مجلس نباید بسترساز غارت مردم توسط کاسبان تحریم باشد

رئیس دفتر سیاسی حزب جمهوریت ایران اسلامی با یادآوری سالروز شهادت مدرس و روز مجلس گفت: «آیت‌الله شهید سید حسن مدرس شخصیتی دانشمند و عالمی بزرگ، اهل فلسفه و قرآن و سیاستمدار به معنای واقعی بود و درک درستی از مناسبات قدرت داشت. اهل صداقت بود و رفتار منافقانه با مردم و حکومت نداشت. شهید مدرس واقعا همان بود که نشان می‌داد.»

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از ایرنا حجت الاسلام بیگدلی خاطرنشان کرد: «مدرس بی‌اعتنا به ثروت و قدرت بود و هرگز آلوده به تمایلات دنیوی نشد و تا آخر عمر در خدمت ملت و کشور ماند. او اهل بصیرت در نظر و شجاعت در عمل و اهل صراحت در لهجه بود و از هرگونه رودربایستی‌های بی‌جا اجتناب می‌ورزید و به صراحت به مردم می‌گفت برای مجلس آدم انتخاب کنید.

عضو هیات علمی دانشگاه افزود: مواجهه‌های شجاعانه شهید مدرس با استبداد رضاخانی و اصحاب قدرت و ثروت بسیار آموزنده است. بدون تردید امروز دوای درد جامعه ما وجود نمایندگانی توانمند، شجاع و صریح‌اللهجه مانند شهید مدرس در خانه ملت است.

وی گفت: متاسفانه بنا به عللی امروز مجلس ما از نمایندگان شجاع و متعهدی چون شهید مدرس خالی شده است؛ زیرا یک‌ تفکر نادرست در بخشی از حاکمیت ما وجود دارد که فکر می‌کند نماینده مجلس باید مداح و مجیزگو باشد؛ نماینده باید سخنگوی ملت و منعکس‌کننده مطالبات و مشکلات ملت و مدافع منافع ملی و مصالح مُلک و ملت باشد.

حجت‌الاسلام بیگدلی افزود: بزرگ‌ترین خدمت یک نماینده به حاکمیت و نظام این است که واقعیت‌های جامعه و حکومت را ببیند و براساس آن واقعیت‌ها سخن بگوید و مانع انباشته شدن مطالبات ملت و افزایش شکاف بین حکومت و مردم شود.

وی ادامه داد: اگر ما یک مجلس قوی داشته باشیم با توجه به شرح وظایف و اختیاراتی که دارد بسیاری از مشکلات کشور حل می‌شود. همه قوانین کشور که در قوای سه‌گانه اجرا می‎شود باید در مجلس به تصویب برسد و از این نظر می‌توان گفت که شالوده مدیریت کشور در مجلس پی‌ریزی می‌شود.

این مدرس حوزه خاطرنشان کرد: اگر مجلس، قوانین متناسب با اداره کشور را تصویب و از اختیارات نظارتی و تحقیق و تفحص‌ خود خوب و به‌جا استفاده کند می‌تواند در حل بسیاری از مشکلات نقش ایفا کند.

وی افزود: بر این اعتقادم که اگر افراد صاحب‌نظر، توانمند، معتقد، متعهد به منافع ملی و قانون اساسی، بصیر و شجاع در مجلس باشند، ما مجلس مقتدری خواهیم داشت و در این صورت دولتی قوی هم خواهیم داشت زیرا دولت از راه‌های مختلف تحت تاثیر مجلس است؛ اعضای هیات دولت از مجلس رای اعتماد می‌گیرند.

وی افزود: اگر ما یک مجلس قوی داشته باشیم که اهل زد و بند نباشد، به کسانی در هیات دولت رای می‌دهند که صلاحیت لازم را داشته باشند. از سوی دیگر دولت و همه قوا بر اساس قوانین مصوب مجلس عمل می‌کنند و مجلس حق تحقیق و تفحص در همه امور کشور را دارد.

حجت‌الاسلام بیگدلی اضافه کرد: امروز بیش از ۶ ماه از آغاز به کار مجلس یازدهم که خود را انقلابی و جهادی و ... می‌داند، می‌گذرد، اما این مجلس کاری در خور نمایندگی ملت نداشته است.

