سریال‌های پاییزی تلویزیون

در پاییز پیش‌رو چند سریال جدید روی آنتن تلویزیون می‌روند، تا رخوت و کسالت ماه‌های قبل را با خود بشوید و ببرد.

به گزارش آتیه‌آنلاین، در طی سال‌های اخیر تلویزیون بارها مخاطبان خود را از دست داده و گاهی آن‌ها را به دست آورده، در صورتی که می‌توانست با استفاده از  یتانسیل‌هایش هر روز تماشاگران بیشتری را با خود همراه کند اما رسانه ملی این فرصت را به راحتی به فضاهای دیگر واگذار کرد تا بتوانند مخاطبانی را هم که برای تلویزیون باقی مانده بودند به سمت دیگری جذب کرده و همراه کند. اما هم اکنون فصل جدید سریال‌های خاطره‌انگیز و پرمخاطب‌ تلویزیون در حال ساخت است که برخی از آن‌ها به زمان پخش‌شان نزدیک است و برخی هم تولیدش در سازمان کلید خورده و قرار است نسبت به ترکیب غریب و به‌ شدت ناموفق سریال‌های نوروز، ماه رمضان و محرم تنوع و رنگ‌آمیزی بیشتری به آنتن ببخشند.

«خودخواسته»

سریال "خودخواسته" در حالی روزهای آخر فیلمبرداری‌اش را در جنوب تهران می‌گذراند که به تعبیرِ کارگردانش قرار است اواخر پاییز برای پخش آماده شود. این سریال ۳۰ یا ۳۱ قسمتی، به روایت تاریخی در ۲ برهه زمانی می‌پردازد. داستان از سال ۱۳۲۰ شروع می‌شود و ادامه آن به سال ۱۳۹۰ می‌رسد. در ابتدای این سریال جوانی روایتی از ۷۰ سال پیش را بیان می‌کند. این سریال داستان خاصی دارد که گروه نویسندگان حدود ۵ سال برای نگارش آن زمان گذاشتند. لیست بازیگران این سریال عبارتند از: ثریا قاسمی، علیرضا آرا، حسین پاکدل، باربد بابایی، سهیلا گلستانی، محمد صدیق‌مهر، محمد نادری، عزت‌الله مهرآوران، رضا کریمی، اسماعیل محرابی، علیرضا استادی، ایمان صفا، پیام احمدی‌نیا، محیا دهقانی، پادینا کیانی، آتش تقی‌پور، بهزاد رحیم‌خانی، سعیده عرب، صبا گرگین‌پور.

«بعد از آزادی»

سریال بعد از آزادی به کارگردانی محمدعلی باشه آهنگر و به تهیه کنندگی سعید سعدی، کاری از گروه فیلم و سریال شبکه یک صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران می باشد که سومین تجربه کارگردانی محمدعلی باشه آهنگر پس از سریال تاصبح است و این کارگردان پس از ۱۳ سال دوباره به تلویزیون بازگشته است! و باید منتظر ماند و دید این کارگردان چه مجموعه‌ ای را برای تلویزیون تدارک دیده است. مجموعه تلویزیونی بعد از آزادی به تهیه کنندگی سعید سعدی قرار بود در محرم سال ۱۳۹۹ شمسی خودش به آنتن شبکه یک صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران برساند، اما به هر حال این موقعیت برای محمدعلی باشه آهنگر و هنرمندان این سریال فراهم نشد! پیگیری‌ ها نشان می‌ دهد سریال بعد از آزادی این روزها در حال گذراندن مراحل تکمیلی است تا بزودی سریالِ شبکه یک صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران باشد.

رضا داودنژاد، اندیشه فولادوند، مرتضی اسماعیل کاشی، اصغر همت، قاسم زارع، خسرو شهراز، سام کبودوند، امید روحانی، حسین باشه‌ آهنگر، رویا جاویدنیا، رامین سیار دشتی، المیرا دهقان و… از بازیگران اصلی این سریال تلویزیونی هستند.

«۸۷ متر»

همچنین مجموعه تلویزیونی "۸۷ متر" کیانوش عیاری بعد از گذشت ۴ سال که بارها تولید آن به بهانه‌های مختلف متوقف شد، در نوبت پخش از تلویزیون قرار دارد.

