حضور گروه‌های فشار لابی اوکراین در افزایش محدودیت‌ها علیه پروژه نورد استریم‌۲

روزنامه وال‌استریت ژورنال گزارش داد که گروه‌های فشار لابی اوکراین در افزایش محدودیت‌ها علیه پروژه نورد استریم‌۲ برای انتقال گاز از روسیه به آلمان از دریای بالتیک مشارکت دارند. 

به گزارش آتیه‌آنلاین، روزنامه وال‌استریت ژورنال گزارش داد که گروه‌های فشار لابی اوکراین در افزایش محدودیت‌ها علیه پروژه نورد استریم‌۲ برای انتقال گاز از روسیه به آلمان از دریای بالتیک مشارکت دارند. 

بر اساس این گزارش، صحبت از «وادم گلامازدین»، مشاور رئیس شورای اداره شرکت «نفت و گاز» اوکراین و «الکساندر خارچنکو» مدیر مرکز پژوهش‌های این کشور است که به مدت چهار سال در واشنگتن و در تلاش برای مداخله علیه این پروژه روس پشت پرده فعالیت کردند. 

دولت آمریکا تحریم‌های گسترده‌ای را علیه این پروژه عملی کرده و همین امر سبب شده تا شماری از شرکت‌های دخیل در این پروژه از آن کنار بکشند، امری که با مخالفت مقام‌های عالی‌رتبه آلمانی مواجه شده است. 

دولت آلمان بارها اعلام کرده است که تحریم‌های فرامرزی آمریکا غیرقانونی است و برلین پروژه نورد استریم را یک پروژه اقتصادی می‌داند و همزمان بر بقای اوکراین به عنوان یک کشور ترانزیتی برای انتقال گاز طبیعی از روسیه به اروپا اصرار دارد. 

کد خبر: 2513

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 5 =