وقتی بازیگران تبلیغاتچی می‌شوند!

طی یکی، دو سال اخیر و بخصوص با بروز و ظهور ویروس کرونا استفاده از چهره‌های سرشناس بیش از پیش در تبلیغات ما دیده می‌شود، این روزها بازیگران فراتر از بازیگری در تلویزیون قدم برمی‌دارند؛ یا در برخی برنامه‌ها یا مسابقات تلویزیونی حاضر می‌شوند و یا ترجیح می‌دهند بازیگر آگهی‌های بازرگانی باشند.

به گزارش آتیه آنلاین، تبلیغات در تلویزیون به دلیل مخاطبان بیشتر نسبت به تبلیغات در فضای مجازی و بیلبوردهای تبلیغاتی سطح شهر از اهمیت ویژه تری برخوردار است و هنرمندان زیادی به سمت حضور در تیزرهای تبلیغاتی در تلویزیون تمایل پیدا کرده اند. علاوه بر معیار شهرت، الگو بودن هنرمندان برای برخی از افراد جامعه یکی از ملاک های انتخاب آنها برای تبلیغات است، از آنجا که بسیاری از طرفداران دو آتیشه چهره ها چشم به رفتار هنرمند محبوبشان دارند تا از آن تقلید کنند، همین موضوع سبب می شود تا کالای تبلیغ شده توسط هنرمند بیشتر مورد توجه مردم قرار گیرد.

اما مخاطبی که در کنار خانواده‌اش، تلویزیون را روشن می‌کند تا برنامه یا سریال‌ مورد علاقه‌اش را ببیند با آگهی‌های اغواگرایانه‌ای از جنس تجمل مواجه می‌شود؛ تبلیغاتی که بیش از توجه و دقت، مخاطب را به فکر فرو می‌برد که این خانه، میز صبحانه و غذا و لباس‌ها و رنگ و لعاب‌ها برای کدام خانواده‌ها و اقشار است! حتی در میان بسیاری از ثروتمندان هم یخچال‌ها و نوع لباس پوشیدن و زیستن مردمان آگهی‌های بازرگانی پیدا نمی‌شود و به همین خاطر مخاطب به خاطر علاقه و حسّ همذات‌پنداری که با آن بازیگر خاص دارد گرفتار برخی از تبلیغات اغواگرایانه و نادرست و ترویج تجمل و فرهنگ‌های غلط دیگر می شود.

قانون منع یا آزادیِ استفاده از بازیگران و چهره های مشهور برای تبلیغ کالاها، در این سال ها با فراز و فرودهای بسیار در کشورمان همراه بوده است؛ گاه استفاده از سلبریتی ها در تبلیغات کالاهای داخلی آزاد اعلام شده و در مقطعی، ممنوعیت ها از سر گرفته شده و البته جزییات این قانون هم هیچگاه به صورت رسمی رسانه ای نشده است.

با این همه و به دور از باید و نبایدهای قانونی این اتفاق، نگاهی کارشناسانه، این پرسش ها را به میان می آورد که در مجموع حضور فزآینده بازیگران در تبلیغات تلویزیونی و خصوصا تبلیغ کالاهای غیرفرهنگی تا چه میزان اثرات مخرب خود را بر کیفیت تولیدات نمایشی کشور باقی خواهد گذاشت و تا چه اندازه آینده حرفه ای این افراد را به مخاطره می اندازد.

در ادامه به معرفی برخی از این هنرمندان می پردازیم.

مدیری و پیوستن به یک فروشگاه زنجیره ای

مهران مدیری جدیدترین هنرپیشه ای است که به تبلیغات تلویزیونی تن داده است. او در نشستی خبری راجع به تصمیمی که گرفته، گفت: به نظرم کار مفید و مهمی قرار است انجام شود تفاهمی که نوعی مسئولیت اجتماعی و کمک به افرادی است که مشکلات مالی در کشور دارند. این تفاهم برای این خوب است که در شرایط سختی زندگی می‌کنیم و این کار به هزار نفری که مشکل دارند کمک می‌کند. من هیچ گاه در بحث تبلیغات نبوده‌ام و این هم به دلیل مسئولیت اجتماعی به من واگذار شده و از آن استقبال می‌کنم.

یکتا ناصر و منوچهر هادی در تبلیغات رستوران

یکتا ناصرو منوچهر هادی یکی از زوج هایی هستند که این روزها عکس های تبلیغاتی آنها را روی بنر های سطح شهر در حال تبلیغ یک رستوران می بینیم. آن ها این روز ها در تبلیغات یک رستوران تصویری از یک خانواده شاد و موفق را به نمایش درمی‌آورند.

