برداشته شدن تحریم‌ها شرط بازگشت به مذاکرات

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: اصرار مجلس در مذاکرات وین اجرای قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها بوده و لازم است که این قانون اجرایی شود.

علیرضا سلیمی در گفت‌وگو با آتیه‌آنلاین درباره مذاکرات وین با بیان اینکه آمریکایی‌ها باید بدانند گفت‌وگو برای گفت‌وگو جز تلف کردن وقت نتیجه ای ندارد، اظهار کرد: چنانچه آمریکایی‌ها خواهان درجا زدن در برجام هستند، زمان چنین گفت‌وگویی تمام شده ولی اگر مذاکره را از موضع برابر می‌خواهند باید با برداشتن تحریم‌ها نشان دهند که حرف و عمل‌شان یکی است.


وی افزود: اصرار مجلس در مذاکرات وین  اجرای قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها است و لازم است که این قانون اجرایی شود. اجرای قانون مجلس الزام و ضروری است و کلیه اجزای کشور برای اجرا شدن درست این قانون باید انسجام و وحدت داشته باشند تا منافع ملی و کشور متضرر نشود.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه غربی‌ها باید ابتدا تحریم‌های ظالمانه‌ خود که علیه ایران وضع کرده‌اند را بردارند تا پس از آن ایران درباره مسئله برجام تصمیم‌گیری کند، ادامه داد: هدف اصلی برجام، رفع تحریم‌ها بود و تا زمانی که تحریم‌ها رفع نشود، ایران هیچ دلیلی برای اجرای تعهدات برجامی خود نمی‌بیند.


سلیمی اظهار کرد: ما دنیا را بزرگتر از چند کشور غربی می‌دانیم و بنا داریم با همه کشورها تعامل داشته باشیم، اولویت ما تعامل با همسایگان است به همین دلیل تحریم‌ها عملا به مرور زمان رنگ می‌بازد.


وی با تاکید بر اینکه بازگشت به برجام بدون رفع تحریم‌ها قطعاً به ضرر ایران است، گفت: ایران به برجام عمل کرد ولی این غربی‌ها بودند که یک‌ طرفه آن را نقض کردند و حالا باید خسارت‌های که در این مدت به مردم ایران وارد شده را نیز جبران کنند.

کد خبر: 30945

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 9 =