وضعیت بلاتکلیف سینما برای بازگشایی

قرار بود سالن‌های سینما با پایان تعطیلات اعلام شده از روز گذشته با پروتکل‌های بهداشتی بازگشایی شوند اما ابلاغیه جدید اتاق اصناف خبر داد که حکایت تعطیلی دوباره سینماها ، سر دراز دارد.

به گزارش آتیه آنلاین،طبق پیگیری از سخنگوی انجمن سینماداران، سالن‌های سینمایی که در حمایت از کادر درمان تعطیلی یک هفته ای را در پیش گرفته بود و در ادامه نیز با اعلام تعطیلی سراسری به دلیل وضعیت بحرانی همه‌گیری ویروس کرونا مواجه شده بودند،قرار بود  از روز یکشنبه سی و یکم مردادماه بازگشایی شوند  و اکران فیلم‌هایی که روی پرده بودند از سر گرفته ‌شود.اما همان روز بیانیه اتاق اصناف ایران درباره ادامه تعطیلی برخی از مشاغل از جمله سینماها و تئاترها، موضوع را پیچیده کرد.

مطابق ابلاغیه  اتاق اصناف، تمامی مشاغل به استثنا ۷ گروه مجاز به فعالیت هستند و این 7گروه  از مشاغل پرخطر تا اطلاع ثانوی اجازه فعالیت نخواهند داشت که سالن‌های سینما و تئاتر نیز درآن لحاظ شده است. این نهاد صنفی، روز گذشته در بیانیه‌ای نوشت ضمن قدردانی از تدبیر و همکاری مدیران تشکل‌های صنفی و تمامی اصناف در سراسر کشور در اجرای اعمال محدودیت‌های کرونایی و تعطیلی واحدهای صنفی طی ۶روز مورد نظر، بر لزوم هوشیاری بیشتر اصناف در رعایت حداکثری پروتکل‌های بهداشتی تاکید کرده و به اطلاع می‌رساند از روز یکشنبه مورخ ۳۱ مرداد ۱۴۰۰ تمام مشاغل به استثنا ۷ گروه مجاز به فعالیت هستند. بنابراین شایسته است تمام اتاق‌ها و اتحادیه‌های صنفی اهتمام جدی‌تری نسبت به نظارت بر اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی و بازرسی از واحدهای صنفی داشته باشند.طبق انتشار لیست، ۷ گروه از مشاغل پرخطر تا اطلاع ثانوی مجاز به فعالیت نیستند که در این لیست سالن‌های سینما و تئاتر نیز درج شده است که بنا بر این اطلاعیه از امروز فعالیت سالن‌های سینما و تئاتر غیرقانونی است.

اما بااین وجود، برخی از سامانه‌های فروش آنلاین بلیت، با اعلام باز بودن سینماها اقدام به فروش بلیت کردند و محمدرضا صابری سخنگوی انجمن سینماداران در این خصوص به میزان گفته: هنوز اطلاعیه رسمی پیرامون تعطیلی سالن‌های سینما به ما ابلاغ نشده و طی جلسه‌ای که داریم مشخص خواهد شد که سینماها به فعالیت خود ادامه می‌دهند یا خیر؟حال باید دید این‌بار هم همچون گذشته باز هم با وجود منع فعالیت سالن‌های سینما و تئاتر بدون اعتنا با ابلاغیه به فعالیت خود ادامه می‌دهند یا بازهم شاهد تعطیلی سالن‌های سینما و تئاتر خواهیم بود؟

در چند هفته گذشته، فیلم‌های «دینامیت»، «مدیترانه»، «سیاه باز» و «قصه عشق پدرم» روی پرده رفته بودند. در این میان اگر چه عبور فروش فیلم «دینامیت» از رقم هشت میلیارد تومان یکی از اتفاقات خوب سینمای ایران در یک ماه اخیر بود اما سایر فیلم‌های اضافه شده به جدول اکران در این بازه زمانی فروشی ناامیدکننده داشتند. به گونه‌ای که «مدیترانه» به کارگردانی هادی حاجتمند با بازی پوریا پورسرخ، بهرنگ علوی و مهراوه شریفی نیا  که در ۱۱۴ سالن سینما اکران شده، با چیزی در حدود ۴ هزار مخاطب، به فروش ۷۰ میلیون تومانی در گیشه دست یافته است. سیاه باز نیز  که از سی تیرماه ۱۴۰۰ روی پرده رفته، تاکنون با جذب ۱۲۳۰ مخاطب در ۷۸ سالن، ۲۷ میلیون تومان فروش داشته است. «قصه عشق پدرم» نیز که محصول سال ۱۳۹۰ است و مدت‌ها خاک‌خورده و بعید بود در هر وضعیت دیگری رنگ پرده را به‌خود می‌دید، نیز با در دست داشتن ۷۷ سالن جهت اکران به فروش ۲۳ میلیون تومانی در گیشه دست یافته است. میزان فروش این ۳ فیلم نشان می‌دهد که سینما با چنین فیلم‌هایی هرگز دوباره نمی‌تواند روی پای خودش بایستد.

کد خبر: 25821

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 7 =