تخریب یک مسجد در منطقه شیعه‌نشین العوامیه عربستان

منابع خبری از تخریب یک مسجد در منطقه شیعه‌نشین العوامیه توسط دستگاه امنیتی عربستان سعودی خبر داد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از سایت العهد، دستگاه‌های عربستانی مسجد امام حسین (ع) در الزاره واقع در جنوب منطقه العوامیه را بعد از آنکه از صبح آن را بدون هشدار قبلی محاصره کرده بودند، تخریب کردند.

این اقدام جدید مسؤولان عربستان را تنها می‌توان یک هجمه نژادی کینه توزانه در مقابل هرکس که صدای خود را علیه آل سعود بلند کند، تلقی کرد، به ویژه که این مسجد مکانی بود که شهید نمر باقر النمر در آن امامت جماعت نمازگزاران را برعهده داشت.

منابع از داخل این منطقه اعلام کردند که این اقدام امروز مرتبط با موج تخریب‌هایی است که مسؤولان از چند ماه قبل با بهانه گسترش مسیر و توسعه عمرانی منطقه و رشد اقتصاد القطیف و سراسر منطقه شرقیه آغاز کردند. منابع تاکید کردند که هدف اصلی این طرح ناپدید کردن و از بین بردن هر آن چیزی است که مربوط به شهید نمر و جنبش سیاسی مسالمت آمیز وی بوده است.

این اقدام جدای از بیرون کردن ساکنان از محله المسوره در العوامیه و تخریب کامل آن در دو سال قبل نیست.

نمر باقر النمر (زادهٔ ۲۱ ژوئن ۱۹۵۹ عوامیه - ۲ ژانویه ۲۰۱۶) فقیه شیعه عربستانی بود که در پی اعتراضات شیعیان عربستان در سال ۲۰۱۲ بازداشت شد و در روز چهارشنبه ۱۶ اکتبر ۲۰۱۵ دادگاه جنایی عربستان سعودی به دلیل اقدام علیه امنیت ملی و محاربه"، به "اعدام با شمشیر و به صلیب کشیده شدن در انظار عمومی وی را محکوم و در ۲ ژانویه ۲۰۱۶ اعدام شد. اعدام او سبب واکنش گستردهٔ منفی در منطقه و سازمان‌های مستقل بین‌المللی شد.

کد خبر: 3122

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 4 =