نمی‌توانیم نسبت به این تحولات بی‌تفاوت باشیم

سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه جمهوری اسلامی اشراف کامل به تحولات افغانستان دارد، گفت: موضوع افغانستان از جوانب مختلف برای ایران قابل اهمیت است و به لحاظ پیوندی دو ملت ایران و افغانستان، نمی‌توانیم نسبت به این تحولات بی‌تفاوت باشیم.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از ایرنا، سید نظام الدین موسوی در نشستی خبری درباره جلسه غیر علنی امروز مجلس که با حضور فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برگزار شد، گفت: با توجه به تحولات افغانستان و خروج  غیرمسئولانه آمریکایی‌ها از این کشور، و با توجه به تاثیر این تحولات بر روابط ایران و افغانستان، جلسه غیر علنی با حضور سردار اسماعیل قاآنی برگزار و موضوعاتی مختلف در این نشست مطرح شد.

وی گفت: در این جلسه سردار قاآنی مطالب دقیق، مستند و قوی در مورد افغانستان بیان کردند و تعدادی از نمایندگان هم دیدگاه‌های خود را مطرح کردند.

 سخنگوی هیات رییسه مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: آنچه در فحوای سخنان فرمانده سپاه قدس مطرح شد این بود که در درجه اول همان طور که رهبر انقلاب فرمودند ایران تحولات افغانستان را به طور دقیق رصد می‌کند و موضوع افغانستان از جوانب مختلف برای ما مهم است.

نماینده مردم تهران با بیان اینکه دیدگاه مردم افغانستان برای فردای کشورشان برای جمهوری اسلامی مهم است، گفت: براساس گزارش‌هایی که از سایر دستگاه‌های مرتبط با سیاست خارجی ارائه شده، مشخص است که جمهوری اسلامی ایران کاملا بر مسائل افغانستان اشراف کامل دارد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به روابطی که میان دو کشور وجود دارد توجه لازم به این تحولات را داریم و اینگونه نیست که دستگاه‌های سیاست خارجی، امنیتی و دفاعی ما نسبت به تحولات کنونی غافلگیر شده باشد.

سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تحولات و مسائل امروز افغانستان سابقه بیش از ۲۰ ساله دارد، گفت: زمانی این کشور به واسطه اشغال آمریکایی‌ها به سمت و سویی پیش رفت و آنچه امروز شاهد هستیم موضوعی است که از پنج یا شش سال پیش آغاز شده است و در این مدت این حوزه، در کش و قوس‌های سیاسی و نظامی بوده و اکنون به این نقطه رسیده است.

ادامه دارد

کد خبر: 27425

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 7 =