نوید محمدزاده از تولید عطر اختصاصی تا تبلیغ آب میوه

این بازیگر که بیشتر در حوزه تئاتر و سینما فعالیت دارد، مدتی است که برای یک برند آب میوه تبلیغ می کند و در کنار آن عطری با برند خود نیز به بازار داده است. گفته می شود محمدزاده برای این تبلیغ دستمزدی میلیاردی گرفته که البته در قبال آن تعهدات ویژه ای هم داشته است.

بهرام رادان و تبلیغ محصولات چرم

بهرام رادان نیز از جمله بازیگرانی است که چند سالی است محصولات یک برند چرم ایرانی را تبلیغ می کند. البته او محصولات ویژه آقایان و بهنوش طباطبایی محصولات ویژه بانوان همان برند را تبلیغ می کند.

آتیلا پسیانی و فعالیت در حوزه چای

این بازیگر پیشکسوت در حوزه تبلیغ یک برند چای فعالیت می کند. او در این تبلیغ علاوه بر تصویر از صدای خود هم استفاده می کند. این تبلیغ روزانه چندین بار از شبکه های مختلف تلویزیون پخش می شود. پیش از این رضا کیانیان هم در حوزه تبلیغ چای و دمنوش فعالیت می کرد.

بهنوش بختیاری و ورود به حوزه تبلیغ کودکان

کسانی که در خانه خود کودک دارند، می دانند که مدتی است تبلیغاتی با حضور این بازیگر از شبکه پویا پخش می شود. این تبلیغات با حضور بهنوش بختیاری مختص یک برند کفش و کتانی ایرانی است که مخاطب را به استفاده خانوادگی و به ویژه کودکان دعوت می کند.

امین حیایی و ورود به دنیای سس ها

امین حیایی بازیگر شناخته شده و محبوب سینما و تلویزیون مدتی است که وارد دنیای تبلیغات شده و به تبلیغ سس های مختلف یک برند می پردازد.

پژمان جمشیدی و تلاش برای تبلیغ فرش

پژمان جمشیدی فوتبالیستی که وارد حیطه بازیگری شد و توانست عملکرد قابل قبولی را در دنیای بازیگری داشته باشد، بعد از موفقیت در بازیگری وارد دنیای تبلیغات شد و با تیزرهای تبلیغاتی فرش در تلویزیون به جمع بازیگرانی پیوست که کارهای تبلیغاتی انجام می دهند.

امیرحسین آرمان و معرفی پوشاک ایرانی

امیرحسین آرمان یکی از بازیگرانی است که به تازگی به سمت دنیای تبلیغات در تلویزیون سوق پیدا کرده است و با تبلیغات تلویزیونی یک برند پوشاک به جمع هنرمندانی پیوسته است که حضور فعالی در تیزرهای تبلیغاتی دارند

سروش جمشیدی و تبلیغ غذاهای آماده

این بازیگر با ایفای نقش قیمت در مجموعه دورهمی برای مخاطبان شناخته شد. او بعد از مدتی در قالب میان برنامه به تبلیغ کالاهای کنسروی یک برند در شبکه نسیم می پرداخت.

شقایق دهقان و حضور در عرصه نوشیدنی

شقایق دهقان بازیگر تلویزیون نیز مدتی است که تبلیغ نوشیدنی های یک برند را انجام می دهد.

تبلیغات خانوادگی نیما فلاح و سحر ولدبیگی

این زوج هنرمند نیز که در سریال های بسیاری به صورت مشترک ایفای نقش کرده اند، این روزها در تبلیغات یک شرکت حضور دارند که ویژه روغن های سرخ کردنی و پخت و پز است.

برزو ارجمند و تبلیغ غذاهای آماده

برزو ارجمند بازیگر سینما و تلویزیون کشورمان یکی از بازیگرانی است که به سراغ تبلیغات تلویزیونی رفته و چند وقتی است که تبلیغ یک برند غذای آماده را برعهده دارد. در این تیزر تبلیغاتی برزو ارجمند لباس آشپزی به تن کرده است و با جملات مخصوص تبلیغات به تبلیغ این برند از غذای آماده می پردازد و احتمالا دستمزد خوبی هم برای این تبلیغ گرفته است.

سیامک انصاری و تبلیغات فروشگاه اینترنتی

امکان ندارد که در چند روز گذشته رادیو یا تلویزیون‌تان روشن بوده باشد و تبلیغ سیامک انصاری را ندیده یا نشنیده باشید، البته اگر در معرض هیچ کدام از این‌ها هم نبوده و فقط یک سر به شبکه‌های مجازی زده باشید حتما انواع و اقسام شوخی‌هایی که با سیامک انصاری برای حضور در تبلیغات طولانی، اغراق آمیز و تکرارشونده می‌شود به چشمتان خورده است که از آن به عنوان یک تبلیغ آزار دهنده نام برده می شود.

کد خبر: 3029

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 12 =