وی گفت: متأسفانه مجلس یازدهم هیچ نشانه‌ای از یک مجلس کارآمد را از خود به نمایش نگذاشته است. هرچه جلوتر می‌رویم، ضعف‌های این مجلس بیشتر مشخص می‌شود؛ نمایندگان به جای این‌که بکوشند سخن امام راحل مبنی بر اینکه مجلس در رأس امور قرار گیرد را محقق سازند، در تلاشند کاری کنند از جایگاه کنونی نیز به پایین کشیده و نهادهای دیگر را آقا بالاسر مجلس کنند.

بیگدلی افزود: از فجایعی است که ممکن است در این مجلس اتفاق بیافتد، اینکه نمایندگان با ارائه طرح‌هایی نسنجیده، زمینه تصویب قوانینی سفارشی در باب انتخابات مجلس و شوراها و حتی ریاست‌ جمهوری را فراهم بیاورند که تجلی اراده ملی در انتخابات را با مشکل مواجه کند و پشتوانه مردمی نظام را از آن بگیرند.

این استاد دانشگاه با انتقاد از برخوردهای شعاری مجلس یازدهم گفت: «مجلس باید به شکل مبنایی و زیربنایی برای حل مشکلات کشور ورود کند. ما مشکلات اقتصادی و سیاسی زیربنایی داریم که مجلس باید به شکل کارشناسی این مشکلات را اولویت‌بندی و حل کند.

وی با بیان اینکه مشکلات اقتصادی امروز از مهم‌ترین مشکلاتی است که کشور از آن رنج می برد، افزود: بخشی از این مشکلات ناشی از عوامل خارجی است و بخشی دیگر هم داخلی و ناشی از ناکارآمدی‌ها و ضعف‌های مدیریتی.

بیگدلی خاطرنشان کرد: بدون تردید حل بسیاری از مشکلات ما با رفع تحریم‌ها و تسهیل صادرات و واردات و سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی ممکن است و مجلس نباید بسترساز غارت مردم توسط کاسبان تحریم باشد و باید دولت و ملت را در رفع این مشکلات کمک کند.

رییس دفتر سیاسی منتخب حزب جمهوریت در باره رفتار و عمل نمایندگان مجلس یازدهم گفت: «متأسفانه رفتار و عمل نمایندگان مجلس یازدهم منطبق با شعارهای معیشتی و اقتصادی وعده داده شده آنان نیست و نمایندگان این مجلس به جای ارائه طرح‌های اصولی بیش‌تر به فکر کارهای نمایشی هستند و تا کنون حتی یک طرح که بتواند نقش اساسی در حل مشکلات مردم داشته باشد نداشته‌اند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب درباره چگونگی عملکرد مجلس در سه سال و نیم باقی‌مانده گفت: «با توجه به این‌که این مجلس در یک بستر رقابتی انتخاباتی شکل نگرفته و ورود بسیاری از این افراد به خانه ملت مبتنی بر اراده اکثریت ملت نبوده، به نظر می‌رسد که این مجلس بیش‌تر به دنبال تأمین خواسته‌ها و تمایلات افراد و محافلی است که آنان را بر این مسند نشانده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: بر همین اساس است که می‌بینیم برخی به‌جای تلاش برای انجام وظایف قانونی خود در مجلس، بیشتر به دنبال انجام کارهای نمایشی مانند سفرهای استانی و بسترسازی برای ورود در انتخابات ریاست‌جمهوری و ارائه شعارهای کذایی سیاسی و دخالت در امور اجرایی و تخلف از اصل تفکیک قوا هستند.

این استاد حوزه افزود: از سوی دیگر می‌بینیم برخی نمایندگان به جای تلاش برای بالا بردن آگاهی خود و انجام کارهای مفید برای ملت، به دنبال توهین و اتهام‌زنی به اعضای دولت و رئیس‌جمهوری و جریان‌های سیاسی منتقد خود هستند.

حجت‌الاسلام بیگدلی گفت: امیدوارم نمایندگان مجلس، رسالت خطیر خود را دریابند و با مطالعه درباره سیره و روش نمایندگانی چون آیت‌الله شهید مدرس و دکتر محمد مصدق و ... که نامشان در تاریخ خانه ملت ایران جاودانه خواهد بود از این فرصت تاریخی که در اختیار آنان قرار گرفته، در خدمت ماندگار به ملت استفاده کنند و از خود نام نیک به یادگار بگذارند.

کد خبر: 2528

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 13 =