روزهای خوب تلویزیون می‌آید؟

در آینده‌ای نه‌چندان دور، آنتن سیما از سریال‌های ویژه تا الف و ب پر خواهد شد، تا رخوت و کسالت ماه های قبل را با خود بشوید و ببرد.

به گزارش آتیه آنلاین،در طی سال های اخیر تلویزیون بارها مخاطبان خود را از دست داده و گاهی آن‌ها را به دست آورده، در صورتی که می توانست با استفاده از  یتانسیل‌هایش هر روز تماشاگران بیشتری را با خود همراه کند اما رسانه ملی این فرصت را به راحتی به فضاهای دیگر واگذار کرد تا بتوانند مخاطبانی را هم که برای تلویزیون باقی مانده بودند به سمت دیگری جذب کرده و همراه کنند . اما هم اکنون فصل جدید سریال‌های خاطره‌انگیز و پرمخاطب‌ تلویزیون در حال ساخت است که برخی از آنها به زمان پخششان نزدیک است و برخی هم تولیدش در سازمان کلید خورده و قرار است نسبت به ترکیب غریب و به‌شدت ناموفق سریال‌های نوروز ، ماه رمضان و محرم تنوع و رنگ آمیزی بیشتری به آنتن ببخشند.

شبکه یک/سلمان فارسی

«سلمان فارسی» مهم ترین سریال تاریخی تلویزیون پس از «مختارنامه» است که به کارگردانی داود میرباقری زمستان ۹۸ کلید خورد و همچنان هم در حال تولید است؛ مجموعه ای که بخش اعظمی از ظرفیت هنر تصویر و نمایش کشور را به خود معطوف کرده و بازیگران شناخته شده ای در آن به ایفای نقش می پردازند. پیش بینی شده این سریال در ۴۰ قسمت ساخته شود البته شاید به واسطه پیچیدگی‌های داستانی، قسمت‌های سریال افزایش پیدا کند

روز گذشته معاون سیما پس از بازگشت از پشت صحنه سریال «سلمان فارسی» درخصوص روند تولید این سریال به کارگردانی داود میرباقری توضیح داد: پس از یک دهه وقفه، خوشبختانه در دوره اخیر ریاست محترم سازمان صداوسیما، گره از کار ساخت دو پروژه الف ویژه که سال ها گرفتار مشکلات و موانعی بودند باز شد و کلید خوردند. در این میان، «سلمان فارسی» پس از پشت سر گذاشتن مرحله پیش تولید، مطابق زمان بندی صورت گرفته، به خوبی پیش رفته و کاروان سلمان علی رغم محدودیت های کرونا همچنان در حال طی کردن مسیر تولید است. «تاکنون مطابق برنامه ریزی ها ۲۵ درصد از کار تصویربرداری این سریال انجام شده است که درواقع حدود ۱۰ قسمت(مربوط به قسمت های میانی) را دربرمی گیرد.»معاون سیما از حضور ۶ هزار بازیگر در سریال «سلمان فارسی» خبر داده و در این زمینه توضیح داده است: در این پروژه ۲۰هزار نفر برای بازیگری، اعلام آمادگی کردند (در پاسخ به فراخوان گروه) و با ۶ هزار نفر از آنها گفتگو شده و تاکنون حدود ۱۵۰۰ نفر بازیگر و هنرور مقابل دوربین رفته اند.

  شبکه دو/فصل دوم «نوار زرد»

فصل اول سریال نوار زرد به کارگردانی پوریا آذربایجانی و تهیه کنندگی محمدرضا شفیعی با مضمونی جنایی؛ پلیسی سال ۹۶ از شبکه دو سیما پخش شد. داستان نوار زرد زندگی سرگرد کاوه کیهان با بازی امیر آقایی را روایت می‌کرد و بازیگران دیگری همچون مرحوم سیروس گرجستانی، بهاره کیان افشار، کمند امیرسلیمانی، داریوش اسدزاده، امیر غفارمنش، نادر مشایخی، قاسم زارع، محسن بهرامی و ... در آن به ایفای نقش پرداخته‌اند.

