ورود سه اثر مرتبط با ادبیات داستانی به بازار نشر

نشر اساطیر پارسی سه کتاب تازه، نوشته مصطفی محمدی روانه بازار نشر کرد.

به گزارش آتیه آنلاین، مجموعه ای از داستانهای کوتاه (یکصد روز، یکصد داستانک)، یک رمان (ندیر) و کتابی آموزشی درباره تئوری و اصول داستان نویسی (رسالۀ کتاب خوب)، سه اثر به قلم مصطفی محمدی است که به تازگی از سوی نشر اساطیر پارسی منتشر شده است.

یکصد روز، یکصد داستانک

این مجموعه داستان کوتاه (مینیمال) درباره موضوعات گوناگون است و هیچ شخصیت مشخص یا جغرافیا و بلکه دوره خاصی ندارد. بیش­تر آن­ها دارای حالتی معماگونه و یا ایجاز بوده که یک موضوع یا واژه را به داستان درآورده است. این داستان­ها از یک پاراگراف تا چهار صفحه نوشته شده اند. بیش­ترین تلاش نویسنده از نیاوردن نام خاص بر روی زمان و شخصیت­های داستان، بالابردن قدرت هم­ذات‌­پنداری خواننده با داستان است.

ورود سه اثر مرتبط با ادبیات داستانی به بازار نشر

ندیر

این داستان زنی متأهل و بدون فرزند است، با 35 سال سن. با شوهرش دعوا و مرافعه هر روزه دارد. در همسایگی‌شان خانواده‌ای زندگی می‌کنند که آقابزرگ، مرد این خانه، با مشورت همسرش خانم‌بزرگ، تلاش دارند کاری بکنند تا درگیری آن دو فیصله پیدا کند. ندیر در این رمان و از دید بیش‌تر شخصیت‌های داستان، زنی بی‌اندازه زیبا، حسود، بدبین، رک‌گو، بدنظر، بدخواه، تا اندازه‌ای بدجنس، فصیح و بی‌پرواست. آقابزرگ به همسرش پیشنهاد داده ندیر دست به کار نوشتن ببرد؛ چرا که معتقد است «نوشتن آدم را آرام می‌کند؛ به ویژه آدم‌های حسود و حساس را.» از این رو، ندیر دست به نگارش رمانی به نام لیلی می‌زند که مورد استقبال واقع می‌شود. وقتی برای برگزیده ‌شدن رمان‌اش، عازم پاریس است با مخالفت شوهر و درگیری با او، کار سفر نیمه‌تمام رها می‌شود... د. اگرچه زمان وقوع ماجرا دهۀ هفتاد شمسی و در تهران است وی این رمان به دور از فضاهای سیاسی دهۀ شصت و هفتاد است و از رویدادهای اجتماعی و مملکتی، در آن خبری نیست.

رسالۀ کتاب خوب: چگونه داستان را بشناسیم، چگونه بنویسیم

مصطفی محمدی در این کتاب کوشیده تا ویژگی­های یک کتاب خوب، در کنار گفتارهایی دربارة داستان­ نویسی و برجستگی‌های یک نویسنده را به میان بگذارد. در این کتاب همۀ ویژگی­های داستان، گونه ­های داستانی، عناصر، موضوعات فرعی و تکنیکی نگارش، جنبه ­های محتوایی و معیارهای سنجش و نحوه پیش­ بردن طرح داستان در متن و ... به ­طور اختصار برشمرده شده و تا به ­اندازه­ ای که برای عموم و علاقه­ مندان، هم­چنین اهالی قلم و نوقلمان قابل فهم و بهره­ برداری باشد، توضیح داده شده است. این کتاب به طور مختصر و موجز، راهنمایی درباره تئوری داستان­ نویسی است که از حواشی سنگین، نگرش­های تخصصی و پیچیده، جوانب انبوه و ... پرهیز کرده تا گیرایی مطالب و قدرت درک و بهره­ برداری را ارتقاء بخشیده باشد.

علاقه مندان برای تهیه این کتابها می توانند به نشر اساطیر پارسی یا وبسایت این انتشارات مراجعه کنند.

کد خبر: 26634

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 0 =