«قهرمان» تاریخ‌ساز می‌شود؟

«قهرمان» آخرین ساخته اصغر فرهادی، از نگاه منتقد وبسایت هالیوود ریپورتر، از شانس‌ های اصلی دریافت جایزه اسکار ۲۰۲۲ در چهار رشته خواهد بود.

به گزارش آتیه آنلاین، ۱۵ تیرماه، هفتادوچهارمین دوره فستیوال فیلم کن با یک سال تاخیر و با تمهیدات ویژه کرونایی در شهر ساحلی کن در جنوب شرقی فرانسه آغار به کار کرد. در همین راستا فیلم قهرمان ساخته اصغر فرهادی که یکی از سه نماینده سینمای ایران در هفتادوچهارمین جشنواره کن بود و در بخش رقابتی با ۲۳ فیلم از کشورهای مختلف برای کسب نخل طلا رقابت می کرد، در کنار محفظه شماره ۶ یوهو کاسمانین به طور مشترک جایزه بزرگ جشنواره را ازآن خود کرد.

پس از آن بود که  بسیاری از منتقدان عنوان کردند «قهرمان» بهترین فیلم سال‌های اخیر فرهادی است و از آن مهم‌تر شانس سومین اسکار را برای اصغر فرهادی هم‌چنان حفظ خواهد کرد. چندی پیش ایندی وایر در مطلبی نوشته «آن تامپسون» ضمن اعلام پیش‌بینی‌ شانس‌های جایزه اسکار بهترین کارگردانی، نام اصغر فرهادی را به‌دلیل ساخت «قهرمان» در میان ۱۵ نفر اولی که از شانس‌ بیشتری برای دریافت جایزه اسکار بهترین کارگردانی برخوردارند، آورد. علاوه بر اصغر فرهادی، پدرو آلمودووار، وس اندرسون، جین کمپیون، جوئل کوئن، گیرمو دل تورو، کری جوجی فوکوناگا، ربکا هال، آدام کی، مایک میلز، لین-مانوئل میراندا، رایدلی اسکات، استیون اسپیلبرگ، دنیس ویلنوو و جو رایت، به‌زعم نویسنده ایندی‌وایر، ازجمله شانس‌های اصلی دریافت جایزه اسکار هستند.

روز گذشته نیز در جدیدترین پیش بینی درباره جوایز اسکار ۲۰۲۲ که از سوی «اسکات فینبرگ» ستون‌نویس جوایز سینمایی در نشریه هالیوود ریپورتر منتشر شده است، فیلم «قهرمان» به نویسندگی و کارگرانی اصغر فرهادی جزو پیشتازهای چهار شاخه قرار دارد. با این وجود اگر این فیلم بتواند به جمع نامزدهای نهایی دو شاخه بهترین فیلم و کارگردانی راه یابد، نخستین باری خواهد بود که سینمای ایران در این دو شاخه مهم و اصلی جوایز اسکار، نامزد کسب اسکار می‌شود.«قهرمان» پس از «پادشاه ریچارد»، «بلفاست» و «قدرت سگ» در رتبه چهارم شانس‌های اسکار بهترین فیلم قرار گرفته و پس از آن نیز فیلم‌های «C’mon, C’mon»، «کودا»، «تل ماسه»، «هر چه قوی‌تر، سخت‌تر زمین می‌خوری»، «مادرن موازی» و «اسپنسر» قرار دارند. در شاخه بهترین کارگردانی نیز فرهادی در صدر شانس‌های کسب جایزه قرار داده شده و پس از آن «کنت برانا» (بلفاست)، «جین کمپیون» (قدرت سگ)، «دنیس ویلوو» (تل ماسه) و «رینالدو مارکوس گرین» (پادشاه ریچارد) جای گرفته‌اند.این فیلم در شاخه بهترین فیلمنامه اصلی پس از «بلفاست» در رتبه دوم پیشتازهای کسب جایزه قرار دارد و «پادشاه ریچارد»، «C’mon, Cmon» و «مادران موازی» دیگر رقبای اصلی فرهادی در این شاخه محسوب می‌شوند.در جدول قبلی این منتقد نیز، «قهرمان» در پنج رشته بالا، شانس اصلی نامزدی را داشت.

اگرچه کمپانی آمازون قرار است این فیلم را دی‌ماه امسال در سینماهای آمریکا و بعد هم در سامانه نمایش آنلاین آمازون پرایم اکران کند اما  دست‌اندرکاران فیلم «قهرمان» در نظر دارند تا پیش از شروع اکران جهانی فیلم، نمایش عمومی آن را در داخل کشور آغاز کنند .اصغر فرهادی نیز چند ی پیش درخواست پروانه نمایش برای اکران فیلم «قهرمان» را به سازمان سینمایی ارائه کرده بود که هفته  گذشته خانه فیلم خبر داد این ساخته اصغر فرهادی از پنجم آبان در سینماهای سراسر کشور اکران خواهد شد.به این ترتیب به‌احتمال زیاد اکران عمومی «قهرمان» در ایران و جهان همزمان آغاز شود.

کد خبر: 31875

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 3 =