در صورت پیروزی اپوزوسیون در انتخابات پارلمانی، کناره‌گیری خواهم کرد

رئیس‌جمهوری ونزوئلا با اطمینان از حضور گسترده مردم در انتخابات یکشنبه آینده اعلام کرد در صورت پیروزی مخالفان در انتخابات، از ریاست‌جمهوری کناره‌گیری خواهد کرد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از خبرگزاری تاس، «نیکولاس مادورو»، رئیس‌جمهوری ونزوئلا با اطمینان از حضور گسترده مردم در انتخابات یکشنبه آینده اعلام کرد در صورت پیروزی مخالفان در انتخابات، از ریاست‌جمهوری کناره‌گیری خواهد کرد.

وی گفت: «اگر اپوزوسیون آرای بیشتری نسبت به ما کسب کرده و در انتخابات ششم دسامبر پیروز شوند، از ریاست‌جمهوری استعفا داده و راه دیگری در پیش خواهیم گرفت. من با علم به اینکه مردم برای رای دادن حضور گسترده‌ای نشان خواهند داد و پیروزی انقلاب بولیواری را خواهیم دید، مسئولیت این چالش را به عهده می‌گیرم.»

«خوان گوایدو»، رهبر مخالفان، پیشتر با زیر سئوال بردن انتخابات سال ۲۰۱۸ که به انتخاب مجدد مادورو به ریاست‌جمهوری منجر شده بود، خود را ‌رئیس‌جمهوری قانونی خوانده بود.

مادورو با بیان اینکه سرنوشتش در دستان انتخاب‌کنندگان است تصریح کرد: «سرنوشت من به دست ملت ونزوئلا است. اگر گروه مخالفان در انتخابات برنده آرای شود، من پس از آن در مقام ریاست‌جمهوری باقی نخواهم ماند.»

رئیس دولت کاراکاس گفت: «با پیروزی در مجلس ملی تحریم و عواقب جنایت بار آن را شکست و ونزوئلا را رشد و توسعه می‌دهیم.»

مادورو با تاریخی خواندن انتخابات آتی خاطرنشان کرد که با برگزاری انتخابات و رای مردم،‌ به پنج سال شکست و رنج کشور ناشی از موانع‌تراشی مخالفان در مجلس، پایان خواهد داد و بهبود اقتصادی را پیش خواهد گرفت.

وی در ادامه عنوان کرد: «مخالفان با فریب افکار عمومی مدعی شده‌اند که یکشنبه آینده به جای انتخابات همه‌پرسی برگزار خواهد شد. اما به آن‌ها می‌گویم که بدانند من به عنوان یک مبارز هرگز تسلیم نخواهم شد و این کار را نخواهم کرد.»

رئیس‌جمهوری ونزوئلا تاکید کرد: «مردم انقلابی ونزوئلا به سطح بالایی از آگاهی رسیده‌اند و با گوشت و خون خود لمس کرده‌اند که چطور حزب مخالفان با به دست گرفتن قدرت مجلس، کشور را در اختیار مداخلات امپریالیستی قرار داده است.»

کد خبر: 2636

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 17 =