درخواست سازمان ملل از طرف‌های لیبی برای تمرکز بر حفظ آرامش

هیئت سازمان ملل در لیبی همه طرف‌های درگیر را به اجتناب از انجام عملیات بسیج یا استقرار عناصر و نیروهای امنیتی فرا خواند.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از اسپوتنیک، هیئت سازمان ملل در لیبی همه طرف‌های درگیر را به اجتناب از انجام عملیات بسیج یا استقرار عناصر و نیروهای امنیتی که می‌تواند موجب تشدید تنش و تضعیف اجرای توافق آتش‌بس امضا شده در تاریخ  ۲۳ اکتبر را در پی داشته باشد، فرا خواند. 

این هیئت با انتشار بیانیه‌ای ضمن تاکید بر حمایت از تلاش‌های کمیته نظامی مشترک پنج به اضافه پنج با هدف حفظ آرامش و ثبات از همه طرف‌ها خواست تا طبق توافق آتش‌بس به خطوط تماس احترام بگذارند.

بر اساس این بیانیه، هیئت سازمان ملل با دعوت از همه طرف‌های لیبی برای حمایت از تلاش‌های موجود در راستای ایجاد فضای مسالمت‌آمیز و مناسب جهت برگزاری انتخابات ملی در ۲۴ دسامبر ۲۰۲۱ از همه بازیگران ملی و بین‌المللی مربوطه خواست تا اجرای کامل توافقنامه آتش‌بس مطابق قطعنامه‌های شورای امنیت را تضمین و از آن حمایت کنند. 

منابع آگاه لیبی پیشتر نسبت به احتمال وقوع درگیری‌های شدید بین برخی طرف‌ها در مرحله آینده هشدار داده و بر وجود اطلاعاتی دال بر تحرک گسترده برای دستگیری پسر «معمر القذافی» دیکتاتور پیشین لیبی تاکید کرده بود. 

کد خبر: 25433

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 9 =