فصل اول سریال نوار زرد با اقبال مخاطبان و منتقدان مواجه شد و به همین علت تصمیم به ساخت فصل دوم آن گرفته شد. فصل دوم سریال نوار زرد مانند فصل اول به غیر از داستان دنباله‌دار در هر قسمت نیز قصه‌ای پلیسی؛ جنایی را راویت می‌کند. تیم بازیگران این پروژه به صورت کامل تغییر کرده و قرار نیست هیچ‌کدام از بازیگران فصل اول در فصل دوم حضور داشته باشند. تصویربرداری سریال نوار زرد۲ به کارگردانی سروش محمدزاده و تهیه‌کنندگی محمدرضا شفیعی به مدت ۳ ماه است در سکوت خبری در استان‌های تهران، گیلان و البرز آغاز شده و تاکنون ۳۰ درصد از تصویربرداری آن انجام شده است.

شبکه سه

«حضرت اجل خان»

پیش تولید سریال رمضانی «حضرت اجل خان» (بابا) خان به کارگردانی محمدمهدی عسگرپور و تهیه‌کنندگی ایرج محمدی به تازگی آغاز شده است.ایرج محمدی ـ تهیه‌کننده این سریال ـ در توضیحاتی درباره جزئیات این سریال گفت: یک هفته است که پیش‌تولید سریال «حضرت اجل خان» (بابا) خان آغاز شده است. این سریال، اثری تاریخی در ژانر ملودرام است. سریال به قلم سعید مطلبی است که وقایع آن از اواخر دوران قاجار آغاز می‌شود. به امید خدا تمام سعی و توانمان را به کار می‌گیریم تا برای پخش در ماه مبارک رمضان آماده شود. ابن تهیه کننده درباره روند تولید گفت: گروه کارگردانی هم‌اکنون در مرحله انتخاب بازیگر است که بزودی بازیگران این سریال معرفی خواهند شد و علی طلوعی مجری طرح این سریال تاریخی است. محمدمهدی عسگرپور در کارنامه خود سریال‌هایی «شیدایی»، «جراحت»، «رهایم نکن» و ...‌. را در تلویزیون داشته است. مجموعه ۲۶ قسمتی «حضرت اجل خان» (بابا) خان، به سفارش گروه فیلم و سریال شبکه سه تولید می‌شود.

«بی‌نشان»

راما قویدل در تازه‌ترین فعالیت خود سریال ۳۰ قسمتی «بی‌نشان» را جلوی دوربین می‌برد. این سریال به نویسندگی مشترک آزیتا ایرایی و مهدی حمزه برای پخش از شبکه سه سیما ساخته می‌شود.

راما قویدل تاکنون کارگردانی سریال‌های مختلفی از جمله «عملیات ۱۲۵» در همکاری با بهروز افخمی، «شب می گذرد»، «شاید برای شما هم اتفاق بیفتد»، «یک لحظه دیرتر»، فصل دوم «دولت مخفی»، «روح الله»، «دیوار شیشه ای»، «خانواده دکتر ماهان» در همکاری با علی‌محمد قاسمی را برعهده داشته و «ایلدا» به عنوان آخرین سریال تلویزیونی وی سال ۱۳۹۹ در شبکه یک پخش شده است.

«برف بی صدا می بارد»

سریال «برف بی صدا می بارد» به نویسندگی مسعود بهبهانی نیا، زهرا پارسافر و طیبه شجری، کارگردانی پوریا آذربایجانی و تهیه کنندگی محمدرضا شفیعی محصول سال ۱۳۹۹ است که در دهه ای ۶۰-۷۰ و ۹۰ روایت می شود. این سریال که در سه فصل و حدود ۲۵۰ قسمت برای پخش از شبکه سه سیما در نظر گرفته شده است با حضور بازیگران سرشناس دنیای هنرساخته شد. برخی از بازیگران این مجموعه عبارتند از: فرهاد آییش، الیکا عبدالرزاقی، پوریا پورسرخ، مائده طهماسبی، پاشا رستمی، پوریا شکیبایی، فریبا متخصص، امید روحانی و...

کرونا در این یک‌سال و نیم چندین بار پروژه را مختل کرد؛ اما پس از مدتی تصویربرداری آن از سر گرفته شده است، اکنون گروه برای ضبط ادامه سریال به استان گیلان سفر کرده و در حال ضبط سکانس‌های مربوط به این استان هستند.

کد خبر: 27109

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 5 =