کاروانِ سردار دل‌ها؛ درخشان و پرافتخار

کاروان ایران در مسابقات پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو با کسب ۲۴ مدال رنگارنگ نمایشی عالی و تاریخی از خود در تاریخ مسابقات ثبت کرد.

به گزارش آتیه آنلاین، شانزدهمین دوره مسابقات پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو به پایان رسید و پرونده این مسابقات در حالی برای کاروان ایران بسته شد، که اهالی ورزش ایران شاهد پرافتخارترین و بهترین عملکرد ممکن در تاریخ حضور در این مسابقات از سوی ورزشکاران ایران بودند. کاروان ایران در مدت حضور خود در این مسابقات در مجموع موفق شد ۲۴ مدال رنگاررنگ در ویترین افتخاراتش ثبت کند و بتواند عملکردی عالی از خود به یادگار بگذارد. 

کاوران ایران در مجموع مسابقات خود در پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو، ۱۲ مدال طلا؛ ۱۱  نقره و یک برنز بدست آورد که در زیر به صورت لیست‌وار به این مدال آوران و رنگ مدال‌هایشان اشاره می‌کنیم:

مدال طلا:

۱ - روح الله رستمی - پاراوزنه برداری
۲ - وحید نوری - جودو
۳ - محمدرضا خیرالله زاده - جودو
۴ - امیر خسروانی - پرش طول
۵ - مهدی اولاد - پرتاب وزنه
۶ - هاشمیه متقیان - پرتاب نیزه
۷ - ساره جوانمردی - تیراندازی با تپانچه
۸- سعید افروز - پرتاب نیزه
۹ - زهرا نعمتی - تیروکمان- ریکرو انفرادی
۱۰ - حامد امیری - دوومیدانی - پرتاب نیزه
۱۱ - تیم ملی والیبال نشسته
۱۲ - اصغر عزیزی اقدم - پاراتکواندو

مدال نقره:
۱ - امان الله پاپی - پرتاب نیزه
۲ - امیر جعفری - پاراوزنه برداری
۳ - علیرضا مختاری - دوومیدانی - پرتاب وزنه
۴ - حامد صلحی پور - پاراوزنه برداری
۵ - منصور پورمیرزایی - پاراوزنه برداری
۶ - رمضان بیابانی - تیروکمان - کامپوند
۷ - مهدی اولاد - دوومیدانی - پرتاب دیسک
۸ - علی پیروج - دوومیدانی - پرتاب نیزه
۹ - مهدی پوررهنما - پاراتکواندو
۱۰ - صادق بیت سیاح- دوومیدانی - پرتاب نیزه
۱۱ - سجاد محمدیان - دوومیدانی - پرتاب وزنه

مدال برنز:
۱ - سامان رضی - وزنه برداری

در پایان، کاروان کشورمان با کسب ۱۲ مدال طلا، ۱۱ مدال نقره و یک مدال برنز در جایگاه سیزدهم جدول توزیع مدال‌ها قرار گرفت. چین با کسب ۹۶ مدال طلا، ۶۰ مدال نقره و ۵۰ مدال برنز در جایگاه نخست قرار گرفت و بریتانیا با کسب ۴۱ مدال طلا، ۳۸ مدال نقره و ۴۵ مدال برنز، و آمریکا با ۳۷ مدال طلا، ۳۶ مدال نقره و ۳۱ مدال برنز به ترتیب در جایگاه‌های دوم و سوم قرار گرفتند.

 نمایش خوبی که پارالمپیکی‌های ایران در توکیو از خود ارائه دادند و مدال‌های مختلفی که در رشته‌های گوناگون از آن خود و کاروان ایران کردند، تا حدی تلخی عملکرد ضعف المپیکی‌هایمان در المپیک توکیو را کاهش داد. مردان و زنان جانباز و معلول ایران با درخشش خود در این مسابقات مهم و معتبر، بار دیگر نشان دادند که تا چه حد شایسته هستند و اگر مورد حمایت درست و ریشه‌ای و هدفمند قرار بگیرند چقدر می‌توانند برای ایران عزیزمان افتخار آفرین باشند. در مدت برگزاری پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو، روزی نبود که پرچم ایران بالا نرود و ورزشکاری از کشورمان مدالی بر گردنش نیاویزد. مسئولان ورزش کشور باید این مجموعه‌ی افتخارآفرینی را در خاطره خود باقی نگه دارند و از یاد نبرد که این زنان و مردان ورزشکار چطور غیور و پر انگیزه به نبرد با همتایان جهانی خود رفتند و دست پر به ایران بازگشتند. 

واقعیت این است که ورزش جانبازان و معلولان ایران با وجود پتانسیل قوی و ارزشمندی که دارد، از زیرساخت و امکانات ایده‌آلی بهره مند نیست و حالا شاید با روی کار آمدن وزیر تازه نفس که از قضا همزمان شده با درخشش این ورزشکاران معلول و جانباز، می‌توان انتظار داشت که مشکلات این ورزشکاران به طور دقیق و موشکافانه مورد بررسی قرار گرفته تا آن‌ها در شرایط ایده‌آل‌تر و به دور از دغدغه‌های فردی ورزش کنند و به افتخارآفرینی برای کشورمان ادامه دهند. نگاهی به نتایج این زنان و مردان نشان از این داشت که این نفرات شایستگی هر گونه حمایت، پاداش و توجه را دارند و آینده درخشانی در انتظار آن‌هاست. 

کد خبر: 27193

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 10 =