ایران-امارات ؛ تلاش برای تداوم شکست ناپذیری

تیم ملی فوتبال ایران در حالی فردا شب به مصاف تیم امارات می‌رود که تا کنون هرگز مقابل این تیم شکست نخورده است.

به گزارش آتیه‌آنلاین، مرحله نهایی مسابقات مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، از فردا دور جدید خود را از سر خواهد گرفت و تیم ملی فوتبال ایران در آغاز این مرحله از رقابت‌ها فردا شب از ساعت ۲۰:۱۵ به وقت ایران، در کشور امارات به مصاف تیم ملی فوتبال این کشور خواهد رفت. 

دیدار دو تیم ملی فوتبال ایران و امارات سومین مسابقه  تیم ملی در آخرین مرحله از رقابت‌های مقدماتی جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر خواهد بود. ایران در ۲ بازی قبلی خود در ایمن مرحله دو تیم ملی  سوریه و عراق را شکست داده و با ۶ امتیاز صدرنشین گروه A در این رقابت‌هاست.

در آن طرف میدان تیم ملی فوتبال امارات با ۲ تساوی در مقابل لبنان و سوریه فقط ۲ امتیاز به‌ دست آورده است و در جدول رده بندی این گروه جایگاه سوم را به خود اختصاص داده است و شانس کمی برای صعود دارد. البته باید این را نیز در نظر داشت که تا این روز از رقابت‌ها تیم ملی فوتبال امارات تقریبا با ضعیف‌ترین و کم‌امیدترین تیم‌های گروه بازی کرده و ۳ بازی سخت این تیم از مرحله رفت، یعنی بازی با ایران، عراق و کره‌جنوبی باقی مانده است. تیم ملی فوتبال امارات در حالی در این مسابقه میزبان مردان فوتبال ایران خواهد بود که در میزبانی قبلی‌اش مقابل تیم ملی فوتبال لبنان نتوانست گلی بزند و با تساوی بدون گل مقابل این تیم متوقف شد.

اما نگاهی به تقابل‌های قبلی دو تیم ایران و امارات نشان می‌دهد که اماراتی‌ها هرگز در بازی‌های رسمی موفق نشدند تیم ملی فوتبال ایران را شکست دهند. طی ۱۶رویارویی این ۲ تیم، ۱۲بار ایران پیروز بوده و ۳بازی ۲ تیم هم مساوی تمام‌شده است. تیم ملی امارات فقط یک‌بار توانسته ایران را شکست دهد که آن یک‌بار هم در مسابقه‌ای دوستانه به سال۱۹۹۷بوده است اما در بازی رسمی هرگز به این مهم دست پیدا نکرده است.

اما آخرین رویارویی دو تیم امارات و ایران به سال ۲۰۱۵ برمی‌گردد. رقابتی که در چارچوب مسابقات جام ملت‌های آسیا برگزار شد. آن زمان هدایت تیم ملی فوتبال ایران بر عهده کارلوس کی‌روش بود و ملی‌پوشان کشورمان با تک‌گل رضا قوچان‌نژاد حریف خود را شکست دادند. 

ددار دو تیم ایران و امارات فردا پنجشنبه ۱۵مهرماه راس ساعت ۲۰:۱۵در ورزشگاه زعبیل شهر دبی آغاز خواهد شد. کره جنوبی و سوریه و همچنین لبنان و عراق دیگر بازی‌های این گروه را روز پنج‌شنبه برگزار خواهند کرد.

کد خبر: 30223

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 12 =