در خلاصه داستان سریال "۸۷ متر" آمده است که به اختلاف و درگیری دو خانواده خلیلی و پوردورانی بر سر مالکیت یک منزل برمی‌گردد. علیرضا پوردورانی به همراه همسر، دو دختر و پسرش، خانه‌ای را از یک فروشنده به نام فرج ناصری خریداری می‌کنند. اما روز اسباب‌کشی متوجه می‌شوند که خانه به فرد دیگری به نام محسن خلیلی فروخته شده است. محسن به همراه پسر، همسر و دو دخترش صبح زودتر از پوردورانی‌ها به خانه رسیده‌اند و وسایل‌شان را در خانه گذاشته‌اند اما با رسیدن خانواده پوردورانی، ماجرای کلاهبرداری مشخص می‌شود. علی دهکردی، مهران رجبی، فریبا کامران، زنده‌یاد حسین محب اهری، شهین تسلیمی، دیبا زاهدی، سونیا سنجری، حسین سلیمانی، فریده سپاه منصور، محمد بحرانی و سعید پیردوست از بازیگران این سریال تلویزیونی‌اند.

فصل دوم «نوار زرد»

فصل اول سریال نوار زرد به کارگردانی پوریا آذربایجانی و تهیه کنندگی محمدرضا شفیعی با مضمونی جنایی؛ پلیسی سال ۹۶ از شبکه دو سیما پخش شد. داستان نوار زرد زندگی سرگرد کاوه کیهان با بازی امیر آقایی را روایت می‌کرد و بازیگران دیگری همچون مرحوم سیروس گرجستانی، بهاره کیان افشار، کمند امیرسلیمانی، داریوش اسدزاده، امیر غفارمنش، نادر مشایخی، قاسم زارع، محسن بهرامی و ... در آن به ایفای نقش پرداخته‌اند. فصل اول سریال نوار زرد با اقبال مخاطبان و منتقدان مواجه شد و به همین علت تصمیم به ساخت فصل دوم آن گرفته شد. فصل دوم سریال نوار زرد مانند فصل اول به غیر از داستان دنباله‌دار در هر قسمت نیز قصه‌ای پلیسی؛ جنایی را راویت می‌کند. تیم بازیگران این پروژه به صورت کامل تغییر کرده و قرار نیست هیچ‌کدام از بازیگران فصل اول در فصل دوم حضور داشته باشند. تصویربرداری سریال نوار زرد۲ به کارگردانی سروش محمدزاده و تهیه‌کنندگی محمدرضا شفیعی به مدت ۳ ماه است در سکوت خبری در استان‌های تهران، گیلان و البرز آغاز شده و تاکنون ۳۰ درصد از تصویربرداری آن انجام شده است.

«روزگار جوانی»

سریال «روزگار جوانی» در ۳۰ قسمت به کارگردانی اصغر توسلی، تهیه کنندگی سپهر محمدی و مدیر تولیدی محمد علی عزیزی ساخته شده است و این روزها مراحل پایانی فنی را می‌گذراند. در این مجموعه تلویزیونی بیوک میرزایی، رسول نجفیان، آریا توسلی، سعید زارعی، سینا کرمی، امیر مسعود واعظ و عیسی حسینی ایفای نقش می کنند. در خلاصه داستان این مجموعه تلویزیونی که به قصه زندگی جوانان متولد دهه ۷۰ و ۸۰ می پردازد، آمده است: پس از گذشت سال ها، عباس آقا (بیوک میرزایی) تصمیم می گیرد که بخشی از خانه مسکونی اش را به تعدادی جوان دانشجو اجاره دهد. دانشجویان جدید همسایه عباس آقا می شوند، بی خبر از اینکه ...

یادآور می شود فصل اول «روزگار جوانی» سال ۱۳۷۷ به تهیه‌کنندگی اصغر توسلی، کارگردانی شاپور قریب و اصغر توسلی و نویسندگی اصغر فرهادی روی آنتن شبکه پنج رفت. همچنین فصل دوم این مجموعه در سال ۱۳۷۸ به تهیه‌کنندگی و کارگردانی اصغر توسلی و نویسندگی علی‌اکبر محلوجیان و فرهاد نقدعلی برای این شبکه تولید شد.

کد خبر: 30224

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 1 =