سال تاریک سینما

نزدیک به ۱۰ ماه است که  سینماها تعطیل هسنند و بیش از ۵ هزار سینماگری که بخش اعظم مشاغل آن ها در وزرات کار ثبت نشده و یا مشکلات بیمه دارند در خطر بیکاری کامل قرار دارند اما بدترین مسأله در ارتباط با ماجرای تعطیلی سینماها این است که هیچ‌کس دقیقا نمی‌داند این تعطیلی تا چه زمانی ادامه خواهد داشت؛ موضوعی که باعث می‌شود شرایط برای برنامه‌ریزی درست و دقیق جهت برپایی مجدد چرخه اکران سینماها بشدت سخت شود.

به گزارش آتیه آنلاین، متأسفانه در این ایام اوضاع فرهنگ و هنر وبه خصوص سینما خوب نیست به گونه ای که وضعیت زندگی  هنرمندان  بسیار نابسامان است و مسئولان سینمایی هم تنها فقط نظاره گر این اتفاقات تلخ هستند. در واقع مشکلات سینمای ایران مدت ها مانند زخم محتضری بر پیکر این صنعت بود که ویروس کرونا و نبود برنامه ریزی و سیاست گذاری از سوی مسئولان برای گذر از بحران های پیش روی آن، سرعتش برای رفتن به سمت نابودی را بیشتر کرد. در شرایط کنونی بی تردید وظیفه تمامی نهادها و دستگاه های فرهنگی و هنری به خصوص وزارت ارشاد و سازمان سینمایی و... رسیدگی به مطالبات و امور زندگی هنرمندان است. مدیران باید با وجدان و شرافت کاری، دغدغه مندانه در پی حل معضلات عدیده سینما باشند اما متأسفانه این چیزی را شاهد نیستیم.

این روزها به دنبال وضعیت بسیار بد معیشتی اهالی سینما در این ایام کرونایی و همچنین ادامه دار بودن تولیدات سینمایی و تلویزیونی که منجر به ابتلای تعداد کثیری از هنرمندان به این ویروس شده باید برای هنرمندان مستمری ثابت در نظر گرفته شود تا حداقل زندگی هنرمندان تأمین شود و کسی غم نان نداشته باشد و از سوی دیگر مسئولان جلوی همه تولیدات سینمایی و تلویزیونی را تا زمان برطرف شدن کامل این ویروس بگیرند. بی شک این وظیفه مسئولان سینمایی است که مساعدتی جدی برای تمامی هنرمندانی که این روزها نیازمند کمک و یاری هستند، داشته باشند و تمهیداتی برای برون رفت زندگی آن ها از این بحران در نظر بگیرند.

وانفسای بیکاری هنرمندان

محسن محسنی، تهیه کننده فیلم های سینمایی در این خصوص در گفتگو با آتیه آنلاین بیان کرد: با بسته شدن سینماها وگسترده تر شدن شیوع کرونا، گروهی که بیش ترین آسیب را دیده و می بینند سینمادارانی هستند که مانند پردیس ها فضای سرگرمی و تفریحی و تجاری و پارکینگ ندارند و تعداد فیلم های زیادی در آن ها نمایش داده نمی شود. در واقع خانه سینما در این بحران کرونا باید تدبیری عاجل داشته باشند تا زندگی هنرمندان این مرز و بوم بیش از این با مخاطره روبرو نشود. ما نیازمند تمهیداتی هستیم تا وضعیت زندگی هنرمندان و فعالان سینما هرچه سریع تر سامان بگیرد و آن ها بتوانند کمی وضعیت بحرانی زندگی شان را بهبود بخشند.

وی تأکید کرد: امروزه اکثریت قریب به اتفاق اهالی سینما در شرایط بیکاری به سر می برند و مسئولان خانه سینما به عنوان تنها نهاد صنفی سینماگران باید در پی تدبیری سریع برای رفع بحران از زندگی آن ها باشند. مسئولان خانه سینما باید دست به رایزنی با دستگاه ها و نهادهای مختلف بزنند تا بتوانند از هر رهگذری شده برای یکایک اعضای خانه سینما در این بحران وحشتناک بیکاری بودجه ای تأمین کنند.

محسنی خاطر نشان کرد:  اهالی سینما با سیلی صورت شان را سرخ نگه داشته اند و مدیران خانه سینما اگر بخواهند می توانند برای آن ها تأمین بودجه کنند؛ متأسفانه من در صنف خودمان می بینم که تعدادی از چهره های شاخص و برجسته با مشکلات متعدد در حال دست و پنجه نرم کردن هستند و زندگی های شان با بحران جدی روبرو شده است. این ها افراد با آبرویی هستند که نمی توانند برای گذران زندگی شان دست شان را پیش این و آن دراز کنند و این وظیفه مسئولان و مدیران خانه سینما و مسئولان سایر دستگاه های فرهنگی و هنری کشور از جمله وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان سینمایی است که زندگی شان را در این وانفسای بیکاری تأمین کنند.

کد خبر: 2535

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 1 =