آموزش کارآفرینی و سرمایه‌گذاری برای نوجوانان در دانشگاه تهران

مدیرعامل گروه مطالعات سرمایه گذاری های صنعتی در مرکز آموزش های تخصصی دانشگاه های تهران و صنعتی شریف از برگزاری دوره آموزشی کارآفرینی و سرمایه­ گذاری مالی و اقتصادی برای نوجوانان ۱۰ تا ۲۰ سال خبر داد.

به گزارش آتیه آنلاین از مرکز آموزش های تخصصی دانشگاه تهران و صنعتی شریف، اشکان کربلایی‌فر، افزود: این دوره آموزشی با مشارکت گروه مطالعات سرمایه ­گذاری­‌های صنعتی، طی هشت سال طراحی و تولید شده است و هدف اصلی آن، ایجاد بینش و ساختار فکری اصولی در نوجوانان کشور، به منظور درک و تحلیل مسائل پایه‌ای مالی و اقتصادی و همچنین ایجاد مدل ذهنی صحیح در خصوص اصول و فرآیند کارآفرینی در سنین پایه­ است.

وی ادامه داد: محتوای کلی این دوره شامل تشریح مفاهیم مالی، اقتصادی، سرمایه‌گذاری و مراحل راه‌اندازی کسب و کار به زبان ساده است.

کربلایی فر اظهار داشت: از جمله مزایای این دوره آموزشی منحصربه فرد، می ­توان از تقویت روحیه کارآفرینی و ریسک­ پذیری نوجوانان، افزایش اعتماد به نفس و خودباوری نوجوانان در مسیر راه ­اندازی کسب و کار، همگام شدن با نوجوانان کشورهای توسعه یافته، قدم گذاشتن نوجوانان در مسیر سرمایه گذاری و کارآفرینی و افزایش دانش و درک علمی نوجوانان از مفاهیم مالی و اقتصادی نام برد.

مدرس، طراح و سازنده این دوره آموزشی الکترونیکی از سال ۱۳۸۶ به عنوان مدرس ارزیابی مالی و اقتصادی طرح‌های سرمایه‌­گذاری در مرکز آموزش‌های تخصصی دانشگاه­ تهران و صنعتی شریف فعالیت داشته است.

وی دلیل اصلی ساخت این دوره آموزشی را، جای خالی سرفصل­‌های مرتبط با موضوعات اقتصادی در سیستم آموزشی کشور برای دانش‌­آموزان و همچنین دانشجویان رشته‌­های فنی مهندسی، علوم پایه، علوم پزشکی و به طور کلی تمامی رشته­‌های نامرتبط به مباحث مالی و اقتصادی بیان کرد باید در سنین جوانی و بزرگسالی، مسئولیت مدیریت بخش­‌های مختلف صنعت کشور را به عهده گیرند.

بخش خلاقانه این محتوای آموزشی، استفاده تیم طراحی از انیمیشن‌­های جذاب و هدفمند در ماژول‌­­های آموزشی ۲۰ گانه آن است که فضایی متفاوت از چارچوب‌­های آموزشی سنتی را برای نوجوانان فراهم کرده است. همچنین، طراحی آزمون­ پایانی به تفکیک رده­‌های سنی ۱۰-۱۴ و ۱۵-۲۰، از جمله نکاتی است که امکان بهره‌­برداری از دوره آموزشی برای تمامی رده­‌های سنی نوجوان را فراهم کرده است.

علاقه­ مندان به کسب اطلاعات بیشتر، می­‌توانند به سایت مرکز یادگیری الکترونیکی دانشگاه تهران به آدرس mooc.ut.ac.ir مراجعه کنند.

کد خبر: 30056

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 1 =