغ ِ این رسم نانوشته‌ی لیگ برتر فوتبال ایران، در این فصل به دست منصوریان و مسئولان باشگاه فوتبال تراکتور سازی تبریز روشن شد.

اتفاقی قابل پیش بینی که بالاخره رخ داد و علیرضا منصوریان مربی جوان این تیم در پایان هفته پنجم لیگ برتر فوتبال؛ با حکم ِ اخراج در دست، تبریز را ترک کرد تا نیمکت تیم تراکتورسازی تبریز بار دیگر خالی بماند و مدیران این تیم در صدد به خدمت گرفتن یک مربی جدید باشند. هر چند صحبت‌هایی مطرح می‌شود مبنی بر اینکه شاید تبریزی‌ها علاقه مند باشند بار دیگر از ساکت الهامی که فصل قبل با تیم تراکتورسازی تبریز صاحب جام حذفی مسابقات فوتبال ایران شد، روی نیمکت بهره ببرند و به نوعی باز از این مربی باتجربه خود استفاده کنند.

اما این تنها گزینه مورد نظر تبریزی ها نیست. برخی صفحات هواداری تیم تراکتور سازی و برخی نفرات نزدیک به این باشگاه، نام گزینه های دیگری را نیز به عنوان جانشین احتمالی منصوریان مطرح می کنند. نام‌هایی مانند مهدی تارتار و عبدالله ویسی که به نظر می‌رسد مهم‌ترین گزینه‌های جانشینی منصوریان به حساب می‌آیند.

برخی معتقدند که که یکی از آنها بدون شک به عنوان سرمربی جدید تراکتور انتخاب خواهد شد که ظاهراً شانس عبدالله ویسی در قیاس با مهدی تارتار بیشتر است. شاید به این دلیل که تارتار در حال حاضر با تیم فوتبال پیکان قرارداد دارد و جدایی او از این تیم با غرامت سنگینی برایش همراه خواهد بود.

البته که باشگاه تراکتور، باشگاه ثروتمندی است و پرداخت این خسارت‌ها برایش چندان اهمیت نداشته باشد اما باید دید در نهایت از نظر فنی و جدا از مسائل مادی، برای تراکتوری‌ها کار کردن با تارتار مهم‌تر است یا عبدالله ویسی.

البته قبول استعفای وحید بیاتلو از سوی مسئولان باشگاه ماشین سازی تبریز و بدون مربی شدن ِ دیگر تیم تبریزی لیگ برتر فوتبال، نشان از این دارد که هر کدام از این دو گزینه که در توافق نهایی با تراکتورسازی قرار بگیرند، نفر بعدی راهی تیم ماشین سازی خواهد شد. در واقع آنطور که به نظر می‌رسد ویسی و تارتار ادامه فصل را در شهر تبریز سپری خواهند کرد.

کد خبر: 3196

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 5 =