نخست‌وزیر لیبی: پارلمان مقابل کار دولت سنگ‌اندازی می‌کند

نخست وزیر دولت وحدت ملی لیبی پارلمان را به سنگ اندازی عامدانه و مستمر در برابر کار دولت متهم کرد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از عربی۲۱، عبدالحمید الدبیبه، نخست وزیر دولت وحدت ملی لیبی پس از اینکه حضور در جلسه پارلمان برای پاسخگویی پیرامون عملکرد دولتش را رد کرد در سخنرانی خود در برابر ملت این کشور گفت، پارلمان به دلایل واهی و نادرست دربرابر کار دولت سنگ اندازی می‌کند.

وی افزود، دولتش یک برنامه توسعه را برای لیبی تهیه کرده است اما پارلمان عامدانه طرح‌های دولت را مختل کرده است. پارلمان فرصت‌های دولت را برای شروع به کار می‌گیرد.

الدبیبه تهدیدهای پارلمان را درمورد سلب رای اعتماد از دولتش رد کرد و گفت، ناکامی پارلمان در تصویب بودجه‌ای که دولت تعیین کرده مانع از فعالیت این دولت شده است.

وی دلایل پارلمان برای عدم موافقت با پیشنهاداتش پیرامون بودجه را واهی و غیر واقعی دانست و گفت، پارلمان در برابر برگزاری انتخابات که قرار است در ماه دسامبر برگزار شود، سنگ اندازی می‌کند.

الدبیبه افزود، انتخابات پارلمانی قرار است ۲۴ دسامبر برگزار شود و مشکل انتخابات لجستیکی نیست بلکه صرفا قانونی است.

وی بر برگزاری انتخابات در موعد مقرر تاکید کرد و گفت کسانی که دنبال تعطیلی انتخابات هستند از ناتوانی دولت برای برگزاری آن حرف می‌زنند.

وی متهم شدن لیبی به تروریسم را رد کرد و گفت، ۱۰ هزار تروریستی وارد کشور شده‌اند. تروریست از خارج وارد لیبی شد.

عقیله صالح، رئیس پارلمان لیبی چند روز پیش از الدبیبه خواست در پارلمان حاضر شده و درباره عملکرد دولت پاسخ دهد یا اینکه با سلب رای اعتماد از سوی پارلمان روبرو می شود.

کد خبر: 26307

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 2 =