گالری‌گردی پاییزی

روز گذشته چندین نمایشگاه هنری با رعایت پروتکل‌های بهداشتی افتتاح شد تا هنرمندان عرصه هنرهای تجسمی آثار هنری خود را در معرض دید قرار دهند.

به گزارش آتیه آنلاین،این روزها با توجه به کاهش آمار ابتلا به ویروس کرونا گالری ها با رعایت پروتکل ها تلاش می کنند با برپایی نمایشگاه های حضوری و مجازی به حیات خود ادامه دهند . از روز گذشته نیز نگارخانه‌های تهران با نمایش آثار هنرهای تجسمی در رسانه‌هایی همچون عکس، حجم، خوشنویسی و نقاشی میزبان علاقه‌مندان هستند.

در این گزارش مروری داریم به برخی از نمایشگاه‌هایی که در این روزهای پاییزی در حال برگزاری هستند.

«نقاش/ شهر ساختمان» در گالری آرتیبیشن

نمایشگاه «نقاش / شهر ساختمان» با نمایش منتخبی از آثار نقاشانی چون آرمان یعقوب‌پور، علی رستگار، مرجان نعمتی، شیوا خوشبخت و ساناهین باباجانیانس، روز جمعه ۲۳ مهرماه در گالری آرتیبیشن افتتاح شد.

در استیتمنت این نمایشگاه آمده است: «آثار این نمایشگاه نمود زیستِ انسانی و حیات جمعی در کنار هزارتوی پنهان و آشکار طبیعت هستند. جایی که زندگی مکانیزه مدرن انسان به ناچار در مرحله استیصال به طبیعت و همراهی اجتناب ناپذیر با آن بازمی‌گردد. حال آنکه ساختمان‌ها و دیوارها بخش بزرگی از ابعاد زندگی بشر را در خود جای می‌دهند. شکل‌ها و فرم‌هایی ملموس شامل منظره‌ها، سکونت‌گاه‌ها و بناها، جلوه‌هایی از هنر انسانی‌اند که با بازی میان دانش و بصیرت بیانگر واقعیتی زنده از زندگی مدرن بشریت می‌شوند که فراتر از نیازهای معمولی به معنایی وجودی ارتباط دارند. عناصری که از پدیده‌های طبیعی و انسانی و معنوی نشات می‌گیرند و برای تجربه تعلق و مشارکت، مکان و فضا را ترجمه می‌کنند و مکان مندی را به عنوان یکی از ساختارهای اساسی هستی ما در این جهان را توصیف می‌کنند.»این نمایشگاه به مدت ۱۰ روز و تا ۳ آبان ادامه خواهد داشت و بازدید از این نمایشگاه هر روزه از ساعت ۱۱ صبح تا ۲۰ و در روزهای تعطیل از ساعت ۱۶ تا ۲۰ با هماهنگی قبلی امکان‌پذیر خواهد بود.

غنائم طبیعی در گالری اُ

نمایشگاه آثار محمد حسن زاده با عنوان «غنائم طبیعی» و نمایشگاه آثار الهام یزدانیان با عنوان «فرم نامشخص»  تا ۳ آبان برپاست.این نمایشگاه که در حوزه طراحی و عکس است، در گالری اُ به نشانی خیابان سنایی، خیابان شاهین در حال برگزاری است و تا تاریخ سوم آبان ماه نیز ادامه دارد. این نمایشگاه همچنین همه روزه به جز روزهای شنبه و یکشنبه از ساعت ۱۶ الی ۲۱ پذیرای بازدیدکنندگان است.

راه از چپ باریک می‌شود در گالری عصر

نمایشگاه انفرادی نقاشی های مینا قهرمانی از جمعه ۲۳ مهر تا دوشنبه ۳ آبان  در گالری عصر برگزار می شود. این نمایشگاه که تا سوم آبان ماه ادامه دارد،در گالری عصر به نشانی میرزای شیرازی شمالی، خیابان دلاویز در حال برگزاری است. این نمایشگاه که تا سوم آبان ماه ادامه دارد، همه روزه به جز روزهای شنبه از ساعت ۱۵ الی ۲۰ پذیرای بازدید کنندگان است.

«چریکه‌ خاموش»  در گالری مژده

گالری مژده نیز تازه‌ترین مجموعه آثار پیمان رحیمی‌زاده را از عصر جمعه ۲۳ مهرماه به نمایش گذاشته است.

«چریکه خاموش» عنوان این نمایشگاه است که در معرفی آن، متن زیر منتشر شده است: «آنجا که تاریکی بر ساحت خرد، سایه ‌می‌اندازد و نابرابری مقیاسی‌ست برای سنجش، چیزی جز زمزمهٔ فروخوردهٔ روشنایی باقی نخواهد ماند. آوای آزادی و بودن که بر نگاه مضطرب٬ پوشیده و مثله شده می‌نشیند و به شعری حماسی می‌ماند که در ابتدای سرایش٬ عقیم مانده است.»نمایشگاه «چریکه خاموش» تا چهارم آبان ۱۴۰۰ در گالری مژده به نشانی سعادت‌آباد، خیابان علامه شمالی، کوچه هجدهم شرقی، پلاک ۲۷ به نمایش است و علاقمندان می‌توانند با رعایت تمامی قوانین بهداشتی و فاصله اجتماعی از این آثار دیدن کنند.

«تاریکی معلق روز»در گالری شکوه

نمایشگاه انفرادی سوگل امیاری از جمعه ۲۳ مهر تا سه شنبه ۴ آبان در گالری شکوه برگزار می شود.این نمایشگاه به نشانی فرمانیه، بلوار شهید اندرزگو، خیابان سلیمی شمالی، کوچه امیر نوری، پلاک ۱۹ میزبان علاقمندان هنرهای تجسمی خواهد بود.

بازتاب در نگارخانه نگر

نمایشگاه انفرادی نقاشی مهین منفرد جمعه ۱۶ مهر  تا سه شنبه ۲۷ مهر در نگارخانه نگر برپاست. این نمایشگاه همچنین همه روزه به جز روزهای شنبه از ساعت ۱۶ الی ۲۱ پذیرای بازدیدکنندگان است.

در بیانیه این نمایشگاه انفرادی آمده است: «آشفتگی و نا به سامانی جهان در این یک سال و نیم گذشته به مراتب بیشتر شده و طوفان کووید۱۹ ناپایداری زندگی را بیش از پیش نمایان کرد. سردرگمی و عدم قطعیت آشکارا هر لحظه از بودن را تحت تأثیر قرار داده و وجود و عدم را چنان به هم پیوند زده که گویی دیگر چنان تفاوتی بین این دو نبوده و نتیجه چنین موقعیتی جز آشفتگی نیست.

مجموعه بازتاب حاصل نگاه من به طبیعتی است که ماهیت وجودی آن در بستر پر اضطراب و فرساینده این روزها، همچنان زاینده و زنده است. می‌دانیم که طبیعت فارغ از غم و شادی ما انسان‌ها به کار خود مشغول است و من نیز تلاش کرده‌ام که در تقابل طبیعت و روزگار، دریافت خود را به تصویر بکشم. در واقع این مجموعه تغزلی و لطیف نیست، بلکه بازتاب آشوب ناشی از وضعیت جهان در زمانه‌ای است که در آن زندگی می‌کنیم.»

کد خبر: 31220

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 14 =