اکثر آمریکایی‌ها کاهش حضور نظامی خارجی را خواستارند

بر اساس یک نظرسنجی برگزار شده در زمان اجرای فرآیند پرآشوب خروج آمریکا از افغانستان، اکثریت آمریکایی‌ها خواستار تعامل دیپلماتیک بیشتر کشورشان بوده و درصد قابل توجهی نیز خواستار کاهش تعداد سربازان آمریکایی استقرار یافته در خارج از این کشور هستند.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از خبرگزاری رویترز، بر اساس یک نظرسنجی برگزار شده در زمان اجرای فرآیند پرآشوب خروج آمریکا از افغانستان، اکثریت آمریکایی‌ها خواستار تعامل دیپلماتیک بیشتر کشورشان بوده و درصد قابل توجهی نیز خواستار کاهش تعداد سربازان آمریکایی استقرار یافته در خارج از این کشور هستند.

این نظرسنجی از سوی نهاد غیرانتفاعی و غیرحزبی موسوم به بنیاد گروه اوراسیا و در بازه ۲۷ اوت تا اول سپتامبر گذشته به اجرا در آمده است. این نظرسنجی مشخص کرد که ۵۸ و سه دهعم درصد از پاسخگویان معتقدند آمریکا باید بیشتر در مذاکرات بر سر مسائلی نظیر تغییرات آب و هوایی، حقوق بشر و مهاجرت مشارکت داشته باشد.

همچنین این نظرسنجی دریافت که ۲۱ و شش دهم درصد معتقدند آمریکا باید در چنین مذاکراتی کمتر مشارکت داشته باشد در حالی که ۲۰ ‌درصد هم نظری نداشتند.

از مجموع ۲۱۶۸ فرد شرکت کننده در این نظرسنجی، ۴۲ و سه دهم درصد درصد معتقدند آمریکا باید تعداد سربازانش را در اروپا، آسیا و خاور میانه کاهش دهد، تعهدش را به دفاع از کشورهای آنجا کمتر کند و به تدریج مسئولیت امنیت منطقه‌ای را به همپیمانانش واگذار کند.

کد خبر: 29546

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 5 =