ایران-سوریه؛ گام آغازین ملی‌پوشان در غیاب سرمربی

تیم ملی فوتبال ایران در آغاز مرحله پایانی مقدماتی جام جهانی قطر، در ورزشگاه آزادی تهران با تیم ملی فوتبال سوریه دیدار خواهد کرد.

به گزارش آتیه آنلاین، رقابت‌های انتخابی جام جهانی فوتبال قطر در منطقه آسیا، مرحله نهایی خود را از فردا آغاز خواهد کرد و تیم‌های راه یافته به این مرحله در چارچوب مسابقاتی گروهی باید به مصاف هم بروند. تیم ملی فوتبال ایران نیز در این مرحله از رقابت‌ها و در گام نخست خود از ساعت ۲۰:۳۰ در ورزشگاه آزادی تهران با تیم ملی فوتبال سوریه دیدار خواهد کرد. دیداری که شاید چالش سختی برای ملی‌پوشان ایران به شمار نرود، اما به عنوان گام ابتدایی این مرحله از مسابقات برای اسکوچیچ و شاگردانش حائز اهمیت خواهد بود و پیروزی در این مسابقه می‌تواند آغازگر روند خوب تیم ملی در این رقابت‌ها باشد. رقابت‌هایی که قرار است به کسب سهمیه جام جهانی قطر منجر شود. 

این مسابقه در حالی برگزار خواهد شد که تیم ملی فوتبال ایران در روزهای اخیر با حواشی متعددی دست به یقه بود که در راس این موضوعات، ماجرای ابتلا شدن وحید هاشمیان و درگان اسکوچیچ، مربی و سرمربی تیم ملی به کرونا و عدم حضور این دو مربی در تمرینات ملی‌پوشان بود. موضوعی نگران‌کننده که البته سیل انتقادات را نیز روانه تیم ملی و فدراسیون کرد که به چه علت در آستانه مسابقاتی با این حد از اهمیت، اعضای تیم ملی تحت قرنطینه و پروتکل‌های شدید نیستند تا از ابتلایشان به کرونا جلوگیری شود؟ قرنطینه اعضای تیم‌ملی در فاصله ‌کوتاه تا شروع انتخابی جام‌جهانی کار خیلی سختی نبود که متاسفانه فدراسیون فوتبال از پس آن بر نیامد. 

باید پذیرفت که تیم ملی ایران در وضعیت خوب و ایده‌آلی قرار ندارد. تیمی که در اردوی آماده‌سازی‌اش، سرمربی بالای سر تیمش نبوده و حتی تمرین دادن‌های تیم از سوی دستیاران اسکوچیچ هم با حرف و حدیث‌های زیادی همراه بود،  نمونه‌ این ادعا هم غیبت کریم باقری در این شرایط بحرانی بود. خیلی از لژیونرها دیر به تیم ملی اضافه شده‌اند و فرصت زیادی برای هماهنگی با سایر بازیکنان نداشتند و به تازگی مربی دروازه‌بان‌های تیم هم به یک‌باره به دلیل ابتلا به کرونا از کادرفنی کنار رفته که اتفاقاً این کنار رفتن با کامل شدن تیم و زمانی که او باید رهنمودهایش را به دروازه‌بان‌های لژیونر می‌داد؛ همزمان شد.

با وجود اینکه تیم ملی ایران با اسکوچیچ در مرحله قبلی مسابقات هم بدون بازی تدارکاتی و اردوی آماده‌سازی مفصلی، موفق شد از گروهش صعود کند و گه‌گاه رمز این پیروزی را ناشناخته بودن ترکیب تیم و تاکتیک بازی‌ تیمش برای حریفان می‌دانست اما معلوم نیست این  بار نیز  برای تیم ملی فوتبال ایران موفقیتی به مانند مرحله پیشین حاصل شود.

با این حال برخی کارشناسان معتقدند، کلاس بازی فوتبال ایران با تیم‌های هم گروهش فاصله دارد و صعود به جام جهانی بسیار محتمل است. صمد مرفاوی، کارشناس و مربی فوتبال در این‌باره می‌گوید: «سوریه یک فوتبال فیزیکی و درگیرانه را به نمایش می‌گذارد و به لحاظ قدرت بدنی، وضعیت خوبی دارند و حریف سرسختی هستند. به اعتقاد من در این گروه هیچ تیمی آسان نیست و همین سوریه هم ممکن است دردسرساز شود. ما باید در تمام بازی‌ها محکم و قدرتمند ظاهر شوبم و نتایج مطلوب را بگیریم. به نظرم سوریه تیم خوبی است و اگر بد بود، به این مرحله صعود نمی‌کرد و در گروه خود صدرنشین هم نمی‌شد. نباید سوریه را دست کم  بگیریم و از بازی اول با قدرت وارد مسابقات شویم.»

کد خبر: 26799

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 12 =