گفت‌وگوی روسای جمهور فرانسه و عراق پیرامون افراط‌گرایی

رئیس جمهوری عراق، در تماس تلفنی با همتای فرانسوی خود تحولات منطقه و ضرورت کاهش تنش و ادامه مبارزه با داعش را بررسی کرد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از میدل ایست نیوز، «برهم صالح»، رئیس جمهوری عراق، در تماس تلفنی با همتای فرانسوی خود «امانوئل ماکرون» تحولات منطقه و ضرورت کاهش تنش و ادامه مبارزه با داعش را بررسی کرد.

براساس بیانیه رسمی دفتر رئیس جمهوری عراق، وی در این تماس تلفنی روابط دوجانبه و راه‌های گسترش و اجرای توافقات امضاشده میان دو کشور را بررسی کرد.

صالح و ماکرون ضمن بررسی تحولات منطقه بر ضرورت حفظ آرامش و خویشتنداری و حفاظت از ثبات در منطقه و استفاده از ابزار گفت‌وگو و مذاکره برای کاهش تنش‌ها و تقویت امنیت و ثبات منطقه‌ای تأکید کردند.

تقویت حاکمیت ارضی عراق و حمایت از ثبات آن در برابر دخالت‌ها و تنش‌های منطقه‌ای و توجه به نقش مهم عراق در مبارزه با تروریسم و تثبیت صلح و ثبات در منطقه و همچنین تأمین حمایت بین‌المللی برای نظارت بر اجرای انتخابات پیش رو و ضرورت همکاری در مبارزه با کرونا و کاهش پیامدهای آن از دیگر موضوعات مورد بحث در این مذاکرات بود.

رؤسای جمهوری عراق و فرانسه تأکید کردند که همه انواع و ابزارهای تروریسم هم‌زیستی مسالمت‌آمیز انسان‌ها را هدف قرار داده و از اختلافات ادیان و مذاهب استفاده می‌کند و باید برای مبارزه با افراط‌گرایی و ترویج فرهنگ احترام به ادیان و عقاید انسانی و بستن راه در برابر افراط‌گرایی و نژادپرستی هم‌بستگی جهانی ایجاد شود.

رئیس جمهوری عراق همچنین تأکید کرد که تروریست‌ها در پی تفرقه انداختن میان ملت عراق بودند و برای انجام جنایاتشان فرقی میان مسلمان و مسیحی و صابئی و ایزدی قائل نشدند و این گونه نشان دادند که تروریسم هیچ دین و آیینی ندارد و ملت عراق با اراده ملی خود توانست مانع از دستیابی تروریست‌ها به اهداف ویرانگرشان شود.

او افزود که عراق با همکاری دوستان و متحدان خود به روند مبارزه با داعش و تعقیب هسته‌های خفته آن و پایان خطر تروریسم برای بشریت تلاش می‌کند.

کد خبر: 2705

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 14 =